Vilka mobiler är bäst just nu?

Permalänk
Medlem

Vilka mobiler är bäst just nu?

S2an börjar sakta dö och det närmar sig för ny mobil.

Jag är ganska ointresserad av mobiler överlag så orkar inte plöja igenom sida efter sida med recensioner (med risk för utskällningar! ) så om någon kan komma med tips och åsikter utan att vara fanboys vore det nice.

Jag vill ha en snabb telefon, med bra kamera, minst 5" skärm (gärna en bra sådan) med minsta möjliga strul, ingen speciellt budget satt.

Jag kommer inte roota eller dylikt.

Vilka telefoner gäller och varför/varför inte?

Är det telefoner påväg inom den närmsta framtiden man bör vänta på?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

nokia 1020
nokia 1520 (har den släppts än?)
samsung galaxy s4
samsung galaxy note 3 (4k videoinspelning!)
sony xperia z1

Dom jag kan komma på, på rak arm

EDIT: dom telefonerna jag länkade har ju rätt saftig prislapp, utgick från att du inte hade någon speciell budget

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

S2an börjar sakta dö och det närmar sig för ny mobil.

Jag är ganska ointresserad av mobiler överlag så orkar inte plöja igenom sida efter sida med recensioner (med risk för utskällningar! ) så om någon kan komma med tips och åsikter utan att vara fanboys vore det nice.

Jag vill ha en snabb telefon, med bra kamera, minst 5" skärm (gärna en bra sådan) med minsta möjliga strul, ingen speciellt budget satt.

Jag kommer inte roota eller dylikt.

Vilka telefoner gäller och varför/varför inte?

Är det telefoner påväg inom den närmsta framtiden man bör vänta på?

Vilken prislapp hade tänkt dig?

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S4 är ju bra. Samsung Galaxy S5 släpps i April om du kan vänta så länge.

Lite info om hur S5an kommer se ut och vilka specs den eventuellt kommer ha: http://www.mobil.se/nyheter/k-lla-samsung-galaxy-s5-lanseras-...

Permalänk
Medlem

Nexus 5 32GB

Permalänk

LG G2 skulle jag säga. Batteritiden är helt otrolig, kameran är väldigt bra och den är väldigt snabb. Har haft den lite mer än 1 månad nu och har inte hittat något jag stör mig på än.

Permalänk

LG G2.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Z1 eller LG G2.

Permalänk
Medlem

Nexus 5.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Min G2'a bästa köpet jag gjort!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Nexus 5. Om du orkar vänta rekommenderar jag uppföljaren till HTC One, som just nu kallas för HTC M8 då namnet inte är offentliggjort än.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Samsung Galaxy Note 3 och LG/Google Nexus 5

Permalänk
Medlem

Har ingen satt budget, jag köper sällan mobiler (bara när dom gamla dör typ) så kan betala premium om det är värt det.

Folk radar upp mobiler men inga argument.

Lite intresserad på en 1520 men fortfarande lite skeptisk mot stödet som finns jämfört med android även om jag egentligen inte använder speciellt mycket appar, har inte heller kommit fram till om en 1520 är för stort eller inte :D.

Hur står sig 1520 vs. Note 3 tex?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Avstängd

Vill du ha Premium ska du köpa HTC One och absolut INTE samsung.

Permalänk
Entusiast

Tyvärr är det numera standard att folk på Sweclockers bara skriver mobilens namn och inget mer, som om just den telefonen skulle vara överlägsen alla andra mobiler. Oftast skriver man också helt enkelt just den telefon man råkar äga, utan att ha särskilt mycket erfarenhet av andra telefoner.

Hur som helst, jag skulle säga att det här är den absolut sämsta tiden att köpa en flaggskeppstelefon på, då alla nya flaggskepp kommer ut under sen vinter/tidig vår. Jag råder dig att vänta några månader till och se vilka modeller som dyker upp

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

Jag sitter med i köpa telefon tankar men har svårt att bestämma mig

iphone alla modeller - NEJ ... vill inte ha av många orsaker
windows phone - NEJ ... vill heller inte ha av många orsaker

nexus 5 - ok mobil men inte så prisvärd ändå med lite små klent batteri och trött kamera kändes lite avtändande
lgg2 - samma pris som nexus bättre kamera bättre batteri - inbyygt batteri + minne känns lite avtändande
note3 - bra på det mesta men är inte så prisvärd
kommer iof galaxy 5 snart men antar prislappen på dom är ganska tråkig
z1 - är bra telefon men kändes inte heller så hemskt prisvärd

men av dom så står nog lgg2 högst på listan sen note 3 men z1 är inte heller dum så är lite ångest val

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tyvärr är det numera standard att folk på Sweclockers bara skriver mobilens namn och inget mer, som om just den telefonen skulle vara överlägsen alla andra mobiler. Oftast skriver man också helt enkelt just den telefon man råkar äga, utan att ha särskilt mycket erfarenhet av andra telefoner.

Hur som helst, jag skulle säga att det här är den absolut sämsta tiden att köpa en flaggskeppstelefon på, då alla nya flaggskepp kommer ut under sen vinter/tidig vår. Jag råder dig att vänta några månader till och se vilka modeller som dyker upp

Det var nästan väntat ja

Illa, både mobilen börjar knasa sig och mitt abonnemang är dags att uppgradera (prismässigt). Det bästa är ju om man kan köpa ny mobil samtidigt som man tecknar abonnemang för att nyttja rabatten som blir.

När kan man förvänta sig att tillverkarna har fått ut sina nya "värstingar"?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Personligen kan jag rekomendera LG G2 om du ska ha en telefon just nu.

Batteritiden är fenomenal, skärmen trevlig, kameran ok, kvalitetskänslan dock är rätt plastig.

Vill man ha kvalitetskänsla så htc one utan tvekan, riktigt bra högtalare om man tycker det är viktigt,

samsung är mest bloatade och plastiga.

Sonys z lurar är rätt fina men har ingen erfarenhet av dem så kan inte säga något.

Annars är det en hög nya telefoner på intågande så klarar du dig skulle jag vänta och se

Permalänk
Medlem

Köp en Zopo. Bra skärm, bra prestanda. Oslagbar prislapp.

www.zopomobileshop.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Tyvärr är det numera standard att folk på Sweclockers bara skriver mobilens namn och inget mer, som om just den telefonen skulle vara överlägsen alla andra mobiler. Oftast skriver man också helt enkelt just den telefon man råkar äga, utan att ha särskilt mycket erfarenhet av andra telefoner.

Hur som helst, jag skulle säga att det här är den absolut sämsta tiden att köpa en flaggskeppstelefon på, då alla nya flaggskepp kommer ut under sen vinter/tidig vår. Jag råder dig att vänta några månader till och se vilka modeller som dyker upp

Att skapa en egen uppfattning om telefonen skulle vara dumt gjort av TS och att lyssna på vad någon random tycker om sin tele på ett forum betyder mer än sin egen efterforskning..

Finns hur många tester som helt på nätet och jag lovar att TS klarar av att läsa dem utan problem..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Att skapa en egen uppfattning om telefonen skulle vara dumt gjort av TS och att lyssna på vad någon random tycker om sin tele på ett forum betyder mer än sin egen efterforskning..

Finns hur många tester som helt på nätet och jag lovar att TS klarar av att läsa dem utan problem..

Jag ville inte heller ha subjektiva bedömningar.

Snarare
"MobilX har den bästa kameran men seg i menyerna, även vanligt att volym knappen börjar glappa"

Istället för
"Mobil Y är den bästa mobilen"

Klart jag kan läsa tester tänkte att jag kanske kunde ta en genväg eftersom det finns folk som kan sjukt mycket mer om mobiler än jag, processorer på mobiler säger mig inte mycket tex.

Att det va naivt att man skulle få objektiva svar på ett forum, kan jag kanske hålla med om.

I vilket fall verkar det som att man ska invänta nästa generation, hoppas S2an orkar fram tills dess bara.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Tycker du ska prova på WP8. Riktigt nice mobil OS. Lumia 1520 kommer hålla länge. Har även den bästa kameran för tillfället.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Phonebloks..

Annars ser ju som många andra sagt, Htc One och Lg g2. S4'an känns också ganska robust.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s4
Samsung galaxy note 3
Sony xperia z1
iPhone 5s

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt väntat in HTC M8 och se vad den går för. Då får du både premium-känsla och en bra telefon utan onödiga program i stora i extrema mängder

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

De bästa androidtelefonerna just nu är LG G2, Sony Xperia Z1 och Samsung Galaxy S4 LTE+.

Nackdelar med dessa tre. S4 LTE+ har något lägre batterikapacitet, LG G2 har (enligt mig) ett riktigt fult gränssnitt och Xperia Z1 har en betydligt sämre skärm än de andra två.

Jag kan annars rekommendera Nokia Lumia 1520, som kanske är bäst av alla just nu. Däremot har den Windows Phone istället för Android. Grym prestanda och snyggt gränssnitt men sämre appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Jag skulle definitivt väntat in HTC M8 och se vad den går för. Då får du både premium-känsla och en bra telefon utan onödiga program i stora i extrema mängder

Skulle också vänta i dagsläget. S5 och nya HTC kan vara värda att kolla in när de dyker upp till våren. Måste du köpa nu så hade jag lagt pengarna på LG g2 pga den känns mest prisvärda och är swedroid.se val av förra årets bästa androidlur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Skulle också vänta i dagsläget. S5 och nya HTC kan vara värda att kolla in när de dyker upp till våren. Måste du köpa nu så hade jag lagt pengarna på LG g2 pga den känns mest prisvärda och är swedroid.se val av förra årets bästa androidlur.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, om telefonen måste inhandlas omgåenede: LG G2, alt. Galaxy S4 tycker jag.
Annars tycker jag som sagt TS ska vänta in M8.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Är du mest intresserad av Android-telefoner så antingen en Nexus, vill du ha bra kamera kanske en Sony.
iPhones har inte den bästa kameran, men de fungerar väldigt bra! Har dock hört både gott och ont om dom, även Samsung.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Inaktiv

Det bästa du kan hitta nu är väl säkert de dyra mobilerna som säljs nu som är förinstallerade med Flappybird, passa på så att inte alla säljs bort.

Trodde verkligen inte detta om Sverige, USA kanske, men inte Sverige.