SweClockers drop!
Permalänk

Hjälp med lan.

Hejsan, jag äger http://www.msi.com/product/mb/B75AG43_GAMING.html#download och försöker få ner några driver till mitt internet. MSI säger jag ska installera Qualcomm atheros men det funkar inte pga att hag inte äger qualcomm atheros hårdara. eller någe. så kan nån hjälpa mig hitta någe? suttit i en timme utan något resultat. HJÄLP snällaa

Permalänk
Medlem

Kan du inte ladda ner den nätverksdrivrutin som finns på sidan du länkar till? Eller är det något fel på den?
http://download.msi.com/dvr_exe/Killer_network_win78.zip

Permalänk

den funkar inte, säger att jag inte ha nån qualcomm hårdvara..

Permalänk

brukar inte realtek ha internet driver?

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska ha drivers och de Killer Nic drivers som är för ditt OS vilket du nu har?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag vet inte vad du menar, men jag har windows 7 64 bit.

Permalänk
Hedersmedlem

Välj driversfliken och ta hem de som är för just ditt Killer Nic. Var god läs.

Visa signatur

Permalänk

Vars ska jag läsa? Samt, vad är Killer nic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av homosapie:

det är ditt nätverkskort.

ladda ner http://download.msi.com/dvr_exe/Killer_network_win78.zip

Så ska det nog börja fungera för dig.

Permalänk

jag har ju inget nätverks kort. kör med morderkortets anslutning

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av homosapie:

Om du frågar efter drivers till ditt nätverk så länkar/visar vi ju dig vad du ska läsa/ta för nedladdning? Eller tror du vi driver med dig? Vad är det som är svårt när du är på den sidan du har länk till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av homosapie:

jag har ju inget nätverks kort. kör med morderkortets anslutning

Ditt integrerade nätverkskort är ett killer nic.

Permalänk

Förklarade mig nog konstigt. jag fick blåskärm, startade om datorn och BAM så funkade inte internet. Den påstår att jag inte har några diver. Så jag går in på msi och hittar mitt moderkort och drar hem driverna som jag länkade. Men det funkar inte. Den säger att jag inte har någon qualcomm hårdvara. Så jag behöver hjälp med vad jag ska göra för att hitta andra driver.

hoppas ni förstår nu. Jag har laddat hem den och provat.

Permalänk
Medlem

Då hamnar saken i ett annat ljus! Ditt inbyggda nätverkskort gick sönder, och det var det som orsakade blåskärmen. Inte helt ovanligt tyvärr.
Köp ett PCI-nätverkskort... finns från dryga hundralappen.

Permalänk

Ok, det sög. Tack för alla svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer när du ev testar en systemåterställning till ett datum när allt funkade?

Visa signatur

Permalänk

Det tänkte jag också på. Men det visade sig att jag inte har det igång. Så kunde inte ställa om det till ett tidigare datum.

Men jag installerade om datorn och satt in mitt trådlösa kort tills vidare.

Tack till alla som har svarat!
Mvh

Permalänk
Medlem

Systemåterställning gör varken till eller ifrån på en trasig nätverkskrets. Är du osäker på om kretsen verkligen är trasig, kan du kolla Enhetshanteraren och BIOS. En hel krets är synlig på bägge ställen... en trasig syns inte någonstans.