Permalänk
Medlem

LPPC

på uppdrag aåt en vän som rest bort under en längre tid har jag byggt en dator som ser ut som en LP spelare.

LP spelaren fann jag i höganäs på ett loppis för 40 kronor, hårdvaran hade jag en del hemma och diskarna har jag köpt

Zotac h55 wifi
i3 550
PSU silverstone 400w
WD 2 tb green
corsaif 3 120gb
2 GB ram A-data

http://www.youtube.com/watch?v=7kkXSdiB4e4&context=C48d3ba1AD...

LPPC

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge! Trodde inte att det skulle gå att få det att se så naturligt ut, nästan som om LP-spelaren var menat som ett PC-chassi.

Din LPPC och min PC-woofer skulle nog passa bra ihop. Bara ett par högtalar-PC:s kvar så har vi ett helt HIFI-system.

Permalänk
Medlem

Fränt bygge

Permalänk

Hade du gjort den så den faktiskt fungerade som skivspelare också hade det varit riktigt nice. Som det är nu förstår jag itne riktigt charmen med den.

Permalänk
Medlem

5P

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Hade du gjort den så den faktiskt fungerade som skivspelare också hade det varit riktigt nice. Som det är nu förstår jag itne riktigt charmen med den.

Nu vet jag inte hur hans anläggning ser ut men den kanske smälter in mer än en fyrkantig svart låda

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Sitter och jobbar på ett hjulspel för att få skivan att snurra i ca 45 rpm..... Testade med en hemmabyggd remdrivning. Vid det tillfället slutade den på 400rpm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Varför lägga ner massa tid på att sleeva då det ändå är ett "stängt" chassi?

Annars var det dock riktigt läckert!

För motor till hjulspelet kan du ju kolla på en sådan här tex..

http://www.ebay.com/itm/3V-50RPM-Torque-Gear-Box-Motor-New-/3...

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk

Skulle vara ganska coolt om där själva skivspelaren är, så är det en stor fläkt istället. Men det är ju bara min åsikt.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem
Permalänk

Grafikkort?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Grafikkort?

i3 har integrerad grafik (Intel HD).

http://ark.intel.com/products/48505/Intel-Core-i3-550-Process...)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Varför lägga ner massa tid på att sleeva då det ändå är ett "stängt" chassi?

Annars var det dock riktigt läckert!

För motor till hjulspelet kan du ju kolla på en sådan här tex..

http://www.ebay.com/itm/3V-50RPM-Torque-Gear-Box-Motor-New-/3...

för att varje gång jag går förbi den så kommer jag veta hur den ser ut inuti dessutom...varför inte:)

ska nog bli en sådandär liten motor kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Varför lägga ner massa tid på att sleeva då det ändå är ett "stängt" chassi?

Annars var det dock riktigt läckert!

För motor till hjulspelet kan du ju kolla på en sådan här tex..

http://www.ebay.com/itm/3V-50RPM-Torque-Gear-Box-Motor-New-/3...

Skrivet av Manneh:

Nu vet jag inte hur hans anläggning ser ut men den kanske smälter in mer än en fyrkantig svart låda

Skrivet av Användarnamnqwer:

Hade du gjort den så den faktiskt fungerade som skivspelare också hade det varit riktigt nice. Som det är nu förstår jag itne riktigt charmen med den.

Skrivet av Hraf:

Riktigt snyggt bygge! Trodde inte att det skulle gå att få det att se så naturligt ut, nästan som om LP-spelaren var menat som ett PC-chassi.

Din LPPC och min PC-woofer skulle nog passa bra ihop. Bara ett par högtalar-PC:s kvar så har vi ett helt HIFI-system.

Skrivet av Tunezz:

http://www.youtube.com/watch?v=7kkXSdiB4e4&context=C48d3ba1AD...

sådärja:)

Permalänk

Fytrollskogen va häfigt!!!!!!!! Men borde det inte bli lite varmt där inne?
Skulle va riktigt coolt om den där plattan snurrade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Fytrollskogen va häfigt!!!!!!!! Men borde det inte bli lite varmt där inne?
Skulle va riktigt coolt om den där plattan snurrade!

Hel baksidan är öppen med ett träfaller för sig.

Länken till videon där den snurrar ligger i min förra kommentar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ilsk3n:

Vad ska du göra med den datorn? Se på 720p film?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Vad ska du göra med den datorn? Se på 720p film?

Du menar med datorn som klarar 1080p utan några problem? Min vän ska förmodligen se filmer på den. Och använd sen till mediadator

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Vad ska du göra med den datorn? Se på 720p film?

Skulle den ha några problem med 1080p uppspelning?

Annars sitter folie hatten bra idag?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Skrivet av Manneh:

Nu vet jag inte hur hans anläggning ser ut men den kanske smälter in mer än en fyrkantig svart låda

Tänkte mer att om han har en anläggning som smälter in med den stilen så kanske en faktisk fungerande skivspelare vore mer nice att ha.

Är tanken att den ska funka i framtiden (eftersom rpm verkar viktigt) eller är det bara för "show" som skivan ska snurra?
Fanns det inte lampor i fronten på den innan du rev ut allt? Det vore ju nice att återinföra dem så den ser mer äkta ut också, det är ju lätt ordnat med ett par dioder på en 5v eller 12V molex.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Användarnamnqwer:

Tänkte mer att om han har en anläggning som smälter in med den stilen så kanske en faktisk fungerande skivspelare vore mer nice att ha.

Tanken är fin, men just spelaren i galleriet spelar hellre än bra i fungerande skick. Den gör sig i det här fallet bättre som datorlåda än något annat.

Men visst, snurrande platta vore häftigt.

Permalänk
Medlem

Det är bara för show som skivan snurrar , dioderna är där kablage till, jag skall bara banta ner 30 kg och lyckas få kn min hand och koppla dem:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Tanken är fin, men just spelaren i galleriet spelar hellre än bra i fungerande skick. Den gör sig i det här fallet bättre som datorlåda än något annat.

Men visst, snurrande platta vore häftigt.

skall faktiskt påpeka att Jazid har hjälpt mig bolla en del ideer under projektet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Varför lägga ner massa tid på att sleeva då det ändå är ett "stängt" chassi?

Annars var det dock riktigt läckert!

För motor till hjulspelet kan du ju kolla på en sådan här tex..

http://www.ebay.com/itm/3V-50RPM-Torque-Gear-Box-Motor-New-/3...

Man kan jämföra det med bilbyggare som gör det riktigt snyggt under motorhuven! Det känns bra helt enkelt, när man sen öppnar upp "huven" för att vissa innehållet

Skrivet av Slaktardej:

Vad ska du göra med den datorn? Se på 720p film?

*host* *host* "Läs på mer" *host*

Ontopic/ Riktigt snyggt bygge!! Men kan inte fatta att man tycker det är tråkigt att sleeva, jag tycker det är riktigt rogivande och kul! Har sleevingabstinens ibland faktiskt. visst är jag konstig

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Riktigt hög klass må jag säga! Speciellt eftersom du tom. lagt ner tid på att få skivan att snurra. Man kan undra hur mycket mer jobb det är att koppla tonarmen till en förstärkare och sen till ljudkortet på datorn.. Nu blev jag lite sugen att göra nått liknande

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

vinylspelare

Är riktigt svag för den här typen av retrobyggen. "Kameleontstil" är lekfullt och om det dessutom får en PC att smälta in obermärkt så blir det alltid stilfullt resultat. Bra jobbat!

Har inte rotat i min vinylsamling på åratal, men hade för mig att tallriken snurrade medurs. borde vara enkelt fixat.

/KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaneyama:

Är riktigt svag för den här typen av retrobyggen. "Kameleontstil" är lekfullt och om det dessutom får en PC att smälta in obermärkt så blir det alltid stilfullt resultat. Bra jobbat!

Har inte rotat i min vinylsamling på åratal, men hade för mig att tallriken snurrade medurs. borde vara enkelt fixat.

/KK

indeed gör den det men när den drivs av en fläktmotor så behöver jag bygga ett spel med 2jhul som hjälper mig att snurra den, det blir helt enkelt för tungt för motorn. den står i mitt kök nu och väntar på att jag ska få en snilleblixt att få den att vända håll
samt att koppla in lyktorna på fronten

Permalänk
Skrivet av N1ghtCrawler:

Riktigt hög klass må jag säga! Speciellt eftersom du tom. lagt ner tid på att få skivan att snurra. Man kan undra hur mycket mer jobb det är att koppla tonarmen till en förstärkare och sen till ljudkortet på datorn.. Nu blev jag lite sugen att göra nått liknande

Borde inte vara alltför svårt egentligen? Jäkligt fräsigt

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5