Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Köpsråd för ny burk - Gpu, cpu, Mobo i fokus

Permalänk

Köpsråd för ny burk - Gpu, cpu, Mobo i fokus

Löst sig, tack för hjälpen

Case closed!

Permalänk

Sista koll innan köp! Ny gaming burk 17k budget.

Tjenare sweclockare, tänkte bara snabbt kolla med er vad ni tycker om burken jag planerar och införskaffa mig. Vill ha en ny och rätt brutal burk för att välsigna min gaming nu och ett bra tag frammåt (planerar framtida SLI osv) spelar och kommer spela rejält tunga spel så behöver bra skit som dessutom skall överklockas i framtiden.

Vad tycks, några åsikter på förbättringar inom något område ? någon produkt jag valt som ni har hört/haft problem med eller så?

Uppskattar alla åsikter!

Tack för mig Mvh eXq

(PS har redan SSD disk och lagringsdisk jag kommer föra över från tidigare bygge)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6538048/2014-02-28

Permalänk
Medlem

Fint men köp ett 780 istället och klocka du sparar pengar och det är inte låst men om du ska ha ett single kort och vill ha ett jävligt bra kort så är väl GTX 780ti fint men Akta dig för coil whine, asus eller EVGA är mina favoriter när de kommer till graffekort. EVGA för den bästa garantin , asus för alltid prisbelönta kylningar.:) Och sen tycker jag faktiskt du ska skaffa ett Windows av nån polare istället för att köpa du sparar pengar även där.. Sen skulle jag nog skaffa två fläktar till för bättre flöde.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk

Brukar 780ti få coilwhine? Inte hört om det någonstans än så länge D:
Vad menar du med låst btw ?

Funderade över asus 780ti först men är ju så ruskigt stor prisskillnad för lite bättre kylning haha!

PS, räcker PSU'n till framtida SLI med 780ti ?

Har för mig att det rekommenderade låg runt 700w men blev osäker nu

Permalänk
Medlem

Låst= går inte att överklocka

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Ne alltså vissa graffekort får coilwhine, inte specifikt 780ti menar mer kanske att märket , vissa får mer än andra. MSI har haft en del problem enligt folk. Låst = överklockningspotentialen är inte lika hög på 780ti som på 780. men vrf skulle man behöva klocka med ett 780ti, eller 780 just nu de klarar dagens spel utan problem. Jag har 750w och de räcker gott till två 780ti men inte om jag ska börja klocka alltihop då vill dem minst ha 850 +. Skaffa du ett 850w eller mer så är du säkrad modulärt är väl populärt för att dra kablarna snyggt också. Corsair har snygg sleeving.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk

Alright tack för snabb input boys!
Inget annat ni fick i tankarna angående bygget eller?

Är ju lite "sådär" nojjig när det gäller en såpass tjock summa cash haha :///

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXquizite:

Alright tack för snabb input boys!
Inget annat ni fick i tankarna angående bygget eller?

Är ju lite "sådär" nojjig när det gäller en såpass tjock summa cash haha :///

Ne inte vad jag tycker och ser De är ju en bra dator du köper och du kommer kunna lira alla de senaste spelen på ultra utan problem , skaffar du sedan SLI i framtiden så är ju läget coola bullar för flera år framöver.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Rent personligen hade jag tagit

ett EVGA GTX780Ti
En extra Noctua chassifläkt
Ett billigare moderkort
o en bättre PSU som AX860, Cooler MAster V-850 eller helst Seasonic Platinum-860

Skall du klocka allt hårt skulle även Cooler Master V1000 eller Seasonic X-1050 va bra alt. . .dubbla klockade GTX780Ti drar lite

Permalänk
Avstängd

Det där nätaggregatet är ett skämt.

Precis som Thli72 säger bör du köpa ett bättre, dels i effekt och dels i kvalité. Jag hade aldrig haft en sån dyr dator med ett budgetagg som RM serien.

MVH

Permalänk

Tack för mer input!
Skall se över PSU'n innan köp och kolla runt lite på de du nämnde mm. Är noctuas chassifläktar bra ? hört gott om dessa corsairs men bättre är ju aldrig illa

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat trådarna eftersom korspostning inte är tillåten:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Förändringar i komponentval och budget kräver ingen ny tråd, utan den befintliga ska uppdateras, vilket också gör det lättare för andra att ge konstruktiva råd. Om regeln inte följs kan det leda till att samtliga trådar låses och att ämnet anses förbrukat.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

AX Corsair har kvalité. Angående noctua så är de skitbra fläktar men Corsairs funkar fint så egentligen är de mest hur "snyggt" du vill ha dei burken. Med EVGA så kan du ta loss kylaren och byta ut den till en eftermarknads kylare och går kortet sönder så har du fortfarande garantin kvar. Moderkortet är ju monstruöst du valt men har också fördelar , men finns väl " mer prisvärda" Men du lär ju inte bli missnöjd om du skulle köpa det

Visa signatur

Permalänk

Ursäktar krossposten och ska ha det inåtanke i framtiden att uppdatera äldre tråd i framtiden

Får se hur det blir med fläktarna @chadreed, tack för inputen! blir nog o köra på den psu'n eller en seasonic, får se imorn!

Tackar för all hjälp grabbar upskattat

Skickades från m.sweclockers.com