köpt MBP från annat land, byta tangentbord?

Permalänk

köpt MBP från annat land, byta tangentbord?

Nu är det så att jag har beställt en MBP från HK och min farbror ska komma hem med den om ett par veckor. Det som skiljer är att tangentbordet är med ett engelskt tangentbord.

Min fråga är då:

Kan man byta ut den mot en svensk version på en av apples butiker i Sverige? Jag kommer inte bryta förpackningen eller något. Någon som vet om det går att göra?

Permalänk
Avstängd

Om inte bör det väll gå att ändra layout och använda klistermärken

Permalänk
Medlem

Har du kollat att de inte kan leverera datorn med svenskt tangent bord i HK? Vet att det går att beställa sådant i USA till exempel. Om det är ett par veckor så kan det vara värt att kolla up det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tvivlar starkt på att det skulle gå. Absolut inte utan att betala momsen och då kan du lika gärna köpa datorn i Sverige.

Tangentbordet går att byta på egen hand, men inte utan att bryta garantin. Det är ett jäkla pill har jag förstått det som och ett helt nytt topcase för ~1500kr måste inhandlas. Nej, antingen lär du dig att leva med den amerikanska layouten eller så köper du datorn i Sverige.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Tror det får bli det här alternativet!

Permalänk
Skrivet av eXale:

Har du kollat att de inte kan leverera datorn med svenskt tangent bord i HK? Vet att det går att beställa sådant i USA till exempel. Om det är ett par veckor så kan det vara värt att kolla up det.

Jag kollade, och det fanns inget alternativ på tangentbordslayout vid beställningen :/