Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Cortana försvinner om jag ändrar till Sverige, men regionen påverkar även Store (säkert en del saker till). Så verkar tyvärr inte finnas något smidigt sätt att få Cortana ens på engelska.

Har du Cortana? Och isåfall, hur fick du det?

Permalänk
Medlem

Finns det några som helst nackdelar med att vara med i det där utvecklarprogrammet och få early access? Att Nokias egna uppdateringar kommer i en egen uppdatering sen förstås jag men mer än det.

Tidigare uppdateringar har inte känts alls lika intressanta som den här gör nämligen

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Finns det några som helst nackdelar med att vara med i det där utvecklarprogrammet och få early access? Att Nokias egna uppdateringar kommer i en egen uppdatering sen förstås jag men mer än det.

Tidigare uppdateringar har inte känts alls lika intressanta som den här gör nämligen

Jag gick med i utvecklarprogrammet för att få GDR3 i förväg, i efterhand kan jag inte se någon nackdel öht. Har läst en del FB-gruppen "Vi som gillar Windows Phone" och vad jag minns var det ingen som hade problem där heller.

Enda frågetecknet är väl garantin under tiden från att det släppts till utvecklare och fram tills det är släppt officiellt. Som jag förstått det skulle det dock inte vara några problem med garanti.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Är du en sk data-kille eller är det relativt smidigt att få ner det som länkas till ovan? Eller du kanske menade den dev-prew som kommer? För den är det lugna puckar med, jag tog hem den i GDR3 och det var inga konstigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har du Cortana? Och isåfall, hur fick du det?

Läs längre upp i min post. WP 8.1 SDK (med emulatorer) går att ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Läs längre upp i min post. WP 8.1 SDK (med emulatorer) går att ladda ner.

Är det något du rekar? Är det en komplett version av 8.1?

Permalänk
Medlem

Nej, det finns inga nackdelar med att vara med i Devel-programmet, Microsoft stödjer det fullt ut och det finns inga problem med garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14515739']Jag gick med i utvecklarprogrammet för att få GDR3 i förväg, i efterhand kan jag inte se någon nackdel öht. Har läst en del FB-gruppen "Vi som gillar Windows Phone" och vad jag minns var det ingen som hade problem där heller.

Enda frågetecknet är väl garantin under tiden från att det släppts till utvecklare och fram tills det är släppt officiellt. Som jag förstått det skulle det dock inte vara några problem med garanti.

Låter bra. Nu är jag med nu återstår bara att vänta

Skrivet av Telepati:

Är du en sk data-kille eller är det relativt smidigt att få ner det som länkas till ovan? Eller du kanske menade den dev-prew som kommer?

Jag menade Dev Preview. Det känns lagom komplicerat. Hade jag haft lust att fippla in mjukvara på annan väg hade jag lika gärna kunnat fortsätta med Android

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Är det något du rekar? Är det en komplett version av 8.1?

Kollade inte så mycket men den verkar ha allt som ska komma, möjligt att jag missat något men verkar komplett (utom cortana). Tyvärr verkar hon inte så pratsam, säger inte de "roliga" grejern och låter som speech i WP8 och jag kan inte heller få min mikrofon att funka, men att srkiva och få svaren i text fungerar utmärkt.

Får ett error när jag försöker installera/uppdatera appar från Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Kollade inte så mycket men den verkar ha allt som ska komma, möjligt att jag missat något men verkar komplett (utom cortana). Tyvärr verkar hon inte så pratsam, säger inte de "roliga" grejern och låter som speech i WP8 och jag kan inte heller få min mikrofon att funka, men att srkiva och få svaren i text fungerar utmärkt.
Går t.o.m. att koppla sitt Microsoftkonto.

Skulle du kunna skriva en guide hur du har gjort? För jag vågar ta risken om det blir fel då jag har mer än en Lumia-lur.

Eller är det för komplicerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Skulle du kunna skriva en guide hur du har gjort? För jag vågar ta risken om det blir fel då jag har mer än en Lumia-lur.

Det är bara i emulatorn, jag har tyvärr inte fått det på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Alltså han använder väl mjukvara som emulerar Windows Phone 8.1 på datorn. Så t.ex utveckare kan testa sin app på windows phone 8.1.

Edit* Betan var snabb.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Jaha, ja då är jag med.

Skönt, då slapp man den där lite halvjobbiga otåliga känslan av att vilja ha något som kanske går att få, då det inte alls går att få (inte där jag vill ha det, iaf)

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jaha, ja då är jag med.

Skönt, då slapp man den där lite halvjobbiga otåliga känslan av att vilja ha något som kanske går att få, då det inte alls går att få (inte där jag vill ha det, iaf)

Tack

Äh .. den kommer du inte undan ändå.
Ni sitter man och väntar på att dagarna ska gå och hoppas dom håller detta med första halvan av april.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Om man är med i "dev/preview" saken, och får testa WP 8.1 tidigare vad händer när den officiella WP 8.1 kommer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Om man är med i "dev/preview" saken, och får testa WP 8.1 tidigare vad händer när den officiella WP 8.1 kommer?

Dev preview ska vara den officiella versionen men du kommer få uppdateringar som vanligt och nokias tillägg senare när det väl släpps för allmänheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Dev preview ska vara den officiella versionen men du kommer få uppdateringar som vanligt och nokias tillägg senare när det väl släpps för allmänheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

testade nu, fick en uppdatering direkt. Något inför wp8.1 tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Cortana försvinner om jag ändrar till Sverige, men regionen påverkar även Store (säkert en del saker till). Så verkar tyvärr inte finnas något smidigt sätt att få Cortana ens på engelska.

Jag hoppas att de släpper den engelskspråkiga versionen i resten av världen, även om det skulle kännas lite löjligt att prata engelska med telefonen. Inbyggt stöd för svenska tror jag aldrig att vi kommer få se, vi är på tok för liten marknad för att det ska vara lönt att lära systemet förstå talad svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Jag hoppas att de släpper den engelskspråkiga versionen i resten av världen, även om det skulle kännas lite löjligt att prata engelska med telefonen. Inbyggt stöd för svenska tror jag aldrig att vi kommer få se, vi är på tok för liten marknad för att det ska vara lönt att lära systemet förstå talad svenska.

Hoppas jag med, pratar mycket hellre engelska med den än inte alls. De borde ge möjlighet att aktivera men varna att det kanske inte funkar så bra.

Men framförallt för utvecklare, blir inte smidigt att testa om vi måste hålla på och ändra region när vi vill testa röststyrningen :/

Permalänk
Medlem

Är nöjd med min 1520 men finns det något sätt att få Flash player att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Är nöjd med min 1520 men finns det något sätt att få Flash player att fungera?

Flash finns inte till Windows Phone så nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Flash finns inte till Windows Phone så nej.

Vilken webläsare är den snabbaste med bäst flyt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Alla använder IE för att rendera sidor så skillnaderna bör inte vara speciellt stora.

Permalänk
Medlem

Nysate ryktet påstår 14 april för WP8.1
http://www.theverge.com/2014/4/3/5578114/windows-phone-8-1-av...

EDIT:
Dev Preview då såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Alla använder IE för att rendera sidor så skillnaderna bör inte vara speciellt stora.

IE flytet är otroligt bra jämfört med Android läsarna
Men 1 sak stör mig då jag sätter ringsignalen på 25 så ändras den automatiskt till 13 efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

IE flytet är otroligt bra jämfört med Android läsarna
Men 1 sak stör mig då jag sätter ringsignalen på 25 så ändras den automatiskt till 13 efter ett tag.

Ja det där är skitstörande. Händer mig oftast när jag sätter i och ur hörlurar. Den "featuren" har funnits sedan WP7.

Visa signatur

Asus U36SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Alla använder samma motor som Internet Explorer, men funktionalitetsmässigt så är UC Browser väldigt bra.

Annars har du IE11 att se fram emot i 8.1, som bland annat kommer göra exempelvis YouTube-upplevelsen i webbläsaren mycket trevligare.

Permalänk
Medlem

Gillar Windows Phone som os, men jag stör mig nåt enormt på 2saker då jag testat diverse modeller.
Srollandet är ju så segt och tidskrävande så det finns inte, jag provade att surfa in på swec's mobilsida och valde en lång tråd för att testa. Så som jag gör nu på min HTC ONE kan man ju "öka" farten på scrollandet om man trycker på rätt sätt eller vad man ska säga. Men det verkar som att i WP så finns det bara ett enda sorts läge att scrolla i? Hoppas nån förstår riktigt vad jag syftar på.

Det andra är helt enkelt det faktum att den inbyggda webbläsaren IE fungerar galant då jag testat den och så där, men den envisas hela tiden med att visa adressfältet i nederkant. Min ONE med chrome visar ju adressfältet i toppen som sen försvinner om man scrollar nedåt.
Är dessa 2 saker nånting som går att åtgärda? För det är verkligen 2 dealbreakers för mig. Eller finns chrome till WP?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt att läsa att 930 inte kommer att stödja glance screen. Har ju haft en 920 i fyra månader vars frontglass sprack när den åkte i golvet. Fick tag i en Lumia 520 att använda tills de nya modellerna kommer. Bortsett från att skärmen är lite mindre så flyter det på bra, men jag saknar verkligen glance screen. Den har verkligen "revolutionerat" mobilanvändandet för mig som aldrig har klocka på mig.

Har varit väldigt nöjd med kameran i 920 så jag vill ju inte ha en sämre kamera i nästa mobil, så då går ju 635 bort.

Det som återstår då är 925 eller 1020 (eller 1025 om / när den kommer). Gillar tanken på att ha en riktig blixt i telefonen.