Backup av windows 8.1 platta?

Permalänk
Medlem

Backup av windows 8.1 platta?

Hej!

Har köpt en windows 8.1 platta (toshiba encore) och det är första gången jag använder windows 8.1.

Behöver jag göra en backup av windows eller finns det redan något inbyggt?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patabata:

Hej!

Har köpt en windows 8.1 platta (toshiba encore) och det är första gången jag använder windows 8.1.

Behöver jag göra en backup av windows eller finns det redan något inbyggt?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tog iallafall en bakup(finns en sak som heter windows 7 bakup)

Permalänk
Medlem

Det finns en inbyggd recovery partition som kan återstäla den till fabriksläget.
Man kan även läsa ut den till en uSB sticka via en funktion i under pc settings

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Skrivet av mats42:

Det finns en inbyggd recovery partition som kan återstäla den till fabriksläget.
Man kan även läsa ut den till en uSB sticka via en funktion i under pc settings

Vars hittar man PC settings?

Permalänk
Medlem

Du spar dryga 5 gb om du flyttar över recoverypartitionen till ett usb minne. Jag har 14.9 gb fritt just nu på C.

Jag kommer imorgon skriva ihop en liten guide med grejjer jag har gjort med min Encore ifall flera vill mixtra med sina plattor.

Edit. Pc settings finns i nederkanten av RHS menyn. Dra fingret från skärmen högerksn mot vänster som kommer det fram en meny. Där finns PC settings.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Här finns en guide hur du skapar en återställning med ett USB-minne

http://www.sweclockers.com/artikel/18208-guide-fabriksaterstallning-med-usb-minne-i-windows-81

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |