Google samarbetar med HTC för Nexus 8

Permalänk
Melding Plague

Google samarbetar med HTC för Nexus 8

Efter andra generationens Nexus 7 planerar Google en åttatummare, som enligt en ny rapport utvecklas i samarbete med telefontillverkaren HTC och får en helt ny design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Nexus 10 då?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

8 tum är nog ganska lagom storlek på en surfplatta. 7 tums känns aningen för litet och 10 tum onödigt stort. Hoppas inte bytet till htc har negativ inverkan på kvaliteten men vi får väl se.

Permalänk
Medlem

HTC gör ju telefoner med genuint hög kvalité och är ju bland de bästa i androidvärlden på design. En Nexus 8 från dem känns riktigt intressant och kan bli den första surfplattan jag köper.

Permalänk

Jag tror att detta kan bli riktigt bra faktiskt. 7 tum är lite för litet men 10 rum alldeles för stort för min smak.

Permalänk
Medlem

Det låter mycket bra detta. Får hoppas den kommer snart så jag kan köpa en. (+ ca 6 månader till sverige )

8" är en lagom bra storlek. Sambon köpte en LG G PAD 8.3" förra veckan och den känns riktigt bra i storlek. Man kan hålla den med en hand och ändå stor så man ser texten klart och tydligt.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Bra för HTC's del som kan behöva lite påhejande. Vad jag vet säljer deras senaste One M8 bra men de skulle behöva än mer försäljning för att få skutan stabil igen. Men HTC kan design så man blir nyfiken på vad det kan bli för något här.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

HTC, bäst på design tillsammans med Oppo inom mobilvärlden, + surfplatta i något som verkar vara den mest optimala storleken = succé. Kan inte tänka mig något annat (förutsatt att det inte blir en Flyer 2)

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Detta kan bli hur bra som helst. Roligt att HTC får göra en Nexus surfplatta!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Hoppas den blir bra. Kvalitetskänslan på HTC är ju bra, så hoppas plattan också blir bra.

Min Nexus 7 (2012) har bra byggkvalité.

Hoppas att Nexus 8 får tunnare kanter, mindre dödyta och bättre batteritid.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ronnylov:

8 tum är nog ganska lagom storlek på en surfplatta. 7 tums känns aningen för litet och 10 tum onödigt stort. Hoppas inte bytet till htc har negativ inverkan på kvaliteten men vi får väl se.

HTC har ju visat att de kan kvalitet de senaste tre åren, speciellt när det kommer till hårdvara. De jobbar hårt på att få bort Wildfire.

Annars känner jag att min Nexus 10 är i underkant för en tablett. Det är mycket trevligare med en rejäl skärm så jag skulle inte tacka nej till en Nexus 12! Jag har trots allt en mobiltelefon också. Så länge vikten inte blir för hög så är det fint.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Annars känner jag att min Nexus 10 är i underkant för en tablett. Det är mycket trevligare med en rejäl skärm så jag skulle inte tacka nej till en Nexus 12! Jag har trots allt en mobiltelefon också. Så länge vikten inte blir för hög så är det fint.

Jupp,8 är alldeles för liten för mej och 10 är i underkant.Skulle gärna se en 15 tums platta,så länge den är hyfsat lätt.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

HTC har ju visat att de kan kvalitet de senaste tre åren, speciellt när det kommer till hårdvara. De jobbar hårt på att få bort Wildfire.

Annars känner jag att min Nexus 10 är i underkant för en tablett. Det är mycket trevligare med en rejäl skärm så jag skulle inte tacka nej till en Nexus 12! Jag har trots allt en mobiltelefon också. Så länge vikten inte blir för hög så är det fint.

Känns som de glömde bort kvalitet när de skapade 8x. Sen har jag läst mycket på olika foum om htc one och glipor mellan olika komponenter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ska.bli riktigt intressant 8" låter som en bra storlek då 7" känns precis på gränsen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tEan:

Jupp,8 är alldeles för liten för mej och 10 är i underkant.Skulle gärna se en 15 tums platta,så länge den är hyfsat lätt.

En 15"-platta i metall och härligt högupplöst skärm hade varit hur grymt som helst

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant! Vem vet, vi kanske inte behöver vänta så länge när den kommer ut i USA med tanke på att vi har tillgång till Nexus prylarna på Google play.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jOnÄTÄn:

Känns som de glömde bort kvalitet när de skapade 8x. Sen har jag läst mycket på olika foum om htc one och glipor mellan olika komponenter.

Menar du Windows Phone eller? De kan jag inte tala för. Jag har dock haft Desire HD, One X och One efter varandra och alla har haft helt vansinnigt bra kvalitet på hårdvaran. Visst har de gjort lite lustiga val med svaga batterier och så men de kan designa! De verkar ju faktiskt jobba extremt hårt på att förbättra sina produkter!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Bara jag som blir glad av att det äntligen kommer (förhoppningsvis!) en grym platta med frontfacing speakers!??!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Trevligt att se HTC får detta

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ush. 7 tum som är så perfekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så länge inte yttermåtten ökar så blir det trevligt med 8". Väldigt praktiskt med nuvarande 7" att den går ner i innerfickan på jackorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Menar du Windows Phone eller? De kan jag inte tala för. Jag har dock haft Desire HD, One X och One efter varandra och alla har haft helt vansinnigt bra kvalitet på hårdvaran. Visst har de gjort lite lustiga val med svaga batterier och så men de kan designa! De verkar ju faktiskt jobba extremt hårt på att förbättra sina produkter!

Nej jag menar htc 8x inte själva mjukvaran, hade den i 6månader skärmen slocknade två gånger (garantiärende) chassit knakade o glipade högtalarna skrolade. Osv. och det var en "high end" telefon från htc. Jag hade även en flyer visst fin de första åren men sen föll skiten isär o glipade.
Så jag är tveksam till htc efter de upplevelserna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej jag menar htc 8x inte själva mjukvaran, hade den i 6månader skärmen slocknade två gånger (garantiärende) chassit knakade o glipade högtalarna skrolade. Osv. och det var en "high end" telefon från htc. Jag hade även en flyer visst fin de första åren men sen föll skiten isär o glipade.
Så jag är tveksam till htc efter de upplevelserna.

Jo men det är ju Windows Phone ändå! Det är plattformen. På Android så har de gjort mycket bra på sistone. Windows Phone gav de väl upp av en anledning, men visst är det trist att du hade så mycket problem!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Aha då kan det ju bli en Nexus platta med både trevlig design och materialval.
Har vart lite inne på att köpa en Nexus 7 men nu kommer man ju helt klart vänta på HTCs version.
Hoppas det blir mindre "dödkött" runt skärmen. Som det är nu så är det ju löjligt breda svarta kanter runtom. Speciellt i över- och underkant.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är inte förtjust i HTCs byggkvalitet (vilket inte är samma sak som materialval, vilket man inte kan klaga på), men jag tänker ge dem en chans innan jag dömer ut dem.
Jag tror inte att de skulle ge sig i kast med att göra en surfplatta förrän de är redo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

8 tum är nog ganska lagom storlek på en surfplatta. 7 tums känns aningen för litet och 10 tum onödigt stort. Hoppas inte bytet till htc har negativ inverkan på kvaliteten men vi får väl se.

Ptja, som en nöjd HTC One användare kan jag nästan garantera att kvalitén inte blir sämre i alla fall,
möjligtvis bättre dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jo men det är ju Windows Phone ändå! Det är plattformen. På Android så har de gjort mycket bra på sistone. Windows Phone gav de väl upp av en anledning, men visst är det trist att du hade så mycket problem!

Att telefonen har Wp istället för android är ingen ursäkt till att använda skitmaterial och så. Dom ville ändå ha 5500kr för den när den släpptes då tycker jag man ska kunna förvänta sig rätt bra grejer.
Men vi får ju se om det blir en flopp eller ej med nexus 8 nu blir det ju google som sköter det i alla fall.:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jOnÄTÄn:

Att telefonen har Wp istället för android är ingen ursäkt till att använda skitmaterial och så. Dom ville ändå ha 5500kr för den när den släpptes då tycker jag man ska kunna förvänta sig rätt bra grejer.
Men vi får ju se om det blir en flopp eller ej med nexus 8 nu blir det ju google som sköter det i alla fall.:)

Självklart inte! Jag bara menade på att jag inte hade någon erfarenhet alls där!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jo men det är ju Windows Phone ändå! Det är plattformen. På Android så har de gjort mycket bra på sistone. Windows Phone gav de väl upp av en anledning, men visst är det trist att du hade så mycket problem!

HTC har inte gett upp Windows Phone. Kommer en ny med WP 8.1 i vår på samma platform som M8. Däremot, då även ljudet på min 8X är undermåligt, så känner även jag mig tveksam om det blir en HTC nästa gång jag byter min Wp-telefon till en ny. Förmodligen blir det en Nokia istället.

Förutom överlägsen byggkvalitet så har de klart bästa kameror som finns på mobilmarknaden. Här kan inte HTC ens mäta sig att vara i närheten (oavsett med Android eller WP).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Jag har sedan tidigare en Nexus 7 gen 1 men efter att ha köpt en x86 Windows tablet så ser jag inte riktigt vitsen med ARM-baserade plattor längre. Mjukvarukompatibilteten är hög och jag slipper försöka leta appar som duger vilket bara det är mycket värt.

Nu behövs det troligen en generation tiill med blandannat bättre dockningmöjligheter innan dessa borde kunna slå hårt på marknaden.