Permalänk
Medlem

Carry-on Computer

När man åker utomlands eller liknande och man råkar ut för dåligt väder kanske man inte vill ligga på stranden! Och hotell-tv brukar ju knappast vara det mest underhållande som finns, så varför inte plocka med sig en HTPC på semestern?
Det går även lika bra att packa ner speldatorn när man åker och hälsar på släkt och vänner över hela landet eller varför inte, när man ska på LAN!
Med detta sagt vill jag presentera the Carry-On Computer!
Tech-spechs på HTPCn har jag lite svårt att presentera då det mesta va omärkt andrahands gods, men kan försöka!
Någon gammal intel processor med stockkylare och inbyggd gpu.
Nätagg från en övergiven Dell-dator. effekt någonstans mellan 150-300.
Moderkort Asus p7H55-m
RAM från Clas Ohlsson (enda stället med öppet på en söndag...)
HDD något en kompis hade i en låda. Hitachi 500GB tror jag!

Carry-on Computer

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Inaktiv

Tvek att du får ta med den på planet som handbaggage..

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag skulle våga checka in en dator placerad i en sådan väska när jag åker ut och reser.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Redan rest med den flera gånger! Aldrig varit några problem! Hårddisken skymde sikten en gång så då ville dom öppna och kolla men det är ju i princip en stor laptop! checkar ju inte väskan utan tar den som handbagage. Jag skulle aldrig checka en dator! Just därför jag gjorde så här Den gången hade jag ifs datorn i Sign menn borde ju funka lika bra med den här!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Inte lättare att ta med en bärbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Inte lättare att ta med en bärbar?

Gäller att man har en bärbar som fungerar isf! Sen från början är den gjord för min speldator, har ingen laptop som klarar tyngre spel, aldrig haft heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer bli akward om du försöker få ombord den på ett flygplan

Permalänk

Lär se jäkla intressant ut i en scanner med kablar kors och tvärs i en svart resväska. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Kommer bli akward om du försöker få ombord den på ett flygplan

Nä har inte varit awkward än så länge...

Skrivet av SkunXEnhanced:

Lär se jäkla intressant ut i en scanner med kablar kors och tvärs i en svart resväska. xD

Som jag skrev tidigare! Ingen som har klagat ännu! Men ja lite intressant kan det nog vara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är de inte lättare att bygga en htpc i ett vanligt chassi sen lägga in den i väskan.
kylningen blir garanterat bättre och sen så ser det finare ut att ha en litet chassi framför tvn än en resväska.
just saying

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

är de inte lättare att bygga en htpc i ett vanligt chassi sen lägga in den i väskan.
kylningen blir garanterat bättre och sen så ser det finare ut att ha en litet chassi framför tvn än en resväska.
just saying

Det hade man kunnat göra om man hade haft ett chassi till sin htpc! Men sånna kostar pengar! Resväskor finns att få tag i billigt Hemma så har jag den inte i resväskan, då ligger den på en hylla lite snyggt undanstoppat.

Visa signatur