Permalänk
Medlem

Touchtable [JAROLIX]

Ett litet finprojekt som piffar upp mitt soffbord och ger styrningen av film och musik en ny dimension. En helt vanlig 19" lcd-skärm (köpt på blocket) och en all-resistiv härdad glas-touchscreen inbyggd i soffbordet ger all möjlighet till styrning av både lampor i lägenheten (via telldus) och multimedia via i bla. XBMC. Touchen är i övrigt kopplad till min @HTPC mini-ITX http://www.sweclockers.com/galleri/12369-htpc-mini-itx-jaroli...

Touchpanelen: Keytouch all-resisitve harden glas touchscreen. (tål även alkohol) såklart tätad med silikon runt ramen i aluminium.

Intel I3 3220
64GB SSD
4GB Ram 1333Mhz
Gigabyte Z77N

Touchtable [JAROLIX]

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk

Skärmen är speglad med tv:n gissar jag på?

Mycket nice!

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Tack kör htpcn mot förstärkaren där jag har både projjen och tvn. Jag har xbmc på autouppstart, och lika så virtuella tangentbordet som kommer upp på touch-skärmen.

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Avstängd

jäklar va coolt...bra jobbat. får man fråga vad skärmen heter, model osv?

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk

Framtiden!

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

Windows Vista är framtiden

Häftig idé

Permalänk
Skrivet av Haufen:

jäklar va coolt...bra jobbat. får man fråga vad skärmen heter, model osv?

undrar samma^^

jävligt najs

Permalänk
Medlem

Jävlar va nice får bli när jag separerar TV bordet TV'n från min main dator

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RX7600 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 VI

Permalänk

Du måste ju berätta lite om vad du har för hårdvara. Hur får du till touch t.ex.?

Visa signatur

Hellre dö än fega.

Permalänk

Häftigt!

Permalänk

enda riktigt snygga användningen av on-screen tangentbord jag sett - fast samtidigt är det väl gjort för nödfall, om t ex tangentbordet går sönder och man inte har något annat till hands än en mus. kan bli jobbigt om man spiller på bordet dock!

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem

Kul mod! Känns dock inte som att den ger något mervärde vs t.ex en surfplatta som dessutom är mycket mer mobil.

Permalänk
Avstängd

Inte så att du har en receiver i närheten av en Yamaha RX-V667?

Permalänk
Medlem

Haha varför inte Win8 som är gjort för touch screen?

Permalänk
Medlem

Imponerande! Riktigt coolt!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

vart köpte du grejorna glas skivan och ca pris blev sugen själv att koppla till min prolle

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur ni kommer fram till att jag kör Vista på HTPCn. Men, den största anledningen till att jag inte kör win8 var att bilderna togs årskiftet 2010-2011, och då va varken win vista eller win8 speciellt populärt.. Men win7 va det i alla fall och xbmc på autostart

Ja, nästan, det är en yamaha v767a Kör splitscreen mellan tvn och projjen

Touchen är i glas och är främst gjord för industrier, och kallades även "allresistiv" och tål alla vätskor, (som kan drickas i varje fall)
Den har även testats ett antal oplanerade gånger.

Skärmen är från keytouch hittar inte igen exakt modell. men digikey verkar sälja lite liknande produkter.
http://www.digikey.com/product-search/en/optoelectronics/touc...

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSimon:

Haha varför inte Win8 som är gjort för touch screen?

Resistiva pekskärmar och Windows 8 är nog inte riktigt kompisar. De fungerar bäst vid klick och inte massa rörelser

Permalänk
Medlem

Hur har du gjort med kylningen för skärmen?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Vore coolt om du även la upp en film när du styr runt i spotify etc etc

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Absolut, slänger upp en film som jag tog under våren 2011
Skärmen blir inte så vansinnigt varm faktiskt allting i bordet ligger på 12v.. så inga varma transformatorer o dylikt genererar värme

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tanken är god men det ser lite hastverks mässigt utfört ut med skärmen bara i kastad i ett urkapat hål. Hade hellre sett att den varit infälld helt i bordet så att glasskivan ligger i nivå med övriga bordsskivan.

Permalänk
Medlem

Glasskivan ligger exakt i nivå med övriga bordskivan, och aluminiumprofilen klär bara skarven och silikontätningen.

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Medlem

Ser precis ut som studentlägenheterna i västerås och folketshus..

Permalänk
Medlem

Det ligger nått i det du säger..

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Medlem

Släng ut soffan. Annars var det ett fint bygge