Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Någon info om uppföljaren till Lumia 1020?

Vad jag vet har ingen info om den ännu sipprat ut.

Permalänk
Medlem

Argh! Flickvännens 920 har fått problem! Får bara max 2 bars, ofta inga! Har provat med soft reset, hard reset etc. Allt är uppdaterat, men jag håller på och tar ner WP 8.1 nu för att se om det fungerar. Någon som vet om det är software relaterat, eller är det ett 920 problem?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Vad jag vet har ingen info om den ännu sipprat ut.

Inte heller hört något. Nokias f.d. kameraguru Damian Dinning tweetar om sina önskemål för uppföljaren, men gör klart att han inte vet något; https://twitter.com/PhoneDaz

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Här diskuterar vi Windows Phone, inte om bankarna väljer att ha något kontor eller ej.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Min 1520 hittade precis en ny update idag.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering till WP8.1 DP ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vad har det hela med QR-koder att göra? Pappersräkningar har inga sådana.

OCR-skanner till skrivbordsdatorer (både stationär och bärbar) är inte allt för relevant då det inte är säkert du har någon kamera och webbläsaren (eftersom alla inte stödjer det via HTML5, t.ex. IE11 i dagsläget) har inte tillförlitlig tillgång till kameran. För att en bank stödjer inloggning med mobilt bankid betyder inte att den stödjer inloggning med bankid heller. Även om den gör det så fungerar det t.ex. inte i startskärmsvarianten av webbläsarna. Det finns skillnader här. IE11-problemet går att komma runt med Flash, men det hjälper inte när du inte har någon kamera att fånga OCR-nummerna med. Snabbfunktioner är inte riktigt relevant på en skrivbordsdator heller, t.ex. att snabb kunna kolla saldo när du är ute och rör dig.

Menade ocr scanner när jag skrev QR, ledsen för förvirringen. Min poäng var iallfall att jag inte tycker att avsaknaden av en app är en så stor deal, speciellt inte bankappar då de ändå kräver tillgång till internet och funktionerna finns på hemsidan (utom då den nämnda scannern).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Argh! Flickvännens 920 har fått problem! Får bara max 2 bars, ofta inga! Har provat med soft reset, hard reset etc. Allt är uppdaterat, men jag håller på och tar ner WP 8.1 nu för att se om det fungerar. Någon som vet om det är software relaterat, eller är det ett 920 problem?

Var befinner dig mobilen och vilken operatör?

Själv har jag och bekanta telia men olika mobiler och alla upplever problem hemmavid (lite utanför Lidköping) sedan senaste åskstormen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ny uppdatering till WP8.1 DP ute.

Uppdaterat då,någon som märkt något nytt?

Permalänk
Medlem

hmmm..märkte en grej först igår. I början av livet för WP8. Så fick man meddelande från facebook i sms "appen" Men den funktionen verkar ha försvunnit för mig nu. Nu verkar det som om jag måste ha messenger installerat från facebook. Stämmer detta? Eller är det någon inställning som jag gjort galet?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Uppdaterat då,någon som märkt något nytt?

WPCentral påstår att quiet Hours globalt och inte kräver Cortana men jag vet inte var den inställningen finns i så fall.

Permalänk
Skrivet av betan:

WPCentral påstår att quiet Hours globalt och inte kräver Cortana men jag vet inte var den inställningen finns i så fall.

Det är fel, någon som postade om det men det stämmer tyvärr inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

hmmm..märkte en grej först igår. I början av livet för WP8. Så fick man meddelande från facebook i sms "appen" Men den funktionen verkar ha försvunnit för mig nu. Nu verkar det som om jag måste ha messenger installerat från facebook. Stämmer detta? Eller är det någon inställning som jag gjort galet?

Det stämmer, i WP8.1 så får man inte längre facebook meddelanden i sms appen. Det går inte att ändra.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Det stämmer, i WP8.1 så får man inte längre facebook meddelanden i sms appen. Det går inte att ändra.

Det var ju synd, det var en trevlig funktion tyckte jag!

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Det stämmer inte med mina inledande upplevelser av WP 8.1, som jag kört sedan dag ett. Jag fick nämligen dubbla aviseringar, både från FB-appen (den som släpptes samtidigt med WP 8.1) och från Facebook Messenger-appen. Stängde av aviseringar från FB-appen och har sedan inte slagit på dem igen. Har apparnas beteende ändrats 1-2 veckor efter WP 8.1 släpptes? I så fall har jag missat den förändringen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd

Ska bli spännande och se om batteritiden blir lika bra med nya uppdateringen som min Lumia 1520 låg på innan 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Var befinner dig mobilen och vilken operatör?

Själv har jag och bekanta telia men olika mobiler och alla upplever problem hemmavid (lite utanför Lidköping) sedan senaste åskstormen...

Norrköping, Comviq. Har dock provat med att sätta in ett annat sim-kort från en annan 920, och samma resultat där. Den andra 920n har inga problem. =/

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att ändra storlek på klockan och/eller placeringen en av den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Finns det någon möjlighet att ändra storlek på klockan och/eller placeringen en av den?

Du menar på låsskärmen? Nej.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker fb-appen är den segaste och mest frustrerande bland appar?

Hur fan kan man släppa sån skit.

Eller handlar det om att man behöver en fyrkärnig cpu för att få lite flyt på det hela? 😫

Notifieringar är sega att få upp. Allmänt segt att navigera mm. Slutar att ladda efter ett visst antal inlägg. Kör 920.

Sen går det ju inte att tagga folk i inlägg helller.

Avinstallerar. Webbläsaren räcker gott.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

930 när? vill ha

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH:

;14645023]Det stämmer inte med mina inledande upplevelser av WP 8.1, som jag kört sedan dag ett. Jag fick nämligen dubbla aviseringar, både från FB-appen (den som släpptes samtidigt med WP 8.1) och från Facebook Messenger-appen. Stängde av aviseringar från FB-appen och har sedan inte slagit på dem igen. Har apparnas beteende ändrats 1-2 veckor efter WP 8.1 släpptes? I så fall har jag missat den förändringen.

Tror du pratar om nåt annat.
I WP8 fick man chattmeddelanden från Facebook i vanliga sms appen. I WP8.1 så får man chattmeddelanden från Facebook i Facebooks egna appar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Tror du pratar om nåt annat.
I WP8 fick man chattmeddelanden från Facebook i vanliga sms appen. I WP8.1 så får man chattmeddelanden från Facebook i Facebooks egna appar.

Stämmer, jag tänkte helt fel...

Tänkte på en annan sak som stör mig, om man använder meddelanden i FB är appen FB Messenger helt överlägsen vanliga FB-appen. Bara ett problem, om jag vill ha både den vanliga FB-appen och FB-messenger installerade blir det problem med notifieringar - man får välja ett av tre mindre bra alternativ:

1. Notifieringar från båda apparna men då får man dubbla notifieringar när man får ett FB-meddelande.
2. Stänger av notifieringar från vanliga appen men får då endast FB-relaterade notifieringar för meddelanden, inte om någon kommenterat mina inlägg, bilder och liknande.
3. Stäng av notifieringar för FB Messenger, då får jag notifieringar för alla FB-relaterade händelser men kan då inte öppna FB Messenger från "Action center".

Ibland tycker jag att det faktiskt var bättre för...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnjensen:

Ska bli spännande och se om batteritiden blir lika bra med nya uppdateringen som min Lumia 1520 låg på innan 8.1.

Uppfattar batteritiden som avsevärt bättre. Men får se hur det är över längre tidsram.

Permalänk
Medlem

Med senaste uppdateringen (nr2 av Dp8.1) kan jag notera en markant bättre mottagning.
Har fått tre staplar i områden där jag tidigare bara hade 1.
(jag kör med Telia)
Någon annan här som upptäckt en liknande förändring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH:

;14646818]Stämmer, jag tänkte helt fel...

Tänkte på en annan sak som stör mig, om man använder meddelanden i FB är appen FB Messenger helt överlägsen vanliga FB-appen. Bara ett problem, om jag vill ha både den vanliga FB-appen och FB-messenger installerade blir det problem med notifieringar - man får välja ett av tre mindre bra alternativ:

1. Notifieringar från båda apparna men då får man dubbla notifieringar när man får ett FB-meddelande.
2. Stänger av notifieringar från vanliga appen men får då endast FB-relaterade notifieringar för meddelanden, inte om någon kommenterat mina inlägg, bilder och liknande.
3. Stäng av notifieringar för FB Messenger, då får jag notifieringar för alla FB-relaterade händelser men kan då inte öppna FB Messenger från "Action center".

Ibland tycker jag att det faktiskt var bättre för...

Kan du inte bara slå av notifikation för meddelande i Facbook appen? Du behöver väl inte slå av alla notifikationer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu finns SEQR för alla Windows Phone-användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Med senaste uppdateringen (nr2 av Dp8.1) kan jag notera en markant bättre mottagning.
Har fått tre staplar i områden där jag tidigare bara hade 1.
(jag kör med Telia)
Någon annan här som upptäckt en liknande förändring?

Ja, samma här, har en med Telia fulla staplar, tidigare 3-4. En med Tele2 även där fulla på samma ställe, hemma.

Permalänk
Medlem

Jag hade riktigt awesome batteritid på min 1020 innan 8.1, efter en hel dags användning med video, srufande och etc. så hade jag oftast nära 50% kvar. Jag hoppas verkligen den håller i sig, även fast jag hört att batteritiden ska vara ännu bättre i 8.1.
Nån som kan inflika med egna erfarenheter?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

1520 har jag. Batteritiden blev för mig mer än 50-70% lägre med 8.1 men efter senaste uppdateringen börjar den hämta hem förlusten.