Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Skulle iofs inte vilja kalla det lurendrejeri alls?
Är ju samma sak som när det står att en mobiltelefon kostar 0:- *.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Men det stod inte:
Här kommer en julklapp* från BBB

Permalänk
Medlem

Jag skickade nyligen ett brev till telia ang prishöjning och diverse annat.
I brevet skrev jag även om att deras länk kostar si och så mycke mer per mbit jämfört med BBB.
Fick ett brev från dessa igår som svar. Då har dom mage att påstå att "Det går ej att jämföra telia adsl med BBB då det är 2 skillda tekniker."
Vad är de för jävla bs. Bägge två är internetleverantörer. Det är det enda viktiga i sammanhanget. Har man inte kapacitet att förse kunden med en högre hastighet ska man fan inte kunna ta ut ett sånt överpris på en tjänst. Det är inte bara en liten % dom är över BBB just nu i prisväg. Bränn telia.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

the_wiz21; Fattar inte hur de kan säga så. DSL teknik är ju billigare än BBBs fiber kablar. Det är inte alls mkt man behöver i ADSL.
Det värsta är tycker jag är testet som IDG gjorde. De uppmanade ett antal ADSL surfare att testa sin hastighet. Inte en enda kom upp i den hastigheten som utlovats och som de betalar för!
Fy fan för telia!

Permalänk
Medlem

Är det bara min uppkoppling som äger eller?
389kr/mån för 2Mb ner och 768kb upp samt fast publik ip-adress (289 utan fast och publik ip). Anslutningsavgiften var 998kr och där ingick modem :).
Dessutom alldeles förträfflig support.
Företaget? Jo de heter Seth's kabel-TV. Men det är bara folk i Klippan. Ljungbyhed och Perstorp som kan få det så nä nä na ni naa naa

Edit: En teoretisk gräns på trafik finns på 6GB/mån. Men i praktiken kan man tanka hur mycket som helst

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

110 kr för 10mbit, fast ip, ingen anslutningsavgift....

Permalänk
Medlem

det är väl det att i dom områdena som man kan få BBB som internetleverantör som bor folket tätare alltså finns det fler som kan koppla på och därför kanske det blir lite billigare för BBB att kunna ge sina användare 10mbit än TELIA ADSL.

Visa signatur

HTPC: Ahanix D5 chassi | XP1900+ | 768 mb ram | GF2mx400 | HDD Tillräckligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piggymon
103 kr för 100mbit ^^

Bah....

Permalänk

jag fick den så kallade julklappen igår...nämligen ett brev där det stod just det att man fick den där prylen om man tecknade ett abbonemang......e ju lite svinigt gjort....men men

Permalänk
Glömsk

Tråd sedd. Vet inte vad trådrapporteraren reagerade på, så den får vara kvar orörd.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

jag tycker oxå det är fel att lova mig,
som redan är en kund hos dom att jag ska få en julklapp.

jag kan inte förstå varför dom alls skickar det brevet till mig
när jag redan är kund hos dom.

Visa signatur

amd tb1400,abit kg7.256mb apacer ddr pc-2100 cas2. 75gpx 46,1gb,live 5.1,gf2gts/pro 64mb
bredbandsbolagets 10mb uppkoppling