Windows 7 - fönster fastnar i bakgrunden och krånglar

Permalänk

Windows 7 - fönster fastnar i bakgrunden och krånglar

Hej!

Sitter på min skoldator, Alienware m17x r4 och behöver snabb assistans!

Det är vissa program på datorn som krånglar och agerar konstigt. Det är deras grafiska design som inte "hänger med" utan fastnar hela tiden
eller inte visar upp som den ska.

Detta händer mig i tre olika program än så länge:

Unity3D

Där är alla fönster sönder förutom en och det är Scene view till vänster. Alla de andra visar fel saker.

3Ds Max

Där är tre fönster sönder då dessa ska visa top view, left view och front view. Alla fyra fönster ska alltså inte visa perspective view.

Greenfoot

Som ni ser så fastnar "Open" fönstret överallt samt att det ibland inte visar vilken mapp man är i.

Det som är konstigt är att Photoshop och maya funkar som det ska samt alla spel som jag testat.

Så jag chansar att det har med OpenGl eller liknande?

Jag har precis installerat alla drivrutiner som finns på dells hemsida samt att jag har nVidias nyaste drivrutiner.
Kan tillägga att jag ej gjort någon virusscan men microsoft security essentials visar inte på något.

Jag vänder mig nu till er kunniga sweclockare eftersom vår support i skolan är seg och inte de vassaste knivarna i lådan.

Tacksam för svar.

Permalänk

Prövade nu att köra med felsäkert läge igång och då funkade allt fint. Hur ska jag göra för att få "de" inställningarna till mitt vanliga windows?