Google visar nya Android L med designkonceptet Material

Permalänk
Melding Plague

Google visar nya Android L med designkonceptet Material

Nästa version av operativsystemet Android ska fungera bättre med alltifrån smarta klockor till fullstora skärmar, detta tack vare det nya grafiska gränssnittet Material.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oh gawd...så läckert!

Permalänk
Medlem

Ser för jävla bra ut. Google lead the way!

Permalänk
Medlem

Äntligen något nytt i kärnan av utseendet och inte bara kategoriserade menyer och rundare ikoner.

Permalänk
Medlem

Liknar Windows lite. men samtidigt inte...

Permalänk
Medlem

Jag som tänkt köpa ny telefon nu men vill ju ha nya Android när det kommer... är ju inte 100% att telefonen man köper nu får uppdateringen. QQ.

Android TV ser också nice ut, sån ska jag ha.

Permalänk
Konsolgrävare

Drömmen:
1440x2560 5.5 skärm
Snapdragon 810 cpu
4 gb ram
128gb intern lagring
128GB SanDisk Ultra UHS-I microSDXC
Android 5.0 L
3 500 mAh batteri
Rootad

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Kul att fler företag följer Microsofts "tema"

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Djupled, skuggor och animationer?

Trodde platta gränssnitt var en vogue numera; normen. Men det blir väl tråkigt det med efter ett tag.
I all synnerhet om man väger in Microsofts försök till nytt gränssnitt; å andra sidan, så långt de visar sin idé påminner det en del om Microsofts senaste Windowsversion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag som tänkt köpa ny telefon nu men vill ju ha nya Android när det kommer... är ju inte 100% att telefonen man köper nu får uppdateringen. QQ.

Android TV ser också nice ut, sån ska jag ha.

Med Nexus 5an så kan du räkna med 100% att den får uppdateringen så fort det släpps.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Konsolgrävare

trevligt med 5.0 till note 3

Edit: var visst om chromecast

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Drömmen:
1440x2560 5.5 skärm
Snapdragon 810 cpu
4 gb ram
128gb intern lagring
128GB SanDisk Ultra UHS-I microSDXC
Android 5.0 L
3 500 mAh batteri
Rootad

Sänker du upplösningen till 1920x1080 eller ännu lägre, tar skärmen till 5", 32 GB intern lagring samt en kraftfull dual core blir det bra för min del Möjligen ett mindre batteri också för att minska vikten och profilen.

Permalänk

Hoppas verkligen att Google sätter krav på lite mer standardiserade ikoner för apparna. Kanske inte i form, men i alla fall när det gäller storlek och upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Med Nexus 5an så kan du räkna med 100% att den får uppdateringen så fort det släpps.

Vill uppgradera från LG G2 så det är LG G3 jag kollat på. Använde Nexus 5 förut men det hade inte allt jag ville ha.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Ingen Nexus 7 (2012) i den listan, synd.

Edit: såg omröstningen nu när jag kollade på datorn; svårt att betygsätta något man inte provat...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:
Skrivet av Ralleballe:

Ingen Nexus 7 (2012) i den listan, synd.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det var vilka enheter som ska få stöd för att spegla skärmen till en chromecast, inte vilka som ska få "Android L" (5.0 eller vad det nu blir).

Inte säkert att det kommer krävas en ny Androidversion för den funktionen men kanske kräver specifik hårdvara, som exempelvis Miracast gör.

EDIT: "The Google demonstrator said that mirroring would be released in beta via a Google Play Services update in the next few weeks, and that devices from "HTC, Samsung, and LG, and Nexus" would be compatible."
Så det kommer inte krävas en ny androidversion för att få den funktionen, men det krävs att enheten har stöd för spegling för att det ska fungera.
Källa: http://www.androidpolice.com/2014/06/25/io-2014-chromecast-to...

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk

Hade på känn att vissa skulle kalla detta Windows inspirerat. Snarare ett plattare och stilrenare Android. Tycker detta ser kanonbra ut och att det kommer fungera och skala över olika enheter gör att detta får rösten toppklass av mig. Google visar vägen framåt som vanligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Fan, någon som blev utkastad?

Permalänk
Medlem

Windows/Sailfish liknande.

Permalänk
Medlem

Haha någon skrek i publiken precis om att Moores law kommer göra att robotar kommer ta över och döda folk... Och 1,5 timme tidigare var det någon kvinna som skrek i typ 2 minuter.

Permalänk
Avstängd

robots kill people

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Det där är vilka enheter som skulle få skärmspegling med Google Cast nu i början.

Skrivet av Naxos:

Haha någon skrek i publiken precis om att Moores law kommer göra att robotar kommer ta över och döda folk... Och 1,5 timme tidigare var det någon kvinna som skrek i typ 2 minuter.

Här har du bild på henne med budskap:
http://imgur.com/09HZUxJ

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Rent spontat - WOW!!! DETTA vill jag använda i framtiden!!

Eftertanke - Frågan är ju hur det kommer att bli med tillverkarna? Kommer tex Samsung förstöra allt med sitt egna UI? Jag kan verkligen se framför mig hur Samsung i vanlig ordning bara trycker in en massa onödigt skit som ingen använder och på så sätt förstör hela upplevelsen.

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trifix:

Rent spontat - WOW!!! DETTA vill jag använda i framtiden!!

Eftertanke - Frågan är ju hur det kommer att bli med tillverkarna? Kommer tex Samsung förstöra allt med sitt egna UI? Jag kan verkligen se framför mig hur Samsung i vanlig ordning bara trycker in en massa onödigt skit som ingen använder och på så sätt förstör hela upplevelsen.

Är ju inte svårare än att flasha in nån annan rom, så spela roll liksom.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ponanmsi:

Fast det var vilka enheter som ska få stöd för att spegla skärmen till en chromecast

Skrivet av bjajjull:

Det där är vilka enheter som skulle få skärmspegling med Google Cast nu i början.

aah okey! tack för rättande!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

"Looks like everyone here is getting the Tango tablet and choice of Gear Live or G Watch."
"Everyone is getting the Motorola 360 as well, as soon as it's available."

GHAAA, vill också vara på Google I/O

Föra året fick alla en Google Chromebook Pixel!

Tango tablet:
Our 7" development kit is powered by the new NVIDIA Tegra K1 processor packed with 4GB of RAM, 128GB of storage, motion tracking camera, integrated depth sensing, WiFi, BTLE, and 4G LTE (availability will depend on region and carrier).

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Entusiast

Ser snyggt ut men hoppas man kan döda animeringarna. Har svårt för när saker hoppar runt och har sig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Mycket bra grejer. Men vad fan har de gjort med bakåt, hem och appar knappen? Tidigare var symbolerna självförklarande men nu är de ju bara förvirrande. Orolig att de kommer ha gjort mer sånna grejer. Men men vi får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

"Looks like everyone here is getting the Tango tablet and choice of Gear Live or G Watch."
"Everyone is getting the Motorola 360 as well, as soon as it's available."

GHAAA, vill också vara på Google I/O

Föra året fick alla en Google Chromebook Pixel!

Tango tablet:
Our 7" development kit is powered by the new NVIDIA Tegra K1 processor packed with 4GB of RAM, 128GB of storage, motion tracking camera, integrated depth sensing, WiFi, BTLE, and 4G LTE (availability will depend on region and carrier).

Jag vill ha den där wellpappen! VR med mobile ftw! https://developers.google.com/cardboard/