Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Är du helt säker?

Skrivet av Prodigys:

På mitt tangentbord behöver jag bara släppa upp den precis över "hoppet" så kan man trycka ner den igen med registrering.
Kan också "hovra" precis under hoppet.

Och på min är den precis under "hoppet"...

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Utveckla varför röda inte är för gamers? När man kan tokspamma och göra många knapp tryckningar och ändå få reaktion.

Har inte sagt att röda inte är för gamers. Personligen tycker jag dom är för lätta bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Utveckla varför röda inte är för gamers? När man kan tokspamma och göra många knapp tryckningar och ändå få reaktion.

Dom är för lätta, fjädern är så svag att man nästan måste lyfta tangenten för att den ska gå upp. Problemet med röda är precisionen. Vill man som gamer ha linjära bvrytare så ska man ha svarta brytare. Ska du "tokspamma" så är svarta brytare bättre då dom returnar snabbare efter att man släpper dom. Svarta brytare behöver man inte hovra med fingrarna över för att man inte ska aktiviera tangenten av misstag som man gör med röda brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Jag föredrar Röda, ett riktigt smattrande och rappt när man skriver eller spelar.
Det låter riktigt jävla mekaniskt, och det uppskattas inte av flickvänner eller andra som inte vill höra massa oljud.
But I fucking love my keyboard! Röda Brytare for the win enligt min mening! Qpad MK-85 Pro all the way baby!

QPAD tangentbord är grymma, inget krimskrams och fungerar bra !

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av simkev:

Dom är för lätta, fjädern är så svag att man nästan måste lyfta tangenten för att den ska gå upp. Problemet med röda är precisionen.Vill man som gamer ha linjära bvrytare så ska man ha svarta brytare. Ska du "tokspamma" så är svarta brytare bättre då dom returnar snabbare efter att man släpper dom. Svarta brytare behöver man inte hovra med fingrarna över för att man inte ska aktiviera tangenten av misstag som man gör med röda brytare.

Fast det där är ju en rätt grov överdrift.
Det är nog ytterst personligt om man lägger tyngt på fingrarna eller inte när man "vilar" dem på tangentbordet. Personligen har jag aldrig någonsin aktiverat röda brytare av misstag. Och hastighetsskillnaden på att switchen kommer upp är försumbar.

Switchar är som många sagt ytterst personligt och man kan inte gå på mycket annat än fakta, vad folk tycker om och inte är väldigt inviduellt. Jag får tex kramt i fingrarna av svarta brytare och skulle aldrig någonsin utsätta mig själv för dessa switchar när jag spelar då man oftast spammar eller håller inne flera switchar samtidigt.