Permalänk
Medlem

Ersättning av Razer Mamba?

Har haft en Razer Mamba under en längre tid som nu börjar dö, musknapparna dubbelklickar eller inte alls. Har varit nöjd med formen på musen och hur den känns i handen och undrar då om det finns möss med liknande form.

Permalänk
Medlem

JAg har själv använt en Mamba ett längre tag.

Men jag testade och köpa en Mionix Naos, och den är ligger oerhört skönt i handen.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Min Mamba gör exakt samma sak, letar också efter en ny mus. Har kollat mycket på Func MS-3 men verkar som den är väldigt stor.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheWolfbane:

JAg har själv använt en Mamba ett längre tag.

Men jag testade och köpa en Mionix Naos, och den är ligger oerhört skönt i handen.

Du får nog fylla på med en siffra då det finns tre Naos!

Permalänk

Finns ju alltid Deathadder som är samma form om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Logitech G300 är grym. Har haft den sen 2011 och den funkar precis lika bra som när jag skaffade mig den.

Permalänk
Medlem

Zowie EC1 Evo plug n play, inga drivrutiner krävs.

Permalänk
Medlem

"Finns ingen mus som kommer sitta bättre än razer mamba", de va jag säger till mig själv varje gång jag ser en ny mus i butiken.
Haft razer mamba sen början av 2012.. och är fortfarande helt kär i den

Så hade de vart jag som haft era problem, hade jag köpt en till mamba <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twezh:

Har haft en Razer Mamba under en längre tid som nu börjar dö, musknapparna dubbelklickar eller inte alls. Har varit nöjd med formen på musen och hur den känns i handen och undrar då om det finns möss med liknande form.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twezh:

Har haft en Razer Mamba under en längre tid som nu börjar dö, musknapparna dubbelklickar eller inte alls. Har varit nöjd med formen på musen och hur den känns i handen och undrar då om det finns möss med liknande form.

Den nya Razer Mamba med dual-sensor. För jag antar att det är den förra modellen du har om den börjar bli sliten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

"Finns ingen mus som kommer sitta bättre än razer mamba", de va jag säger till mig själv varje gång jag ser en ny mus i butiken.
Haft razer mamba sen början av 2012.. och är fortfarande helt kär i den

Så hade de vart jag som haft era problem, hade jag köpt en till mamba <3

ännu svårare att hitta nån annan som även går att köra trådlöst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Den nya Razer Mamba med dual-sensor. För jag antar att det är den förra modellen du har om den börjar bli sliten.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är den gamla modellen jag har för tillfället, är den nya "bättre"? Slits den fortare som många nya modeller ofta gör...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twezh:

Ja det är den gamla modellen jag har för tillfället, är den nya "bättre"? Slits den fortare som många nya modeller ofta gör...

Jag har den nya, längre batteritid, men använder inte den trådlöst så ofta, har en bundgee som håller upp tråden för mig. Annars brukar jag köra trådlöst ifall jag sitter längre bort typ kopplar den till HTPCn.
Den e väl snabbare än den gamla också, mer vet jag inte ..:P

Skrivet av nackskägg:

ännu svårare att hitta nån annan som även går att köra trådlöst

Skickades från m.sweclockers.com

Precis

Permalänk
Medlem

Alla Razer-möss jag haft genom åren (3) har gjort likadant efter bara ett år... Köper aldrig något Razer mer!

Permalänk
Medlem

Jag har en G600 som har börjat dubbelklicka ibland. Haft den lite mer än 1 år nu. Man blir ju lite skeptisk till att köpa en lika mus igen om den också ska börja gå sönder efter 1 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Alla Razer-möss jag haft genom åren (3) har gjort likadant efter bara ett år... Köper aldrig något Razer mer!

Inte för att vara sådan. Men alla Razer-möss jag haft, vilket är ett par stycken nu, har hållit väldigt bra kvalité, tills den sista perioden innan det var dags att skaffa en ny.

En Deathadder hållde för mig i en jäkla massa år (första varianten de släppte), höger knapp vart sliten, och slutade att reagera vid nertryckning.
Min nuvarande Mamba har hållit en massa år, börjat den senaste månaden att få lite eget liv samt att scroll-knappen inte vill reagera då och då.

Dessa höll i minst 4+ år.

Deras tangentbord har jag dock ingen bra erfarenhet med.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindell90:

Alla Razer-möss jag haft genom åren (3) har gjort likadant efter bara ett år... Köper aldrig något Razer mer!

Mina gamla Copperheads jag haft höll ungefär ett år innan det var dags för nytt.
Min nuvarande Mamba har jag däremot haft i tre år, inga problem med den än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Du får nog fylla på med en siffra då det finns tre Naos!

Den jag har är Naos 8200

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer