Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Ni som har införskaffat en OPO, hur många invites får man ?

3st verkar det som att man får, jag har dock inte fått mina än..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Vad jag förstod så började dom ge ut invites till dom som köpt i Måndags, och ger då från den som köpte först till sist. Vet dock inte hur många det gäller, har sett siffran 3 någon stans också!

Permalänk
Medlem

Nu är min "skeppad". Men vilken tjänst använder dom? track-id:t fungerar varken på Posten eller Royal Mail iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nu är min "skeppad". Men vilken tjänst använder dom? track-id:t fungerar varken på Posten eller Royal Mail iaf.

17track.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

dhl

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doz3r:

17track.net

Skrivet av Zippeer:

hittas inte. Men det kanske är för tidigt än. Kollar på måndag så får vi se

Permalänk
Keeper of Traditions

På GeekBuying kan man få en 1+1 för drygt 3100kr, vilket känns helt okej med tanke på att det är samma pris som de med invites får betala.
Någon som har erfarenhet av att handla från just GeekBuying?

http://www.geekbuying.com/item/ONEPLUS-ONE-5-5Inch-Qualcomm-C...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marxor:

Lite märkligt att man måste jaga för att köpa en pryl. Man tycker ju att de borde vilja sälja så många som möjligt. Nåväl, säger inte nej till en invite om någon har en över, nu eller senare!

Vissa som beställer en telefon får en som byggs efter att beställningen är lagd, de bygger telefonerna så snabbt de kan och det finns typ 0 telefoner som bara väntar på lager.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vissa som beställer en telefon får en som byggs efter att beställningen är lagd, de bygger telefonerna så snabbt de kan och det finns typ 0 telefoner som bara väntar på lager.

Varför kör de då inte på och producerar så snabbt de kan och bara säljer? Köpare det finns det ju väldigt gott om...

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Varför kör de då inte på och producerar så snabbt de kan och bara säljer? Köpare det finns det ju väldigt gott om...

Eftersom dem inte tjänar pengar på en ända lur så är kan det skita sig rejält om de börjar massproducera lurar.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Eftersom dem inte tjänar pengar på en ända lur så är kan det skita sig rejält om de börjar massproducera lurar.

Tänkte inte massproducering på apple/samsung skala utan mer för att få ut fler telefoner så de kan bygga på sitt varumärke. Det finns ju uppenbarligen stor efterfrågan på telefonerna.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

På GeekBuying kan man få en 1+1 för drygt 3100kr, vilket känns helt okej med tanke på att det är samma pris som de med invites får betala.

Har köpt 3 plattor och 2 telefoner inga problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Glöm inte att du kan åka på tull och moms om du importerar själv utanför EU.
Lägger man tull och moms så är du uppe runt 4000:-.

Och hur blir det om du skulle behöva utnyttja garantin ?

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Utan att ha lusläst på geekbying, så kan jag gissa att de kör samma ska som bazula.se Alltså att de säljer kinesiska modellen de flashar om till cyanogenmod, vilket innebär att du får en telefon med bruten förpackning och som saknar några LTE-band jämfört med den "riktiga" du får via invite.
http://www.bazula.se/Oevriga/OnePlus/OnePlus-One-16GB---Silk-...

För mig tog det i runda slängar 2 dygn att få en invite via oneplus svenska forum just för invites, men kanske hade tur. Min beställning är lagd iaf och jag hoppas jag får telefonen i veckan, betalade 3078:- inklusive expressfrakt.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Är faktiskt lite besviken att inte flera mobiltillverkare hoppar på oled. Dels för skärmen är tunnare= går att göra tunnare telefon eller ett större batteri. Oled drar lika mycket ström som LCD tekniken andra använder. Dessutom bra svärta (om den är rätt kalibrerad). Är lite därför jag inte varit intresserad för att skaffa invites till OnePlus One.

Verkar annars grym.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av LÖVTRÄ:

Glöm inte att du kan åka på tull och moms om du importerar själv utanför EU.
Lägger man tull och moms så är du uppe runt 4000:-.

Och hur blir det om du skulle behöva utnyttja garantin ?

De har ett års garanti, istället för två. Sen tror jag inte tullen går på nästan 1000kr, de skriver ned värdet och anger att det är en gåva.

Skrivet av marmeladov:

Utan att ha lusläst på geekbying, så kan jag gissa att de kör samma ska som bazula.se Alltså att de säljer kinesiska modellen de flashar om till cyanogenmod, vilket innebär att du får en telefon med bruten förpackning och som saknar några LTE-band jämfört med den "riktiga" du får via invite.
http://www.bazula.se/Oevriga/OnePlus/OnePlus-One-16GB---Silk-...

För mig tog det i runda slängar 2 dygn att få en invite via oneplus svenska forum just för invites, men kanske hade tur. Min beställning är lagd iaf och jag hoppas jag får telefonen i veckan, betalade 3078:- inklusive expressfrakt.

OS ser jag inget problem med, bara att byta, men den stödjer väl de frekvenser vi använder i Sverige?

Ja, du hade tur, två dagar är ett riktigt extremfall.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Detta luktar skumt då jag beställde i Torsdags och det står fortfarande "processing" och dom svarar inte på mail.

Permalänk
Skrivet av Punchboll:

Detta luktar skumt då jag beställde i Torsdags och det står fortfarande "processing" och dom svarar inte på mail.

Vissa har fått sin telefon leverade till sin dörr inom loppet av 32h, för andra har det tagit någon vecka eller så, med varierade uppdateringar på status. Vissa har tex haft "Your parcel is on its way" och sen vips, så ringer det på dörren utan några uppdateringar, andra har kunnat följa frakten nästan meter för meter. Jag är inte det minsta orolig att jag inte skulle få min, sen om det blir i veckan eller veckan därefter spelar ingen roll.

Skrivet av Dunder:

De har ett års garanti, istället för två. Sen tror jag inte tullen går på nästan 1000kr, de skriver ned värdet och anger att det är en gåva.

OS ser jag inget problem med, bara att byta, men den stödjer väl de frekvenser vi använder i Sverige?

Jao, OS kan man alltid byta. Gällande frekvenserna har jag inte järnkoll, men tror det ska vara samma sålänge man avser använda telefonen i Europa. För mig var dock valet enkelt, invite är nog inte så klurigt att få bara man försöker lite, även om 2dagar kanske var extremfall.
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1576401#post157... så har det tex börjat dyka upp rätt mycket invites med.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är faktiskt lite besviken att inte flera mobiltillverkare hoppar på oled. Dels för skärmen är tunnare= går att göra tunnare telefon eller ett större batteri. Oled drar lika mycket ström som LCD tekniken andra använder. Dessutom bra svärta (om den är rätt kalibrerad). Är lite därför jag inte varit intresserad för att skaffa invites till OnePlus One.

Verkar annars grym.

OLED är även dyrare, vilket betyder att telefonen blir dyrare, och har lägre ljusstyrka än IPS skärmar.
Det är inte bara fördelar med tekniken.
Samsung kör även med pentile pixel matrix i sina skärmar, vilket reducerar skärpan med runt 30% mot vanliga skärmar. Varför de gör skärmarna med såna matrix vet jag inte, men kan ha med kostnad och/eller batteri att göra.

Jag tycker inte man borde välja eller välja bort en mobil bara för att den har eller inte har OLED skärm. Det är bara en liten del av hela mobilen och är inte ens universellt bättre än andra tekniker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Valde express och den levereras till dörren?

Om du har beställt från OP så är de inge skumt alls.

Jag beställda måndag 14e juli, fick tracking ID av DHL på fredagen. Ordern gick från Processing till Complete i fredags.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den saknar lte band 20, med invite eller utan.

Permalänk
Medlem

Enligt forumet så funkar det så här:

1. Pending Shipment: We are preparing the paperwork and product for shipment by the logistics company.
2. Processing: The logistics company is processing the shipment.
3. Complete: The tracking number is sent. The package is already on its way.

https://forums.oneplus.net/threads/what-your-order-status-mea...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Boss302:

Den saknar lte band 20, med invite eller utan.

Kan inte banden så jag vet inte vad det innebär.

Skrivet av marmeladov:

Vissa har fått sin telefon leverade till sin dörr inom loppet av 32h, för andra har det tagit någon vecka eller så, med varierade uppdateringar på status. Vissa har tex haft "Your parcel is on its way" och sen vips, så ringer det på dörren utan några uppdateringar, andra har kunnat följa frakten nästan meter för meter. Jag är inte det minsta orolig att jag inte skulle få min, sen om det blir i veckan eller veckan därefter spelar ingen roll.

Jao, OS kan man alltid byta. Gällande frekvenserna har jag inte järnkoll, men tror det ska vara samma sålänge man avser använda telefonen i Europa. För mig var dock valet enkelt, invite är nog inte så klurigt att få bara man försöker lite, även om 2dagar kanske var extremfall.
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1576401#post157... så har det tex börjat dyka upp rätt mycket invites med.

I svenska forumet följer de en lista där de går efter vem so registrerade sig först, så där är det kört typ. I engelska delen skrivs det ju typ tusen inlägg i minuten, så hur man ska hinna med där vet jag inte

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Kan inte banden så jag vet inte vad det innebär.

I svenska forumet följer de en lista där de går efter vem so registrerade sig först, så där är det kört typ. I engelska delen skrivs det ju typ tusen inlägg i minuten, så hur man ska hinna med där vet jag inte

Jag fick min via svenska forum-delen, registrerade mig för några dagar sedan så låg inte först i kön direkt. Däremot så droppar folk invites rakt ut i tråden titt som tätt då de inte orkar gå via listan. Är man då lite snabb så kan man snubbla över en sådan invite och få den direkt utan att vänta, så gjorde bland annat jag. Men gäller ha lite tur med andra ord, på swedroid tror jag det kan gå snabbare som det ser ut nu, men med samma metodik - sitta och hamra på F5

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mmm jag beställde den 18e en vecka senare skickades paketet, jag fick ett trackingnr hos företaget DPD. Får se hur lång tid det tar före jag har den i handen...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Skrivet av Fjaman:

mmm jag beställde den 18e en vecka senare skickades paketet, jag fick ett trackingnr hos företaget DPD. Får se hur lång tid det tar före jag har den i handen...

Express eller vanlig frakt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde min 24e med express frakt. Står fortfarande på processing. Får hållla tummarna på att de hinner få hit den till onsdag då DHL bara levererar till min ort på onsdagar.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare här i tråden så är det denna lista som gäller för invites: https://forums.oneplus.net/threads/svensk-medlemslista-foer-i... Detta gör att man senare hamnar i denna lista: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v5J3foLkYtZKB3tKRTVak... som fungerar som "kö-system". Dock är kön vääääldigt lång.

Finns det något annat sätt att få en invite snabbare? Spräckte skärmen på min Nexus 5 igår.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

OLED är även dyrare, vilket betyder att telefonen blir dyrare, och har lägre ljusstyrka än IPS skärmar.
Det är inte bara fördelar med tekniken.
Samsung kör även med pentile pixel matrix i sina skärmar, vilket reducerar skärpan med runt 30% mot vanliga skärmar. Varför de gör skärmarna med såna matrix vet jag inte, men kan ha med kostnad och/eller batteri att göra.

Jag tycker inte man borde välja eller välja bort en mobil bara för att den har eller inte har OLED skärm. Det är bara en liten del av hela mobilen och är inte ens universellt bättre än andra tekniker.

Har inte några större nackdelar med ljusstyrkan (kör custom rom) även vid sol är skärmen förvånansvärt bra (även om det kanske inte lika bra som ips). Men gillar att ha bra svärta med

Är lite synd att dom har just pentile på sina skärmar. Men gör skärmen så stor del av kostnaden? jag menar, på så små skärmar är det enklare att producera än stora och borde vara hyfsat billigt just med tanke på oled tekniken. Därför TV apparater dröjt innan det kommit på marknaden, datorskärmar på 20/30 tum har inte fått oled än i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag var intresserad utav OnePlus One tidigare men har nu ställt mig rätt tveksam till OnePlus. Jag frågade på reddits AMA med OnePlus om arbetsförhållande i deras fabriker och om den var ansvarsfullt producerad. Skrev detta:

Citat:

Hello and thank you for doing this AMA!
My question is about OnePlus environmental policies and labor standards at OnePlus and your suppliers and what have been done to enforce these policies?
I've have had a hard time finding any info about this on your website but it's important issues, especially in China were there have already been many cases of underage workers and poor working conditions

Svar:

Citat:

Agree, but being a startup, you have to prioritize what to work on. In a few months when things are more under control, I'd love to tell this part of our story too. Never Settle for unfair practices.

http://www.reddit.com/r/oneplus/comments/2bk0wu/oneplus_amaa/cj62yl6

Så deras svar var att det var dåligt men inget de har prioriterat för tillfället. Kan ju vara i åtanke när ni bestämmer er för att köpa denna telefon. OnePlus har ingen transparens var de får sina metaller ifrån, om det finns några krav på producenter om skäliga villkor för deras anställda, plan för hållbar utveckling och vad som görs med farliga biprodukter. Var väldigt svårt att hitta något på Xiaomi eller Oppos hemsidor med men alla större seriösa internationella företag har information för deras samhällsansvar, så kallat CSR (Corporate social responsibility). Samt krav på vad som krävs av deras leverantörer och vilka villkor de måste uppfylla, såsom minimum lön, max övertid etc.

Nu måste det inte behöva vara så att det är konfliktmetaller, dåliga villkor på deras fabriker och det är barnarbete, men OnePlus nämner inget och har ingen transparens. Jag försökte få en kommentar via forumet:
https://forums.oneplus.net/threads/manufacturing-the-oneplus-one-labor-rights-and-environmental-policies.66732/

Tråden blev begravd snabbt dock då absoluta majoriteten av konsumenter inte bryr sig var sin telefon kommer ifrån. Men släng gärna in en kommentar så tråden bumpas upp och förhoppningsvis få en kommentar utav OnePlus till slut.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music