Permalänk

Eco AC

Har ikväll byggt en Air condition för den som inte har råd att springa och köpa en ac bara för att det är varmt i någon enstaka vecka på sommaren.
Bilder på resten av ac'n kommer under morgondagen då det ligger folk och sover i rummet där resterande av sakerna finns.
Då kommer det upp bilder på fläktarna, det färdiga nätaggregatet, locket och även en bild på är den är monterad.

Testade den lite snabbt bara, och jag blev verkligen förvånad över hur effektiv den var.
Har man utrymme i frysen så kan det vara en bra idé att ha ett gäng extraflaskor där då isen smälter ganska snabb när det är såhär varmt.

Tänk även på att göra tillräckligt många/stora hål i hinken så att luften inte trycks uppåt igen.
Jag råkade nämligen ut för att två av fläktarna är aningen starkare än den tredje och jag hade för få hål i hinken, vilket resulterade i att den svaga fläkten började rotera baklänges istället pga övertrycket som blev.

Eco AC

Permalänk
Medlem

Riktigt kvalités galleri, lite osäker vad du gjorde bara? Skruvade upp en PSU och hade lite isflaskor?

Permalänk
Medlem

Undrar om det funkar med ett peltier element ? Om man tycker en lite mindre AC.. slipper man fylla på men ny is mm.. bara ha tillräckligt kraftigt ett.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar om det funkar med ett peltier element ? Om man tycker en lite mindre AC.. slipper man fylla på men ny is mm.. bara ha tillräckligt kraftigt ett.

tror inte det då du har en varm sida med. de peltier jag har bildar med värme än kallt..

Permalänk
Skrivet av Helge200:

tror inte det då du har en varm sida med. de peltier jag har bildar med värme än kallt..

Man kan om man har möjlighet att leda bort värmen med hjälp av en slang och en fläkt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort trams, otrevligheter och påhopp. Lägger man upp ett galleri får man vara beredd på saklig kritik.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Edit:

Citat:

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.
§ 11
Synpunkter på moderering eller webbplatsen
Om du har synpunkter på ett enskilt modereringsfall får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret. Skriv inte om det i forumet. Mer allmänna synpunkter på forumet eller webbplatsen i övrigt går det däremot bra att lämna genom att skapa en tråd i forumdelen Feedback.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...