Laptop för spel och PS, evt. Macbook Air. Budget 10K

Permalänk
Avstängd

Ja fick köpa min kusins gaming dator så jag kommer nog köra på mac den kommer jag använda till: När jag åker på semester,Bildredigering,Ja helt enkelt smidig dator till semester Lightmore och minerat måste funka bra!

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför det måste vara en Mac?

Notera att jag absolut inte har någonting emot Apple och Macar. Är själv supernöjd med min MacBook Pro som används som arbetshäst när jag är på språng och som sekundär dator bredvid den stationära. Spelande gav jag upp på den för länge sedan dock, då jag helt enkelt inte tyckte det levererade en tillräckligt bra upplevelse.

Med en budget på 10 000kr så blir det svårt att få en Mac lämpad för spel då alla i den prisklassen kör på Intelgrafik. Nu är det visserligen inte så värst krävande spel du nämner, men det känns ändå som att du skulle kunna få någonting med mer prestanda för pengarna och som ger en bättre upplevelse i både spelen du nämner och mer krävande titlar med en windowsdator.

Har svårt att rekommendera någon av de du själv länkade då de framförallt enbart har 4GB minne och inte går att uppgradera i efterhand. 4GB är alldeles för lite idag och inte alls framtidssäkert. SSD'n på 128GB tycker jag egentligen inte heller räcker speciellt långt.

Beställ direkt från Apple så kan du välja 8GB minne. Då landar prislappen på 9 375kr för 11-tummaren och 10 375kr för 13-tummaren, och du slipper förhoppningsvis byta ut den redan nästa år då minnet helt enkelt inte räcker till. De bör prestera i stort sett identiskt, så det är väl egentligen bara en fråga om vilken skärmstorlek du föredrar och om du behöver SD-kortläsaren som 13-tummaren har.

Detta är i alla fall vad jag skulle rekommendera om det ska vara en Mac med tanke på budgeten, även om jag också tycker att du borde välja en med SSD på 256GB. Har du Mecenatkort så kan du nog få studentrabatt.

Tycker dock även att du borde kolla lite på windowsdatorer med dedikerat grafikkort om det är tänkt att det ska spelas en del.

Visa signatur

CPU: i9 9900K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 990 Pro 2TB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Avstängd

Spela är inget måste minecraft räcker på pricerunner kan man välja 8gb ram på air 11 för 8500 tror jag det kör jag nog på jag kör ju lightmore och lite andra program såsom minecraft och youtube!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade, rubrik justerad*

Sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma frågeställning). Justerade rubriken efter sammanfogningen.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Hjälp funkar csgo på Air 2014

Fick en macbook air på julafton och undrar om det funkar att spela csgo har GRAFIK: intel graphics 5000 PROCESSOR: Nyaste i5 RAM:8 gigabyte SSD:128gb tror ni det kommer funka skapligt?

Permalänk
Medlem

Mnjajajajjaaaaa?? om du klarar 30fps så.. håller inte konstant 60

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Avstängd

hur är det att spela med går det men på låga inställningar då eller du fattar Hur är det att spela med 30 fps

Permalänk

Kör du inte på högsta grafik lär det gå. Vet en polare som körde det på sin Air 2012. Har doc ingen aning om vad han hade för fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

hur är det att spela med går det men på låga inställningar då eller du fattar Hur är det att spela med 30 fps

http://www.30vs60fps.com/ http://30vs60.com/bf4running.php

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Avstängd

synd att inte cs go var med!!! så jag kommer inte kunna köra bf4 men csgo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

synd att inte cs go var med!!! så jag kommer inte kunna köra bf4 men csgo?

Det är bara ett test så du kan se skillnaden på 30 fps och 60 fps då du frågade hur det är att spela med 30 fps. Du kan säkert köra cs:go men antagligen med rätt låg fps(Beror givetvis på inställningar också).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Avstängd

Har aldrig kört csgo bara kollat det på film så frågan är går det att få högre fps på lägsta inställningar och flyter det på då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det kommer säkert att gå, men jag tvekar på att det kommer bli kul!

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Avstängd

Varför det? På lägsta eller nästan lägsta

Permalänk
Medlem

Man kör ju cs i 1280x1024 Då kommer det nog gå.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Det där var faktiskt ganska trevliga länkar. Vet du om det finns mellan 60 och 120? Jag har googlat men med min just nu begränsade 3G uppkoppling tar det evighet att kolla igenom.

Ontopic: Nej och ja. Ställ grafiken på lägsta. Detta gör ingenting för att många, inklusive jag, gör det ändå för att man i många fäll lättare kan se motståndare eller att man helt enkelt tycker att det är lättare och skönare att spela så.

Om du kommer kunna att nå 60 fps vet jag inte. Datorn har inte så hög upplösning. Du kommer inte att klara det om du har en skärm som du kopplar till datorn. Testa vet jag.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det där var faktiskt ganska trevliga länkar. Vet du om det finns mellan 60 och 120? Jag har googlat men med min just nu begränsade 3G uppkoppling tar det evighet att kolla igenom.

Ontopic: Nej och ja. Ställ grafiken på lägsta. Detta gör ingenting för att många, inklusive jag, gör det ändå för att man i många fäll lättare kan se motståndare eller att man helt enkelt tycker att det är lättare och skönare att spela så.

Om du kommer kunna att nå 60 fps vet jag inte. Datorn har inte så hög upplösning. Du kommer inte att klara det om du har en skärm som du kopplar till datorn. Testa vet jag.

Varsågod.-)

http://www.testufo.com/#test=framerates

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Vad jag vet så finns det inga 60 jämfört med 120 fps test då de flesta personer inte har en 120hz skärm. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom man i allmänna termer spelar cs på lägsta inställningar med undantag för upplösning så skulle jag säga att datorn klarar det över 60fps.

Det är ett processor krävande spel främst, och du har 8gb ram. Så om du kör på lägsta/låga inställningar så bör det definitivt vara spelbart.

Men som alltid bör man kolla tex youtube och olika benchmarks.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Behöver ny Gaming dator!!!! Snabbt Köpråd

Hejsan alla sweclockare!!! Hade tänkt köpa gaming dator för max 10.000 hade varit bra med bärbar då jag reser mycket Lightroom kommer användas mycket och avancerat Csgo Minecraft Unturned Starbound och Batlefield! ja ni fattar alla möjliga MEN jag hade tänkt mig antingen Macbook air då blir det inget battlefield men det är inte nödvändigt specs 11 tum 8gig ram i5 processor Intel graphic 5000 hade tänkt mig den men kom med alla förslag Macbook känns nödvändigt då den är ganska liten och har jobbat på den tidigare och gillar lightmore på den!

Permalänk
Avstängd

kan vara stationär helst inte är ganska inne på mac datorn

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter korspostning (skapa flera trådar om samma eller snarlik frågeställning), sånt resulterar nämligen i ett rörigt och orättvist forum, dina trådar gör ju aatt andras trycks undan vilket inte är fair. Dessutom är det onödigt att andra medlemmar ska ställa samma frågor/ge samma svar om och om igen.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Du kommer verkligen inte få någon bra spelupplevelse på en billig macbook, Du kommer säkert kunna driva vissa av spelen på låga inställningar men du kommer förmodligen tröttna snabbt pga dåligt prestanda och för liten skärm.

Bästa tipset jag kan ge dig om du verkligen vill ha en Macbook är denna: http://www.sweclockers.com/annons/98785-macbook-pro-retina-15...

Riktigt bra pris på den nu och riktigt bra hårdvara som även pallar spel då den har ett Geforce GT 650M och i7 processor, Sedan retina skärm, 16GB ram och 256GB SSD är också trevligt.

Enda "Nackdelen" med den är att den har amerikansk tangentbordslayout, Men det kan man väl leva med

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheOhYeah:

Hejsan alla sweclockare!!! Hade tänkt köpa gaming dator för max 10.000 hade varit bra med bärbar då jag reser mycket Lightroom kommer användas mycket och avancerat Csgo Minecraft Unturned Starbound och Batlefield! ja ni fattar alla möjliga MEN jag hade tänkt mig antingen Macbook air då blir det inget battlefield men det är inte nödvändigt specs 11 tum 8gig ram i5 processor Intel graphic 5000 hade tänkt mig den men kom med alla förslag Macbook känns nödvändigt då den är ganska liten och har jobbat på den tidigare och gillar lightmore på den!

Hade helt klart kört på denna http://www.dustinhome.se/product/5010796943/asus-zenbook-ux32... Ultrabook med i7, ssd, 8GBram, maxwell 840m och dessutom 1080p IPS-panel för under 10k, ett jävla kap om du frågar mig. Lär funka nästan lika bra som en MBA i portabilitet och 840m funkar helt OK att lira på, kan du nog till å med köra bf4 osv om du ställer ner lite inställningar.

Permalänk
Avstängd

Hejsan ytterligare köpråd!!!

Vilken gaming dator ska jag köpa förr csgo minecraft unturned kanske battlefield hardline har tänkt på Macbookair 11 i5 8ram intel 5000 ssd 128(då kör jag inte battlefield h) ska också användas för mycket annat MEN behöver inte vara bärbar men helst kommer åka mycket till lan så bärbar underlättar! MAX 10.000

Permalänk

Jag skulle i ditt läge satsa på en Asus Zenbook UX32LN, även om du verkar inne på en MacBook.

Du säger att du vill spela samt avnända PS. I den här datorn får du en betydligt bättre skärm än i en MacBook (inte retina då, som ligger över din budget) vilket är bra om man vill redigera foton osv, samt att du har ett dedikerat grafikkort som kommer hantera spel långt mycket bättre än en MacBook. Jämfört mot en MacBook Air så är den här i stort sett lika portabel, och Asus har fått mycket bra kritik för sina gedigna konstruktioner. Jag ser ingen som helst vits att välja en MacBook om du vill spela.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Avstängd

mm jag har alltid använt mac och gillar inte win8 tråkigt nog men kommer köra cs och lightmore klarar verkligen inte en mac det annars ko med mer förslag men gillar inte win8

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

mm jag har alltid använt mac och gillar inte win8 tråkigt nog men kommer köra cs och lightmore klarar verkligen inte en mac det annars ko med mer förslag men gillar inte win8

Tror inte att någon här vet vad du vill ha längre. Du gick från att vilja spela Battlefield till att knappt behöva spela alls. Från att länka MSI och Acer i storlekarna 15-17" till att nu inte vilja ha större än 11". Är VÄLDIGT stor skillnad.

Du verkar redan ha bestämt dig för Macbook Air 11" så vad är frågan, du postar nya och nya trådar hela tiden med samma sak om och om igen.

Men ja CS:GO funkar verkligen på inprincip vad som helst och de inkluderar Macbook Air.

Permalänk
Avstängd

Förlåt svara på min sista vill ha framtidssäker gamin laptop för 9-10 tusen för cs go och battlefield nästan högsta grafik

Permalänk
Moderator
Moderator

Du vill ha en bärbar speldator som helst är en mac, sen skall det helst inte vara en mac, sen skall det vara en mac men den behöver inte längre klara av krävande spel, sen måste det absolut vara en mac, sen fick du köpa din kusins speldator, sen fick du en bärbar mac på julafton, sen vill du kunna köra krävande spel på den macbook air du fick för snart åtta månader sedan, sen vill du köpa en bärbar speldator som helst är en likadan mac som den du redan har men du kan eventuellt också tänka dig en stationär, sen vill du ha en framtidssäker bärbar som klarar krävande spel på nästan högsta grafikinställningarna...

Ärligt talat, det du behöver är inte råd om vilken bärbar dator du skall köpa (utöver den du redan har?) utan en kurs i att ordna tankarna i huvudet innan du framför dem samt lite grundläggande genomgång i kommunikation.

Visa signatur