Vill inte betala över 9000 helst. (men om jag går miste om något bra pga av några hundra så visst kan jag höja budgeten lite)
Behöver jag flera fläktar?
Får jag allt för att montera den eller måste jag köpa det också?
Vill inte betala över 9000 helst. (men om jag går miste om något bra pga av några hundra så visst kan jag höja budgeten lite)
Behöver jag flera fläktar?
Får jag allt för att montera den eller måste jag köpa det också?
Om du inte ska överklocka så behöver du inte ett z97 moderkort. Om det också är för att spela så är 16gb ram lite overkill. 8gb ram räcker mer än väl till spel idag. Jag skulle ha tagit det här istället. Ljuddämpat chassi som låter betyderligt mycket mindre och du behöver inte sätta i fler fläktar då den kyler bra ändå. Jag bytte också ut moderkortet mot ett lite billigare som har samma funktioner. Jag bytte också ut processorn och kylningen så att du kan kräma ut lite mer prestanda ur den med lite överklockning. Du kan visserligen köra med CM212 kylaren men den låter ganska mycket jämfört med noctua. Jag bytte också ut grafikkortet mot ett nyare som har mycket bättre prestanda. Fortfarande under 9000:- som din budget var. http://www.inet.se/kundvagn/visa/7059771/2014-08-17
Allt du behöver för att sätta ihop datorn (bortsett ifrån skruvmejslar) följer med i en kartong ihop med chassit. Ber lite om ursäkt för att jag ändrade nästan varenda vara men du kommer att få ut mer prestanda från den här än det du hade valt ut
Du kommer inte kunna ha 12gb ram eftersom du måste ha 2 eller 4 ram-stickor. du kan inte ha tre stycken. 8gb räcker mer än väl för spel just nu. Det enda de inte har i lager just nu är processorn men den får de in i lager på tisdag
Det blir en betyderlig skillnad eftersom Fractal Design R4 har ljuddämpande material i chassit som minskar utsläpp av ljud från komponenterna. Fractal är ett väldigt tyst chassi jämfört med andra i samma prisområde och väldigt lätt att bygga i. Du har också plats för åtta hårddiskar till skillnad från Cooler Master sju.
Jag märkte att jag hade glömt att lägga in ett extra hårddisk!
Det ska jag definitivt göra, Vilket chassi skulle du har valt? (Jag har hört mycket bra om Fractal Design R4)
Men det är ganska mycket tyngre än vad Cooler Master chassit gjorde.
Jag märkte att jag hade glömt att lägga in ett extra hårddisk!
Det ska jag definitivt göra, Vilket chassi skulle du har valt? (Jag har hört mycket bra om Fractal Design R4)
Men det är ganska mycket tyngre än vad Cooler Master chassit gjorde.
Jag hade själv valt Fractal Design eftersom det är ett så bra och tyst chassi med bra luftflöde, samt att det är lätt att bygga i. Du har ju också lite dyrare chassin att välja på från NZXT som ser lite futuristiska ut men de kostar lite mer
Glöm inte att det är du som ska tycka om det i första hand och inte vad jag skulle ha tagit eftersom vi antagligen har helt olika smak om vad som är snyggt eller inte
Det är klart du kan göra. Jag avråder dig dock från att köpa den där ssd'n. Lägg till en hundralapp och välj ADATA så får du bättre prestanda. Samt att eftersom du valde chassit med fönster så bytte jag ut ram-minnet ifrån rött till ett svart så du inte får en massa blandade färger. Det kan du ändra tillbaka däremot om du inte har något emot det
Det är ett program som bara Nvidia har. Det är mer "ögongodis" i spelet är nog enklaste sättet att beskriva det på. Det är vissa effekter som är tillagda i spelet för att göra upplevelsen mer verklig. Jag bifogar en video där du kan se vad det är https://www.youtube.com/watch?v=-x9B_4qBAkk