Rpg Och Strategi, För 12 åringar!

Permalänk
Avstängd

Rpg Och Strategi, För 12 åringar!

Japp som rubriken lyder behöver tips min son fyller år om en vecka och behöver tips på spel sådana jag ska köpa är Age of empires 3, Runescape member, Lol rp,kanske cs:go behöver mer tips tänker på skyrim kanske förvåldsammt vet ej!!!! Säg vad ni tycker om sspelen och ös på med förslag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Se om du hittar Red Alert 3, en klassisker och Command&Conquer var ju det som startade hela RTS genren 1995.
Det finns ett antal spel före RA3 så klart men de är kanske för dåliga grafiskt sett och kan nog vara problematiska att ens installera på Windows 7 eller 8.
Civilization är också sådana där bra spel, men kanske lite för svårt.
Theme Park och Theme Hospital gillade jag när de kom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damodred:

Se om du hittar Red Alert 3, en klassisker och Command&Conquer var ju det som startade hela RTS genren 1995.
Det finns ett antal spel före RA3 så klart men de är kanske för dåliga grafiskt sett och kan nog vara problematiska att ens installera på Windows 7 eller 8.
Civilization är också sådana där bra spel, men kanske lite för svårt.
Theme Park och Theme Hospital gillade jag när de kom.

Han vill så gärna ha Dragon Age och Skyrim är de för våldsammma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damodred:

Se om du hittar Red Alert 3, en klassisker och Command&Conquer var ju det som startade hela RTS genren 1995.
Det finns ett antal spel före RA3 så klart men de är kanske för dåliga grafiskt sett och kan nog vara problematiska att ens installera på Windows 7 eller 8.
Civilization är också sådana där bra spel, men kanske lite för svårt.
Theme Park och Theme Hospital gillade jag när de kom.

Han vill så gärna ha Dragon Age och Skyrim är de för våldsammma Och Diablo III och starcraft ska man köpa bågot av dem eller är de Våldsamma/Skit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är bra spel och sen är det väl upp till dig som far att bestämma vad som är för våldsamt och icke våldsamt till ditt barn.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

Han vill så gärna ha Dragon Age och Skyrim är de för våldsammma Och Diablo III och starcraft ska man köpa bågot av dem eller är de Våldsamma/Skit

Skickades från m.sweclockers.com

Diablo 3 är minst våldsamma av dem. Köp MAX ett av spelen, köper du två kommer glädjen över båda försvinna direkt.

Mitt tips vore Diablo 3/Skyrim. Skyrim kan vara lite blodigt, men det går att stänga av det mesta om man vill de. Jämfört med CSGO där man endast springer runt och skjuter skallen av människor så är det iaf rätt snällt

Diablo 3 är endast mosande av monster och liknande, och ses ovanifrån. Kolla lite på youtube innan du bestämmer dig.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Det bästa är att titta på youtube om du kan hitta filmer från när någon spelar spelet, då kan du själv avgöra om de är för våldsamma.

Dragon Age ( 3 ) = http://www.youtube.com/watch?v=ZNe6kqXk1j8

Diablo 3 = http://www.youtube.com/watch?v=HEvThjiE038

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Diablo 3 har inte så mycket dialoger man måste ta sig igenom till skillnad mot Skyrim, Dragon Age mfl.
Ofta i nyare spel såsom The Witcher finns det även sånt som kan tyckas vara "barnförbjudet"

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Diablo 3 är minst våldsamma av dem. Köp MAX ett av spelen, köper du två kommer glädjen över båda försvinna direkt.

Mitt tips vore Diablo 3/Skyrim. Skyrim kan vara lite blodigt, men det går att stänga av det mesta om man vill de. Jämfört med CSGO där man endast springer runt och skjuter skallen av människor så är det iaf rätt snällt

Diablo 3 är endast mosande av monster och liknande, och ses ovanifrån. Kolla lite på youtube innan du bestämmer dig.

Jag vet inte om vi har spelat samma spel men Diablo 3 är ju våldsammast av alla de spelen i den bemärkelsen att du köttar ner hundratusentals monster och blod sprutar överallt. Våld är ju inte synonymt med "döda människor" ur förstapersonsvy.

Permalänk
Avstängd

Låt grabben spela de spel han vill. Han kommer inte att växa upp och bli en seriemördare eller bli våldsam pga han spelar något med våld i.

Hade spelvåldet påverkat barn och tonåringar så hade vi haft en hel generation med våldsamma ungdomar idag.

Permalänk
Medlem

Trine kanske kan vara nåt en 12åring?
Hade vi haft ungar skulle det sista dom fick spela, vara moba-spel. Fruktansvärda communities..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Dragon Age skulle jag inte rekommendera till en 12-åring om han inte är väldigt bra på engelska då det innehåller väldigt mycket dialoger och text att ta sig igenom. Jag hade nog föreslagit de gamla Heroes of Might & Magic spelen (De senaste jeter nog Might & Magic Heroes istället). Bra strategispel i fantasymiljö där man kan spendera många timmar.

Permalänk
Inaktiv

Strategi spel: Rise of nations, Empire Earth 2, Heroes of Might and Magic 3, Age of Mythology
RPG: Dust: An elysian tale (side scrolling hack n' slash RPG i tecknad miljö)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Jag vet inte om vi har spelat samma spel men Diablo 3 är ju våldsammast av alla de spelen i den bemärkelsen att du köttar ner hundratusentals monster och blod sprutar överallt. Våld är ju inte synonymt med "döda människor" ur förstapersonsvy.

Det är kanske våldsammast, men definitivt det minst verkliga spelet. Jämfört med att halshugga folk i skyrim eller skjuta människor i huvudet i CSGO så är det väldigt barnvänligt. Att man ser ovanifrån och det är tecknat gör att det verkligen inte ser så våldsamt ut.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd

Har köpt Skyrim och Dragon age inquisition (tror det heter så) kanske köoer något mer Tack för alla svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inquisition släpps först i november så det lär du inte lyckats köpa ännu.

Permalänk
Avstängd

Är det värt att köpa Rs Member? Vad får man extra har adamant nu=D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

CS:GO är ju bra mycket mer våldsamt än Skyrim, Skyrim är iaf en fantasy miljö medans CS är "realistisk" modern vapenstrid.