Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Nae är bara 3G

Kollade på Halebop och de har ett hyffsat billigt abonemang med lagom nivåer på allt. Dock tjänar man inte på att köpa 930 hos dem, men de kanske går att deala via mail?

Tyckte också halebop låg hyfsat till i pris på abonnemanget men de föll på mobilpriset... Ska plocka fram mina gamla fakturor och se hur kontantkort står sig, men det blir ju en väldigt personlig analys så den hjälper nog inte dig tyvärr...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjena!

Finns det några större skillnader mellan 1520 och 930 förutom att 1520 har större skärm?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tarkus:

Tjena!

Finns det några större skillnader mellan 1520 och 930 förutom att 1520 har större skärm?

Batteritiden huvudsakligen.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Delar med mig lite...

Permalänk
Medlem

Snyggt! I synnerhet bild 2. Är det standard eller något du lagt in manuellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

Snyggt! I synnerhet bild 2. Är det standard eller något du lagt in manuellt?

Ladda ner "Live Lock Screen BETA" så finns det olika utföranden av låsskärmar att välja mellan.
Sen "Live Lockscreen Themes" appen också om du vill.

Permalänk

Vad är det för väder app?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Ytterligare mätningar om batteriförbrukningen WP vs Android på HTC M8.

http://www.slashgear.com/htc-one-m8-windows-vs-android-batter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Tjena!

Jag har haft båda mobilerna och jag tycker inte batteritiden skiljer sig mycket. I princip ingenting.
930 har en AMOLED-skärm och ingen SD-kortplats. Det är nog det enda jag kommer på.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

Efter nästan två dagar med pillande , samtal , sms , uppdateringar , musik lyssnande och lite film och spelande så har jag 52% kvar av batteriet.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Tyckte också halebop låg hyfsat till i pris på abonnemanget men de föll på mobilpriset... Ska plocka fram mina gamla fakturor och se hur kontantkort står sig, men det blir ju en väldigt personlig analys så den hjälper nog inte dig tyvärr...

Jo mobilpriset fallerar ganska brutalt. Men måste ju kolla över en längre period och vad jag får som jag använder, och då verkar Halebop vara ett bra steg för mig

Permalänk
Medlem

Ehm...
Hur fungerar mapparna? Har själv 8.1 på min Lumia 925 men kan inte få till det hur jag än gör
( http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp8/settings-and-per... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ehm...
Hur fungerar mapparna? Har själv 8.1 på min Lumia 925 men kan inte få till det hur jag än gör
( http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp8/settings-and-per... )

Du måste ha 8.1 Update 1 som för närvande endast går att få via DP.

Permalänk
Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Skrivet av TwiceFire:

underbart!
Tackar!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Vad är det för väder app?

Blue Skies
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/blue-skies/978b17...

Permalänk
Inaktiv

Har tidigare haft lumia 1520, och nu iphone 5s. Är ganska sugen på att testa lumia 930, men hur är batteritiden? Har också hört att många klagar på att telefonen blir varm, har ni märkt av detta?

Ärliga svar tack

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Okey jag har nu gett Lumia 930 en tredje chans faktiskt. Jag hade lite svårt att släppa tanken från 930 helt och hållet redan märkte jag. Så jag drog iväg till en annan kedja och köpte mig ett vitt exemplar denna gång faktiskt då jag ville åt silverramen nu denna gång.

Denna gång har jag verkligen fått ett bra exemplar när det gäller skärmen. Nu har jag verkligen tittat i både vertikalt och horisontalt läge innan jag har dragit några slutsatser. Men den är verkligen helt jämn nu i mörkgråa nyanser/tangentbord oavsett orientering. Detta var ju faktiskt en större issue för mig än batteritiden då jag är extremt petig och känslig mot imperfektioner på en skärm. Så nu slipper jag ha det som ligger och stör hela tiden i bakhuvudet.

Så vi får se om det blir tredje gången gillt eller inte nu.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Har tidigare haft lumia 1520, och nu iphone 5s. Är ganska sugen på att testa lumia 930, men hur är batteritiden? Har också hört att många klagar på att telefonen blir varm, har ni märkt av detta?

Ärliga svar tack

Jag tycker batteritiden är bra , klarar mig lätt två dagar med några samtal 3-5s , surfande och musik från och till jobbet tar ca 1 timme ditt och hem. Lite smsande under dagarna. Laddar den på kvällen på dag 2 när jag går och lägger mig har ca 20% kvar då.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk

Att lämna iPhone för Lumia 930

Jag har precis lämnat iPhone/iOS efter 7 år och har köpt mig en Lumia 930. Jag har därför skrivit en ganska personlig och omfattande recension av Lumia 930 och Windows Phone 8.1. Fokus ligger på hur det känns att lämna iOS och vad jag tycker är bra och dåligt med övergången.

Hoppas ni gillar den!

http://nitzdesign.se/lumia930/

Återkoppla gärna med feedback. Jag skrev den för några veckor sedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av joacim_nitz:

Jag har precis lämnat iPhone/iOS efter 7 år och har köpt mig en Lumia 930. Jag har därför skrivit en ganska personlig och omfattande recension av Lumia 930 och Windows Phone 8.1. Fokus ligger på hur det känns att lämna iOS och vad jag tycker är bra och dåligt med övergången.

Hoppas ni gillar den!

Trevlig läsning.

Det där med "resekatalogen" förstod jag dock inte. Hur fan får jag in en så snygg "katalog" på min 920 med DP?

Permalänk
Skrivet av kingeen:

Trevlig läsning.

Det där med "resekatalogen" förstod jag dock inte. Hur fan får jag in en så snygg "katalog" på min 920 med DP?

För att kunna ha kataloger så måste man ha CYAN update samt uppdateringen efter det. CYAN har kommit till de flesta Lumia nu tror jag.

För att ta del av den senare uppdateringen så måste man gå med i developer preview.

Du kan läsa här hur man gör. Det är superenkelt och kostar inget. Tar bara 5min.

http://www.wpcentral.com/how-sign-windows-phone-81-preview-developers

Visa signatur
Permalänk

Plockade fram frugans gamla 920 som legat och samlat damm i ett halvår.
Installerade 8.1 uppdateringen och la min note 3 åt sidan för att testa och se om det blivit bättre.
Nu har jag använt 920 i en vecka och är väldigt imponerad av alla förbättringar
Har inte direkt känt något sug att börja använda note 3:an igen.

Är verkligen sugen på att införskaffa lumia 930 nu, speciellt den orangea men har lite beslutsångest :/
Ni som äger 930 är ni nöjda med erat köp?

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

Phantomcf (Mr leet)

Se min recension. Där kan du läsa om jag är nöjd

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av joacim_nitz:

Phantomcf (Mr leet)

Se min recension. Där kan du läsa om jag är nöjd

Väldans bra recension
Blev inte mindre sugen nu, Saknar dock en app till swedbank men som sagt,
det är ju inte värre än att surfa in på deras sida via webbläsaren.
Eller byta bank

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

Har haft min orangea 930 i några dar nu. Är väldigt nöjd med modellen och WP 8.1.1. Telefonen är sval, välbyggd och har lagom fasta knappar. Tycker om wp mer än jag trodde och det känns väldigt smidigt och stabilt.

DOCK har skärmen ett visst slag av rosatoning som tidigare rapporterats. Dvs nedre högra hörnet är ljust och vitt, medan övre vänstra hörnet är snäppet mörkare och drar åt det rosa hållet. Det är diskret och märks inte på hemskärn eller i mörka menyer, men så fort som jag surfar in på en vit webbsida så märks det. Är förvånad över att jag lägger märke till det varje gång, men uppenbarligen krävs det inte mycket för att irritera ögonen.

Ni andra kloka Lumia-användare, rekommenderar ni att jag försöker få telefonen bytt som DOA eller ska jag vänta på den displayuppdatering som enligt vissa ska komma i september? (dvs finns det möjligheter att problemet är mjukvaruorsakat eller är det helt och hållet hårdvara?)

Efter att ha läst många skräckhistorier är jag såklart rädd för att få ett exemplar med fler eller värre problem om jag får den bytt.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Paracetamol:

Har haft min orangea 930 i några dar nu. Är väldigt nöjd med modellen och WP 8.1.1. Telefonen är sval, välbyggd och har lagom fasta knappar. Tycker om wp mer än jag trodde och det känns väldigt smidigt och stabilt.

DOCK har skärmen ett visst slag av rosatoning som tidigare rapporterats. Dvs nedre högra hörnet är ljust och vitt, medan övre vänstra hörnet är snäppet mörkare och drar åt det rosa hållet. Det är diskret och märks inte på hemskärn eller i mörka menyer, men så fort som jag surfar in på en vit webbsida så märks det. Är förvånad över att jag lägger märke till det varje gång, men uppenbarligen krävs det inte mycket för att irritera ögonen.

Ni andra kloka Lumia-användare, rekommenderar ni att jag försöker få telefonen bytt som DOA eller ska jag vänta på den displayuppdatering som enligt vissa ska komma i september? (dvs finns det möjligheter att problemet är mjukvaruorsakat eller är det helt och hållet hårdvara?)

Efter att ha läst många skräckhistorier är jag såklart rädd för att få ett exemplar med fler eller värre problem om jag får den bytt.

Jag säger så här... man får välja mellan pest eller kolera (lite lätt överdrivet) när man köper en Lumia 930. Jag är på mitt tredje exemplar nu. Alla 3 har haft någon form av problem med skärmen.

1'a exemplaret hade en gradient över hela skärmen som syndes på mörkgråa partier. Såg det hela tiden på den nedre delen av skärmen som har en grå rand på många ställen. Syntes väl på tangentbordet när jag tog upp det. Lämnade tillbaka den!

2'a exemplaret trodde jag allt var frid och fröjd med först då jag inte såg någon horisontal gradient som var det första som jag letade efter. Skitglad en stund. Sen la jag telefonen i landskapsläge och skulle skriva och BAM då såg jag en väldigt tydligt gradient över hela tangentbordet då också. Då hade skärmen en vertikal gradient på gråa färger istället. Märkbart som fan och störigt. Lämnade tillbaka den och gav upp tanken på en Lumia 930.

3'e exemplaret som jag hämtade ut igår efter att inte riktigt ha kunna gett upp tanken på en 930. Här trodde jag allt var helt och hållet frid och fröjd först. Det syns varken någon horisontal eller vertikal gradient på gråa färger. Sen ser helt jämn ut. Sen öppnade jag en helvit sida och ser att den nedersta delen är ganska mycket ljusare och överdelen av skärmen är lite mörkare. Men det syns enbart på vitt typ. Det blir just inte rosa heller utan mer mörkare bara. Detta exemplar blir heller inte alls varmt som mina tidigare två blev vid lite hårdare användning. Den håller sig sval.

Jag tror fan att jag kommer att behålla denna 3'e telefon för jag känner att jag kan leva med att det vita inte är helt jämnt. Är sidan full med text och så så märks det inte så himla mycket. Jag är bara glad att det inte syns på tangentbordet eller gråa färger för det störde mig mycket mer. Har inte så mycket kontakt med helvita grejer på min Lumia.

Summa summarum. Att få en helt perfekt skärm på en 930 verkar vara oerhört svårt. Jag orkar då inte byta en fjärde gång för att riskera att få en skärm som har en sämre egenskap igen. Skärmen är härlig att titta på men tyvärr verkar de hålla ganska dålig kvalité.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av joacim_nitz:

Hoppas ni gillar den!

Trevlig läsning!

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Skrivet av Phantomcf:

Väldans bra recension
Blev inte mindre sugen nu, Saknar dock en app till swedbank men som sagt,
det är ju inte värre än att surfa in på deras sida via webbläsaren.
Eller byta bank

Finns en app som heter Bankhubben fungerar väldigt bra för pappa som har SEB eller vad det är som inte har/hade officiell app.

Skrivet av deeyay:

Jag säger så här... man får välja mellan pest eller kolera (lite lätt överdrivet) när man köper en Lumia 930. Jag är på mitt tredje exemplar nu. Alla 3 har haft någon form av problem med skärmen.

1'a exemplaret hade en gradient över hela skärmen som syndes på mörkgråa partier. Såg det hela tiden på den nedre delen av skärmen som har en grå rand på många ställen. Syntes väl på tangentbordet när jag tog upp det. Lämnade tillbaka den!

2'a exemplaret trodde jag allt var frid och fröjd med först då jag inte såg någon horisontal gradient som var det första som jag letade efter. Skitglad en stund. Sen la jag telefonen i landskapsläge och skulle skriva och BAM då såg jag en väldigt tydligt gradient över hela tangentbordet då också. Då hade skärmen en vertikal gradient på gråa färger istället. Märkbart som fan och störigt. Lämnade tillbaka den och gav upp tanken på en Lumia 930.

3'e exemplaret som jag hämtade ut igår efter att inte riktigt ha kunna gett upp tanken på en 930. Här trodde jag allt var helt och hållet frid och fröjd först. Det syns varken någon horisontal eller vertikal gradient på gråa färger. Sen ser helt jämn ut. Sen öppnade jag en helvit sida och ser att den nedersta delen är ganska mycket ljusare och överdelen av skärmen är lite mörkare. Men det syns enbart på vitt typ. Det blir just inte rosa heller utan mer mörkare bara. Detta exemplar blir heller inte alls varmt som mina tidigare två blev vid lite hårdare användning. Den håller sig sval.

Jag tror fan att jag kommer att behålla denna 3'e telefon för jag känner att jag kan leva med att det vita inte är helt jämnt. Är sidan full med text och så så märks det inte så himla mycket. Jag är bara glad att det inte syns på tangentbordet eller gråa färger för det störde mig mycket mer. Har inte så mycket kontakt med helvita grejer på min Lumia.

Summa summarum. Att få en helt perfekt skärm på en 930 verkar vara oerhört svårt. Jag orkar då inte byta en fjärde gång för att riskera att få en skärm som har en sämre egenskap igen. Skärmen är härlig att titta på men tyvärr verkar de hålla ganska dålig kvalité.

Jag måste vara otroligt lottad testad lägga den ner landskapsläge och inget varierande färg där heller vare sig vit eller svart.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Tack för det utförliga svaret! Ja det verkar ju tyvärr väldigt svårt att få en 930 med jämnt fungerande skärm. Den intressanta frågan är hur mycket av detta som går att lösa med mjukvaruuppdateringar och vad som kommer förbli. Jag tror att jag får gå till någon butik och kika på visningsexemplaren och jämföra med mitt ex. Kanske lättare att få perspektiv då!