Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Hitta den och resten är en baggis. Den slutar på 251.

Och börjar på 059R

059R251.

Skrivet av Telepati:

Du hittar inte ens din gamla version på Norge och Sverige för den är utbytt mot den nya.

059R251 hittar jag inte någonstans

Förstår nu att jag har den gamla versionen med 0004 på slutet.

Som du säkert förstått så är jag ingen stjärna på detta precis, men skulle gärna vilja ha Cyan, fast jag fattar inte hur jag ska gå till väga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Men du, behåll din vita lur och hoppas på OTA. Jag hämtar inte hem den där.

Blir så trött. Ha det.

Du vet, har du FW i en mapp, så känner NSU det och hämtar den, så man får hämta den dit.

men fan vad du ställde mig där, du vann.

Jag har nu NSU installerat, men som sagt, den hittar enbart 3051.400000-versionen (inte 500009).

Är det ens möjligt att få ner firmware idag?

Jag minns att jag installerade ett finskt firmware på min äldre Lumia 1020, via ett trick via Nokia Product Tool (eller nåt sånt) från Nokia Care Suite, på grund av att NaviFirm+ var nedlagt, samtidigt verkar inte servrarna fungera för Nokia Care Suite heller... så varifrån kan man ta ner det i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Jag har nu NSU installerat, men som sagt, den hittar enbart 3051.400000-versionen (inte 500009).

Är det ens möjligt att få ner firmware idag?

Jag minns att jag installerade ett finskt firmware på min äldre Lumia 1020, via ett trick via Nokia Product Tool (eller nåt sånt) från Nokia Care Suite, på grund av att NaviFirm+ var nedlagt, samtidigt verkar inte servrarna fungera för Nokia Care Suite heller... så varifrån kan man ta ner det i så fall?

i extra info ser du eu_euro där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

059R251 hittar jag inte någonstans

Förstår nu att jag har den gamla versionen med 0004 på slutet.

Som du säkert förstått så är jag ingen stjärna på detta precis, men skulle gärna vilja ha Cyan, fast jag fattar inte hur jag ska gå till väga

jag hittade din, eu_euro såg jag och den är öppen, titta i extra info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

i extra info ser du eu_euro där?

RM-821_eu_euro1_349 är fullständiga tillverkarbenämningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

RM-821_eu_euro1_349 är fullständiga tillverkarbenämningen!

Vadå tillverkar? Din FW heter det, inte Scandinavia, som du sa.

RM-821 EU NO CV Scandinavia White heter den.

EU är det primära, sedan Norge och Scan.

Att Eu spelar roll ser du i extra info!

Stelex, din heter samma fast Black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jo, det är den visst.

Det är därför ingen av dem får den som uppdatering via OTA eller kan installera uppdatering via NSRT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vadå tillverkar? Din FW heter det, inte Scandinavia, som du sa.

RM-821 EU NO Scandinavia heter den.

EU är det primära, sedan Norge och Scan.

Att Eu spelar roll ser du i extra info!

Under Operatör i Inställningar > Om är det CV Scandinavia.

Under Mobile Operator i extra+info är det 000-33, samt det jag nämnde ovan under Manufacturer Name.

Men om det är det namnet du säger, varifrån kan jag ta ner denna firmware med Cyan och använda det via Nokia Software Updater for Retail 4.2.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det är därför ingen av dem får den som uppdatering via OTA eller kan installera uppdatering via NSRT?

Jag fick inte heller min OTA till 1020 eller 920, men de finns ute.

Jag behövde inte ens nedgradera iom att den kom ut.

Fick du 8.1 GDR1 via OTA? Nä, men du fick det, genom att hämta det. Samma logik här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Fick du 8.1 GDR1 via OTA? Nä, men du fick det, genom att hämta det. Samma logik här.

Hmm, 8.1 GDR1 fick man väl via OTA, på grund av utvecklarprogrammet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Hmm, 8.1 GDR1 fick man väl via OTA, på grund av utvecklarprogrammet?

Jo, visst, det trycktes ju inte in för hand i luren. Poängen var att han inte inväntade OTAAAAA utan han hämtade det själv.

Jag tycker du ska köra en EU NO CV-variant? Blir eu-euro på den också.

Eller varför inte EU SE CV, då blir det eu_sweden.

Ingen är riskabel, men kör NO om du vill eller skit i det. Men om du tittar på Norge och Sveriges Cyan-920, så är de ute. De har bytt namn. Din hette garanterat annat när det var Amber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jo, visst, det trycktes ju inte in för hand i luren. Poängen var att han inte inväntade OTAAAAA utan han hämtade det själv.

Jag tycker du ska köra en EU NO CV-variant? Blir eu-euro på den också.

Ah okej!

Ja, jättegärna för min del. Bara jag får Cyan och kan slänga in DP igen för en gångs skull. Men hur/varifrån ska jag få ner FW:et?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Ah okej!

Ja, jättegärna för min del. Bara jag får Cyan och kan slänga in DP igen för en gångs skull. Men hur/varifrån ska jag få ner FW:et?

Du kan ha DP innna, om du vill, den sitter kvar.

Navi, kolla på runt. och kom ihåg, så länge du håller dig till RM-821, så kan du ha vilken FW du vill i hela världen.

Fråga anaheim på xda. han har hyfsad koll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Du kan ha DP innna, om du vill, den sitter kvar.

Navi, kolla på runt. och kom ihåg, så länge du håller dig till RM-821, så kan du ha vilken FW du vill i hela världen.

Fråga anaheim på xda. han har hyfsad koll

Det blir ett projekt för imorgon istället, kort och gott. Kanske Nokia kommer med ett svar också.

Bra att veta, tack för hjälpen! Minns övergången jag gjorde till finskt firmware på Lumia 1020 när jag hade paranoia över att jag hade utvecklarprogrammet igång när jag ska returnera telefonen (tror det var GDR3 eller GDR2). För att det var det närmsta som existerade just då... nåväl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Det blir ett projekt för imorgon istället, kort och gott. Kanske Nokia kommer med ett svar också.

Bra att veta, tack för hjälpen! Minns övergången jag gjorde till finskt firmware på Lumia 1020 när jag hade paranoia över att jag hade utvecklarprogrammet igång när jag ska returnera telefonen (tror det var GDR3 eller GDR2). För att det var det närmsta som existerade just då... nåväl!

Cyan är i ärlighetens namn inget speciellt, i synnerhet inte för 920/1020 utan det är 630/930/1520 som får ut något av det. 8.1 update 1 var mycket mer innehållsrik. Likt dig vill jag ha det, men Cyan, och att vissa nedgradera och höll på, för i stort sett ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Bara för att den finns tillgänglig för en version för 920 betyder det inte att den är ute för alla. Någons rkev ju att till och med Nokia hade sagt att den inte var ute. Syns ingen uppdatering via telefonuppdatering i telefonen eller NSRT finns den inte tillgänglig just nu. Då går det att vänta eller flasha in annan "version" av firmware. Genom NSRT behövs inte en nedgradering först eftersom den skriver om OS och firmware på telefonen så det är inte en "vanlig" uppdatering heller.

Jag installerade 8.1 Update 1 via OTA (over the air).
"On modern mobile devices such as smartphones, an over-the-air update may refer simply to a software update that is distributed over Wi-Fi or mobile broadband using a function built into the operating system, with the "over-the-air" aspect referring to its use of wireless internet instead of requiring the user to connect the device to a computer via USB to perform the update."
http://en.wikipedia.org/wiki/Over-the-air_programming

Hur installerade du Update 1 då?

Permalänk
Medlem

Hur är det med denna cortana kommer jag kunne instalera den även fast jag kört dvp ända från start? Har ju black och så installerat!Eller måste man nergradera?eller är det bara för att kunna få den på en gång?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Efter uppdatering:
Jag går o lägger mig med runt 80% kvar, vaknar och telefonen är helt urladdad 2 dagar i rad. På toppen av moset så vägrar telefonen nu att starta. Katastrof!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om WP 8.1 till lumia 920 rullas ut gradvis i sverige?
Enligt någon form av kölista baserat på serienummer eller liknande?

Sitter och väntar på cyan till min 920. Enligt nokias hemsida är den "available"

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Cyan är i ärlighetens namn inget speciellt, i synnerhet inte för 920/1020 utan det är 630/930/1520 som får ut något av det. 8.1 update 1 var mycket mer innehållsrik. Likt dig vill jag ha det, men Cyan, och att vissa nedgradera och höll på, för i stort sett ingenting.

Mjo, jag är medveten om det, men batteritiden och stabiliteten är drastiskt förbättrat med Cyan, samt Bluetooth 4.0 som jag behöver.

Nu har jag i alla fall fått ner svenska firmwaret och tänkt flasha telefonen... återkommer med resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Hur är det med denna cortana kommer jag kunne instalera den även fast jag kört dvp ända från start? Har ju black och så installerat!Eller måste man nergradera?eller är det bara för att kunna få den på en gång?

Om du har 8.1 på din telefon måste du byta region till USA eller UK, eller någon annan region som stödjer Cortana. Då kommer det fungera.

Permalänk
Medlem

Hej,
Ni som sitter med Lumia 920 och operatör CV Skandinavia, ha tålamod.
Har precis fått svar från Nokia.

"Vi har gjort undersökning i samband med din förfråga och vi kan bekräfta att uppdateringen kommer att komma till dig.
Vänligen observera att den inte kommer till alla Lumia 920 telefoner samtidigt.
Vi ber dig om lite tålamod och förståelse."

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Hur installerade du Update 1 då?

Genom PD-appen.

Skrivet av Cable:

Mjo, jag är medveten om det, men batteritiden och stabiliteten är drastiskt förbättrat med Cyan, samt Bluetooth 4.0 som jag behöver.

Nu har jag i alla fall fått ner svenska firmwaret och tänkt flasha telefonen... återkommer med resultat.

4.0 kom innan, Amber tror jag. BLE-varianten är det väl som den medför.

Skrivet av Hagalund:

Hej,
Ni som sitter med Lumia 920 och operatör CV Skandinavia, ha tålamod.
Har precis fått svar från Nokia.

"Vi har gjort undersökning i samband med din förfråga och vi kan bekräfta att uppdateringen kommer att komma till dig.
Vänligen observera att den inte kommer till alla Lumia 920 telefoner samtidigt.
Vi ber dig om lite tålamod och förståelse."

Perfekt förklaring/undanglidning till dem som finner sig i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Genom PD-appen.

4.0 kom innan, Amber tror jag. BLE-varianten är det väl som den medför.

Perfekt förklaring/undanglidning till dem som finner sig i det.

Vad har man för val ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagalund:

Vad har man för val ?

Ja du, det där varierar nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Jag hade också problemet med att min Lumia 920 fastande på kugghjul efter en hard reset (om jag minns rätt). De soft resets jag gjorde utfördes på ett annat sätt. Jag gjorde en soft reset, väntade kanske 10 minuter för att se om det fungerade, hade telefonen fastnat på kugghjulen gjorde jag en ny soft reset, detta upprepade jag tills telefonen tog sig förbi kugghjulen. Detta sätt är något annat än det du tror på. Jag tror att det var så lucifer579 också gjorde men väntar gärna på svar från lucifer.

Vad roligt att multi-SR fungerar även för dig betan.
Anledningen till att man rekommenderar "in a row" är att användaren inte ska kunna göra något annat på maskinen innan nästa SR, och det kunde du ju inte om hjulen snurrade eller hur?

Om du istället hade gjort alltsammans i ett svep "in a row" hade du inte ha behövt vänta så länge på att det skulle fixsa sig.

Permalänk
Medlem

Till exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Efter uppdatering:
Jag går o lägger mig med runt 80% kvar, vaknar och telefonen är helt urladdad 2 dagar i rad. På toppen av moset så vägrar telefonen nu att starta. Katastrof!

Prova följande tvåstegslösning.
1) Gör en multi SR, dvs många softresets i en rad enda till dess att telefonen sparkar igång.
Om den har fastnat ordentligt kan du behöva göra upp till 10st SR eller mer. Glöm inte att hålla ned Volymned+Power enda till dess att skärmen blir svart och luren vibrerar.
Släpper du tidigare görs ingen SR.

2) Antar att du har 8.1 i telefonen?
När du väl fått i gång luren går du först in i inställningar och gör en fullständig backup. (kolla att du har nätaccess)
Därefter går du in i Inställningar>om>årerställning för att göra en "Hard Reset"
Det är ingen fara med att göra en HR i 8.1 då du får tillbaka "alla" dina inställningar och appar igen.
När telefonen startar om efter HR får du frågan om du vill använda din senaste backup och du svarar givetvis ja.

När du väl genomfört ovanstående två steg har du i princip fått en "ny" telefon, rappare och trevligare att jobba med.
Lycka Till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagalund:

Till exempel?

INSTALLERA CYAN, KANSKE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ja du, det där varierar nog.

Skrivet av Telepati:

INSTALLERA CYAN, KANSKE.

Tack, strålande förslag. Tyvärr är Cyan uppdateringen till min modell inte tillgängligt idag.