Permalänk
Medlem

Ombyggnad av datorn!

Detta blir mitt första galleri här på SWEC och tänkte att det passar väl perfekt med lite bilder på mitt datorbygge? Har länge haft vattenkylning men har blivit mer och mer inne på att modda datorn, så nu i sommar tog jag tag i det efter att jag hittat lite saker på BILTEMA;)

Köpte mig lite plexiglas när jag var "däruppe" lite karbonark osv, ni kommer se på bilderna vad allt ska vara till.
Vad jag menar däruppe är att jag bor på Gotland, och vi har inget biltema här på ön ännu tyvärr, så fick bli en tripp till huvudstaden.

Besök galleriet här

Permalänk

Väldigt cleant bygge. Diggar att du har två olika färger! Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Kul med udda färgval, tummen upp!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Annorlunda och ccoolt bygge! 4 points

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Inaktiv

satans fin dubbel loop 5/5

Permalänk

Påminner om sådan glass med tre olika smaker! Solklar 5:a!

Permalänk
ASUS Nordic

Snyggt och cleant bygge! Nya färger för ROG kanske

Permalänk

Mycket fina färger

Permalänk

Väldigt bra placering av komponenterna! Skulle vara kul med någon bild på baksidan också!

Permalänk
ASUS Nordic
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En sak jag tänkte på bara. Är det inte det där moderkortsblocket som har aluminium i sig?

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av izon:

Det kommer, ine helt färdig emd bygget, inväntar lite prylar!:)

Permalänk
Skrivet av Cigge88:

En sak jag tänkte på bara. Är det inte det där moderkortsblocket som har aluminium i sig?

bara kylflänsarna har aluminium.

"The Hybrid Thermal solution contains both air-cooling and watercooling elements. It’s construction contains an entirely copper water channel with electroplated nickel barbs, meaning 100% material compatibility with existing watercooling systems. Alongside it a heatpipe is used to distribute the heat more evenly to avoid hot-spots and aid both water and air-cooling. These both are then buried under anodized aluminum heatsink fins, which are designed to handle the alternative air-cooling conditions."

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M