Permalänk

Om man ändå hade pengar nog till detta .... Ska bli kul att följa! Tänker du plastidippa mobot till gult eller låta det vara svart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chilluminati:

Hur beställer man från caselabs till sverige? har alltid undrat

Det man får göra är att ta en screenshot på kundvagnen och sedan maila dem för att få fraktkostnaden. Sedan skriver man in värdet i den här och köper som vanligt. Står mer detaljerat här.

Skrivet av Nitra:

Om man ändå hade pengar nog till detta .... Ska bli kul att följa! Tänker du plastidippa mobot till gult eller låta det vara svart?

Tack!

Hade inte tänkt plastidippa utan moderkortet får vara som det är. Det får inte bli för mycket gult i bygget!

Permalänk
Skrivet av Luiyt:

Det man får göra är att ta en screenshot på kundvagnen och sedan maila dem för att få fraktkostnaden. Sedan skriver man in värdet i den här och köper som vanligt. Står mer detaljerat här.

Vad tog du för frakt metod? och är du nöjd med ditt chassi? ser så grymt ut

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chilluminati:

Vad tog du för frakt metod? och är du nöjd med ditt chassi? ser så grymt ut

Körde på UPS Priority då frakten var riktigt dyr när jag köpte chassit. Numera har de dock bättre avtal så man kan få frakt för en tredjedel av vad jag betalade.
Jag är fruktansvärt nöjd med chassit, värt varenda öre. Caselabs spelar helt enkelt i en egen klass. Grym kvalite och genomtänkt design skräddarsydd för vattenkylning. Funderar du på något från caselabs? De rekommenderas helt klart om man har pengar att spendera.

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt spännande att få slutresultatet på detta bygge!

Visa signatur

•Corsair 750D • x79 MSI BigBang Xpower II Med Vattenblock • i7 3930K @4.9Ghz 1.485V • RAM 16 GB 1866Mhz
• x2 Asus GTX 770 SLI @1305 Mhz • AX 850W • 2 TB HDD • 240 Gb Intel 520 • 128 Gb Kingston SSD || Vattenkylt på 840mm Rad yta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxorz:

Ska bli riktigt spännande att få slutresultatet på detta bygge!

Tack!

Ny update!

Fick hem ett paket med lite saker från bitspower för ett par dagar sen och har därför kunnat göra klart den nedre loopen så som jag vill ha den.
I samma veva så fyllde jag loopen då jag ändå inte kommer behöva ta ut moderkortsplåten igen. Om något händer så är loopen ändå lätt att dränera.
Saknar fortfarande vattenblock till grafikkorten vilket är det som hindrar mig från att färdigställa bygget. Jag börjar dock få slut på tålamod så om jag inte får ett klart besked på när de kommer snart så blir det att avbeställa och köra på block från EK istället.

Gult! Kör på mayhems pastel sunset yellow. Känns som att vätskan verkligen ger liv till bygget.

Valde att använda anslutningar här istället för att böja röret på två ställen då det för det första var riktigt svårt att få till bra samt att jag tycker att det ser mer cleant ut med färre böjar.

Dräneringsvalv.

Känner mig väldigt nöjd med hur rören blev kan jag säga!

Nu när CPUn har riktig kylning så har jag provat på lite överklockning. 4.7 GHz med 1.408v var inga problem alls att få stabilt. Med lägre spänning börjar den dock bråka, men jag tror att den går att få stabil under 1.4v om jag fixar lite. Kan även vara så att den går att köra på 4.8 GHz på den här spänningen. Vill inte gå högre än 1.408 för 24/7 klock. Har inte spenderat någon tid att tala om än, så vi får se hur det går. Maxar cirka 80 grader på varmaste kärna med OCCT linpack. Då har jag fläktarna på 1000 RPM och pumpen på 1. Den minimala temperaturförbättringen som kom av att öka pumpens hastighet var inte värt den extra ljudnivån. I vila är det inga problem alls att köra med fläktarna avstängda så med semipassivt nätagg bör det bara vara pumparna som låter i vila och de är i stort sett ljudlösa i lägsta hastighet.

Där tar det slut idag! Tack för att ni tittade in.

Permalänk
Discokungen

Åhhhhhhh. Vad SNYGGT! CaseLabs master race! Mer uppdateringar! Och gärna inte i spoilertaggar, men det kanske är lite mycket att hoppas på.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Åhhhhhhh. Vad SNYGGT! CaseLabs master race! Mer uppdateringar! Och gärna inte i spoilertaggar, men det kanske är lite mycket att hoppas på.

Tack så mycket!

Tog bort spoilertaggarna. Tyckte bara att det blev så rörigt i tråden utan dem!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Luiyt:

Tack så mycket!

Tog bort spoilertaggarna. Tyckte bara att det blev så rörigt i tråden utan dem!

Jag tycker det ger ett varmare intryck. Det är grymt fina bilder!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag älskar hur anslutningarna lirar med den gula vätskan! Otroligt bra val av vätska!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag tycker det ger ett varmare intryck. Det är grymt fina bilder!

Skrivet av boniz:

Jag älskar hur anslutningarna lirar med den gula vätskan! Otroligt bra val av vätska!

Tackar!

Permalänk
Medlem

Fint bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Fint bygge!

Tackar!

Grafikkortsblocken skickades idag! Update i början på nästa vecka om allt går som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luiyt:

Tackar!

Grafikkortsblocken skickades idag! Update i början på nästa vecka om allt går som det ska.

Väntar spänt på nya uppdateringar, helt underbart bygge

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge, älskar gul & svart combo - mot alla tråkiga svart & röda combo som alla kör med...

Man blir ju riktigt sugen på att bygga custom-loop när man ser dessa fantastiska byggen!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsakuroX:

Väntar spänt på nya uppdateringar, helt underbart bygge

Skrivet av Ostbiten:

Riktigt fint bygge, älskar gul & svart combo - mot alla tråkiga svart & röda combo som alla kör med...

Man blir ju riktigt sugen på att bygga custom-loop när man ser dessa fantastiska byggen!

Tack så mycket! Det uppskattas verkligen!

Liten update!

Fick hem vattenblocken till grafikkorten i början av veckan tillsammans med lite andra saker.

Det är för övrigt chassit som syns i bakgrunden, får verkligen inte plats under skrivbordet!

Ett av vattenblocken! Mycket nöjd med dessa.

Backplaten som tagit så lång tid att framställa. Helt klart värt det, kvaliteten är på topp!

Monterat! De polerade capsen syns även här. Betydligt bättre än rosa som de var i början.

Och andra sidan.

Köpte även värmespridare till AQ6orna. Betydligt snyggare än bar PCB och sen skyddar de lite också.

Allt för idag!

I dagsläget är projektet i stort sett klart. En sista update lär komma inom 1-1.5 veckor. Ska se om jag hinner pressa överklockningen lite tills dess också.
Tack för att ni tittade in!

Permalänk
Discokungen

Oförskämt jävla snyggt. Härligt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hej!

Äntligen dags för sista updaten. Har skjutit på det länge då jag inte tycker att bilderna gör bygget rättvisa, men jag orkar inte bry mig om det längre då jag antagligen inte kommer lyckas ta bättre bilder.

Slopade aquaero som styrenhet för ett tag sen, de strulade bara. Moderkortets inbyggda funkar faktiskt bra.

Vätskan i GPU loopen är i verkligheten grå, helt utan den gröna tonen som syns i bilderna. Detta är skälet till att jag inte har uppdaterat tidigare.

Bygget är alltså i stort sett klart! Är mycket nöjd med resultatet utöver att den gråa vätskan ser grön ut på bilderna. I verkligheten är färgen dock perfekt. Rörböjningen är jag även mycket nöjd med.
Tackar så mycket till alla som följt och särskilt till de alla som kommenterat. Om ni har frågor eller vill ha fler bilder så är det bara att hojta! Galleri dyker upp i dagarna.

Permalänk
Proffsmoddare

Skitsnyggt:) enda jag skulle ändra är att försöka få lite bättre ordning på kablarna, främst pci-e. Men som sagt skitsnyggt, top notch:)

Permalänk
Discokungen

Det ser riktigt bra ut! Fantastiskt jobbat!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Proffsmoddare

Wow! Nice build you have there mate! I have to say that I am envious

Kind regards,
Justin.

Permalänk
Medlem

Älskar den gula sektionen!

Permalänk
Medlem

Vad var motivet bakom den grå/gröna färgen i GPU-loopen? Inte menat som någon form av negativ kritik, mest bara nyfiken

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Vad var motivet bakom den grå/gröna färgen i GPU-loopen? Inte menat som någon form av negativ kritik, mest bara nyfiken

Om du hade läst hans inlägg så hade du kunnat läsa att färgen inte är sådan utan att det blir fel på bilden

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Synd att vätskan inte ser rätt ut i bilderna, hade gärna sett hur det ser ut. Bygget ser ju väldigt bra ut annars, ser asbra ut med rör istället för slang, speciellt när man får det gjort rätt som du har i det här bygget. Vill också göra det i nåt framtida bygge

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Om du hade läst hans inlägg så hade du kunnat läsa att färgen inte är sådan utan att det blir fel på bilden

Aint nobody got time for that hehe Tack för hjälpen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Om du hade läst hans inlägg så hade du kunnat läsa att färgen inte är sådan utan att det blir fel på bilden

Dock kan man fortfarande få fråga om motivet för den gråa färgen, varför inte allt är helgult e.t.c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Dock kan man fortfarande få fråga om motivet för den gråa färgen, varför inte allt är helgult e.t.c

I och för sig, jag tänkte mer att han nämnde just grönt

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Discokungen

Hur gick det med plexiplåten som du höll på med, förresten?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Skitsnyggt:) enda jag skulle ändra är att försöka få lite bättre ordning på kablarna, främst pci-e. Men som sagt skitsnyggt, top notch:)

Tack! Förstår vad du menar med kablarna. Kände dock att jag inte ville ha dem så uppstyrda som de kan se ut ibland. Finns säkerligen bättre sätt att lösa det på men nu är det såhär! För tillfället iallafall.

Skrivet av Flamso:

Det ser riktigt bra ut! Fantastiskt jobbat!

Tackar så mycket!

Skrivet av MetallicAcid:

Wow! Nice build you have there mate! I have to say that I am envious

Kind regards,
Justin.

Thanks a lot Justin! I'll have you know I'm probably more envious of your FT03 though! Quite the build you have there.

Skrivet av Hiraeth:

Älskar den gula sektionen!

Tack Lucas!

Skrivet av Emakcin:

Synd att vätskan inte ser rätt ut i bilderna, hade gärna sett hur det ser ut. Bygget ser ju väldigt bra ut annars, ser asbra ut med rör istället för slang, speciellt när man får det gjort rätt som du har i det här bygget. Vill också göra det i nåt framtida bygge

Tack! Kan helt klart rekommendera att prova på rör, bara det faktum att underhåll för systemet inte behöver utföras lika ofta är tillräckligt för mig! Är ju ganska lat som du kanske vet.

Skrivet av Hiraeth:

Dock kan man fortfarande få fråga om motivet för den gråa färgen, varför inte allt är helgult e.t.c

Trodde att det gråa skulle passa bättre än det gör, kommer antagligen köpa hem lite pastel yellow och ja....köra på helgult. Känns som att det passar mycket bättre då den gula delen är så mycket bättre än den gråa.

Skrivet av Flamso:

Hur gick det med plexiplåten som du höll på med, förresten?

Ligger på vinden! Den blev aldrig klar men jag provmonterade den och resultatet var inte alls som jag hade tänkt mig! Är ganska usel på det här med att visualisera visar det sig!

Kan meddela att jag antagligen kommer byta den gråa vätskan mot pastel yellow då jag inte är helt nöjd med hur det gråa blev. Kan dock ta ett par veckor innan det blir gjort då jag kommer vara ganska upptagen ett tag framöver.