Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

Men jösses. Var glada att det kommer uppdateringar, det är ingen självklarhet med telefoner. Strular det fortfarande två veckor efter att den släppts kanske man kan börja bli irriterad men det här är ju bara löjligt.

Slår jag ihop den här väntan med den som jag hade innan jag fick 4G så är jag uppe i tre månader.
Räcker det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tegelbruket:

Slår jag ihop den här väntan med den som jag hade innan jag fick 4G så är jag uppe i tre månader.
Räcker det?

Vad är det du ser fram emot/väntar på mer specifikt? Var förväntar du dig att Cyan kommer tillföra din 920?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vad är det du ser fram emot/väntar på mer specifikt? Var förväntar du dig att Cyan kommer tillföra din 920?

Jag hoppas på en betydligt bättre kalender. Den som är nu tycker jag är riktigt dålig faktiskt. Även notifieringar är väl ett annat system för?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Jag hoppas på en betydligt bättre kalender. Den som är nu tycker jag är riktigt dålig faktiskt. Även notifieringar är väl ett annat system för?

http://www.wpcentral.com/lumia-cyan

Kalendern är inget Cyan ändrar, och vad menade du med notiser är 8.1, inte Cyan. ´

Så ni väntar på något som inte är det ni tror, jag var likadan, det är 930,1520 som får ut något, 630 också, vi andra får inte märkbart.

Har du 8.0 nu eller?

Här är en bra lista på vad 8.1 medför

http://forums.wpcentral.com/update-1-windows-phone-8-1-gdr1/3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

http://www.wpcentral.com/lumia-cyan

Kalendern är inget Cyan ändrar, och vad menade du med notiser är 8.1, inte Cyan. ´

Så ni väntar på något som inte är det ni tror, jag var likadan, det är 930,1520 som får ut något, 630 också, vi andra får inte märkbart.

Har du 8.0 nu eller?

Här är en bra lista på vad 8.1 medför

http://forums.wpcentral.com/update-1-windows-phone-8-1-gdr1/3...

Ja jag har 8.0 nu
Men fan, du har ju rätt.
Har tröttnat på att bli trollad av Microsoft nu. Hej då.

WP, you dun goofed

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Ja jag har 8.0 nu
Men fan, du har ju rätt.
Har tröttnat på att bli trollad av Microsoft nu. Hej då.

WP, you dun goofed

Uppdatera till 8.1 så får du notiser och allt det som stod.

Det är en jäkla skillnad på 8.1 update 1, och Cyan, och det kan jag säga då jag har en 635 som får ut lite mer av Cyan, typ USB-inställningen (jätteviktig, not)sedan är det rörelsedata men den har ingen glance och är värdelös, jag ville bara testa för den är ju en mini 930, och fasen vad gött att jag lät bli 930.

Har man 1520 så får man ut hela Cyan, men även där så får man ut ännu mer av 8.1 update 1, du såg listan.

Notiser, live folders, ja du kan ju läsa själv, det är ett enormt kliv om du är på 8.0.

Det som är det mest roliga är att folk inte vet vad de väntar på, då Cyan inte är vad man tror/vill. Just därför sket jag i att lägga in den på en 920, för det är bara jobb med processen tillbaka sedan.

8.1 up 1 hämtar alla lätt, Cyan är lite mer jobb men inte mycket. Ändå sitter folk och väntar som på Julafton, efter Cyan-tomten. Han finns, men han har f*n inga paket med sig.

Upplysningsvis så är DP-versionen fullgod, det är nog mer för att se intresse och allmänt.

Permalänk
Medlem

Hade lite problem med batteriet förut(fulladdad på kvällen död på morgonen). Men efter några softresets(5-6 st) så verkar den nu funka normalt och batteriet räcker i ungefär 2 dagar med normal användning.

Permalänk
Medlem

Lagg efter 8.1

Tänkte bara stämma av igen:
Är det ingen som upplever att telefonen blivit laggig efter 8.1? När jag scrollar i menyerna är det inget flyt alls längre. När man scrollar verkar det nästan som att skärmen är uppdelad i två delar för det blir som en linje mitt i skärmen som inte riktigt hänger med. Denna linje syns även när man spelar upp filmer på telefonen, alltså precis som att skärmen är uppdelad i två delar.
Någon som har något tips? Är verkligen inte sugen på hard reset....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av martini:

Är det ingen som upplever att telefonen blivit laggig efter 8.1? När jag scrollar i menyerna är det inget flyt alls längre. När man scrollar verkar det nästan som att skärmen är uppdelad i två delar för det blir som en linje mitt i skärmen som inte riktigt hänger med. Denna linje syns även när man spelar upp filmer på telefonen, alltså precis som att skärmen är uppdelad i två delar.

Min är fortfarande bättre/snabbare än när den var ny. Märkligt att det kan skilja så mellan olika användare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är det många med 920 som fortfarande inte har fått 8.1?
alla mina kompisar med 920 har nämligen fått 8.1 även utan DP. Men 920:n jag gav till min mor i födelsedagspresent förra året säger bara att det inte finns några uppdateringar att hämta.

Trodde alla hade fått 8.1 vid det här laget men jag antar att hon får vänta ett tag till?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

Är det många med 920 som fortfarande inte har fått 8.1?
alla mina kompisar med 920 har nämligen fått 8.1 även utan DP. Men 920:n jag gav till min mor i födelsedagspresent förra året säger bara att det inte finns några uppdateringar att hämta.

Trodde alla hade fått 8.1 vid det här laget men jag antar att hon får vänta ett tag till?

Har inte fått Cyan till min 920.

Permalänk
Skrivet av Tegelbruket:

Har inte fått Cyan till min 920.

Men där hoppade uppdateringen igång,kors i taket.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tegelbruket:

Men där hoppade uppdateringen igång,kors i taket.....

Ska den vara ute för alla nu?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Efter uppdatering:
Jag går o lägger mig med runt 80% kvar, vaknar och telefonen är helt urladdad 2 dagar i rad. På toppen av moset så vägrar telefonen nu att starta. Katastrof!

Skrivet av Wickman:

Prova följande tvåstegslösning.
1) Gör en multi SR, dvs många softresets i en rad enda till dess att telefonen sparkar igång.
Om den har fastnat ordentligt kan du behöva göra upp till 10st SR eller mer. Glöm inte att hålla ned Volymned+Power enda till dess att skärmen blir svart och luren vibrerar.
Släpper du tidigare görs ingen SR.

2) Antar att du har 8.1 i telefonen?
När du väl fått i gång luren går du först in i inställningar och gör en fullständig backup. (kolla att du har nätaccess)
Därefter går du in i Inställningar>om>årerställning för att göra en "Hard Reset"
Det är ingen fara med att göra en HR i 8.1 då du får tillbaka "alla" dina inställningar och appar igen.
När telefonen startar om efter HR får du frågan om du vill använda din senaste backup och du svarar givetvis ja.

När du väl genomfört ovanstående två steg har du i princip fått en "ny" telefon, rappare och trevligare att jobba med.
Lycka Till.

Skrivet av DAoG:

Hade lite problem med batteriet förut(fulladdad på kvällen död på morgonen). Men efter några softresets(5-6 st) så verkar den nu funka normalt och batteriet räcker i ungefär 2 dagar med normal användning.

Har stämt av med DAoG och han fick sin telefonen att starta igen genom att göra en multi SR. Den startade inte på första SR utan det krävdes 5-6 st på raken. Han hoppade över HR (steg 2 ovan), det behövdes inte.
I och med att han gjorde denna multi SR resettades även firmware varvid också glitchen med batteriet fixades och han fick därmed även bättre batteritid.

Kul att din multi SR funkade DAoG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Du kan prova att göra en mulit SR som DAoG gjorde ovan. (se min kommentar i inlägget ovan)
Om inte multi SR fungerar för dig återstår nog dessvärre bara en Hard Reset. Om du har 8.1 i telefonen behöver du inte frukta HR då du får tillbaka alltsammans igen bara du gör en fullständig backup först.

Permalänk
Skrivet av linde:

Ska den vara ute för alla nu?

Vet ej,men det känns som jag var den sista i norra Europa....

Permalänk
Hedersmedlem

Kan någon insatt förklara för mig vad som är nytt med 8.1 i detta scenario:

Jag fick idag multipla inloggningsförsök på mina olika hotmail-konton och började därför byta lösen och aktivera tvåstegsverifiering där det inte var gjort. Av någon anledning som jag inte minns nu så var inte det gjort på telefonkontot. Jag aktiverar tvåsteg där och får app-lösenord för WP8 och äldre. Hittar inget lösen att ändra där man ska enligt instruktionen, googlar lite och det verkar ändrat i 8.1 så att telefonen stödjer verifieringskoder.

Nu det konstiga: Jag ändrade givetvis även själva huvudlösenordet, men hittar alltså ingenstans att ändra lösenord till kontot och telefonen hämtar mail och synkar som vanligt trots ändrat lösenord på kontot. Vad är det som händer? Används bara verifieringsappen/autentiseraren automatiskt och den skiter i lösen nu när man aktiverar tvåstegsverifiering eller vadå?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Min är fortfarande bättre/snabbare än när den var ny. Märkligt att det kan skilja så mellan olika användare.

Inte det minsta märkligt då mycket handlar om hur du sköter din enhet. Visst säger enheten i sig en hel del, men användaren bakom säger mer om hur den hanterats.

Skrivet av MultiMan:

Kan någon insatt förklara för mig vad som är nytt med 8.1 i detta scenario:

Jag fick idag multipla inloggningsförsök på mina olika hotmail-konton och började därför byta lösen och aktivera tvåstegsverifiering där det inte var gjort. Av någon anledning som jag inte minns nu så var inte det gjort på telefonkontot. Jag aktiverar tvåsteg där och får app-lösenord för WP8 och äldre. Hittar inget lösen att ändra där man ska enligt instruktionen, googlar lite och det verkar ändrat i 8.1 så att telefonen stödjer verifieringskoder.

Nu det konstiga: Jag ändrade givetvis även själva huvudlösenordet, men hittar alltså ingenstans att ändra lösenord till kontot och telefonen hämtar mail och synkar som vanligt trots ändrat lösenord på kontot. Vad är det som händer? Används bara verifieringsappen/autentiseraren automatiskt och den skiter i lösen nu när man aktiverar tvåstegsverifiering eller vadå?

Inte för att du förklarar dåligt, men jag ger mig gärna på att delge dig info, men jag fattar inte riktigt vad du menar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Telepati:

Inte för att du förklarar dåligt, men jag ger mig gärna på att delge dig info, men jag fattar inte riktigt vad du menar?

Som jag försökte förklara har jag ändrat lösenordet till mailkontot som är knutet till telefonen, ändå kräver telefonen ingen ändring utan ansluter som ingenting hänt, både till store, mail och synk via onedrive.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tegelbruket:

Vet ej,men det känns som jag var den sista i norra Europa....

Sist blir nog jag tror jag.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Sist blir nog jag tror jag.

Eller jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Som jag försökte förklara har jag ändrat lösenordet till mailkontot som är knutet till telefonen, ändå kräver telefonen ingen ändring utan ansluter som ingenting hänt, både till store, mail och synk via onedrive.

Vet inte om jag hänger med här riktigt.
Mailkonton kan man ju ha flera stycken knutna till telefonen.
Men hur är det med ditt Microsoftkonto, har du ändrat lösen till det också?
Det är till detta konto som OneDrive, Store osv. är knutet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wickman:

Vet inte om jag hänger med här riktigt.
Mailkonton kan man ju ha flera stycken knutna till telefonen.
Men hur är det med ditt Microsoftkonto, har du ändrat lösen till det också?
Det är till detta konto som OneDrive, Store osv. är knutet.

Eftersom jag bl a skriver synk med Onedrive och store så gäller det lösenordet till Microsoftkontot.

Det finns inte öht ett val att ändra lösenord längre, som jag kan hitta iaf. Telefon gör ändå allt den ska även fast jag ändrat lösenord på Micorsoftkontot. Så hur intetifierar sig telefonen nu när lösenordet inte längre är giltigt?

Hemdatorn krävde byte av lösenord för att Onedrive skulle fortsätta fungera.

Tydligt nog?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Tydligt nog?

Njae, en sak till behövs.
När du ändrade lösen till Microsoftkontot gjorde du då det via datorn, eller hur gjorde du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wickman:

Njae, en sak till behövs.
När du ändrade lösen till Microsoftkontot gjorde du då det via datorn, eller hur gjorde du?

Via datorn med FF och ändrade samtidigt till tvåstegsverifiering som jag skrev tidigare.

Edit: Store krävde nu helt plötsligt lösenordet + kod från autentiseraren i telefonen, något som inte behövdes igår. Synkning via onedrive och Microsoftkontots mail tuffar fortfarande vidare med det gamla, och numera utbytta, lösenordet (tror jag alltså, finns inget sätt att verifiera det, men aldrig blivit ombedd att lägga in det nya förrän i store idag och som sagt så har allt ändå fungerat tills nu).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Via datorn med FF och ändrade samtidigt till tvåstegsverifiering som jag skrev tidigare.

Med FF menar du då Firefox?
I så fall tror jag på följande:
Microsoftkontot synkar ju allt du lägger upp externt ned till telefonen. Ändrar du någon inställning eller som i det här fallet lösenordet, synkas det också. Detsamma gäller mot datorn om du använder Onedriveappen. Eller om du använder win8.1 och samtidigt använder/(är inloggad mot) samma Microsoftkonto som din telefon.

EDIT: lite stavfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Antagligen använder telefonen någon form av "token" för att autentisiera ditt konto mot MS servrar. Tokens behöver inte sluta gälla även om lösenordet byts, det beror på hur det är implementerat. Men tokens har ofta en tidsbegränsning, vilket kan vara anledning till att Store behvöde lösenord nu men inte i går.

Antingen får du ta bort telefonen med hjälp av windowsphone.com eller så kan det kanske fungera att ta bort "trusted devices" på din kontosida. https://account.live.com/proofs/Manage

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Edit: Store krävde nu helt plötsligt lösenordet + kod från autentiseraren i telefonen, något som inte behövdes igår. Synkning via onedrive och Microsoftkontots mail tuffar fortfarande vidare med det gamla, och numera utbytta, lösenordet (tror jag alltså, finns inget sätt att verifiera det, men aldrig blivit ombedd att lägga in det nya förrän i store idag och som sagt så har allt ändå fungerat tills nu).

Du menar väl telefonens store nu så att du inte menar datorns, för jag har för mig att du kör med windows 8.1?
För att testa att du verkligen blir synkad mot MS-kontot kan du ju prova att skicka ett mail från datorn till MS-kontot och se om luren synkar det.

Permalänk
Medlem

Se på fan, en uppdatering hittades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Se på fan, en uppdatering hittades.

Cyan? Jag undrar om jag någonsin får den