Permalänk
Medlem

Plexi budget surf

Slängde ihop en billig maskin mest för surfa på o köra lite Tibia..
Hade ett gammalt 460watts agg liggandes som jag tog. Och för spara in lite extra donerade en kompis sitt Radeon hd 5770 1gb som han ej använde. Var bättre än inget.

Gav agget en klippning så onödiga sladdar jag ej behövde inte skulle ligga o dingla i vägen.
Kortade även ett par sladdar, ena till SSD disken och sparade en molex stump ifall att.
Satt in en schythe 800rpm i agget o lödde på en kontakt.. Som minskade ljudet en aning.

Sedan vart jag och hämtade en plexi platta. 17x27cm för 60kr och borrade upp 4 hål för distanser till moderkortet. Var lite orolig för sprickor men de gick fint. Plattan skruvade jag i sin tur fast i aggets lock med 3 skruvar.. Hittade även en bra strömbrytare som fungerade utmärkt.
Sen till sist bockade jag till en mässings pinne som blev en funktionell krängningshämmare för gpun

Jag blev nöjd och de kostade bara strax under 3900..

Delar från komplett
ASUS P8H61-I LX R2.0, Socket-1155
Intel® Core i5-3450 Processor 3.1ghz
Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
Kingston DDR3 HyperX Predator 8GB 2400mhz OC
Lite-On DVD±RW Writer eTAU108
Inet
Scythe 120mm Gentle Typhoon, 800rpm

Plexi budget surf

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Vart köpte du plexi plattan ?

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Modig mod utav nätagg..

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

modigt ? varför? en avbitare och lite el tejp jösses

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Vart köpte du plexi plattan ?

Ja på en glas butik i halmstad Kan kolla upp vad den hette

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rottbo:

Ja på en glas butik i halmstad Kan kolla upp vad den hette

Vad är tjockleken på den då? Ser tjock ut

Mvh

Permalänk
Proffsmoddare

Vilken värld på Tibia?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Tycker du kunde ha kostat på dig ett chassie för 255:- :/
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761669

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

han kanske inte ville ha ett chassi?

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Skrivet av Rottbo:

Ja på en glas butik i halmstad Kan kolla upp vad den hette

Får väl se hur länge datorn håller! Det är mycket riskfyllt att modda nätagg men jag skulle aldrig skruva upp det utan rätt vertyg och bra kunskap.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Får väl se hur länge datorn håller! Det är mycket riskfyllt att modda nätagg men jag skulle aldrig skruva upp det utan rätt vertyg och bra kunskap.

Äsh simplaste moddningen ever. Kräver 1 gram kunskap, 1kg händighet samt några riksdaler.
Agget fungerar FELFRITT 2 år senare ! Hysteriskt tänkande att allt går sönder bara man pillar i de e nörd syndrom ^^
Får väl se hur länge de håller ! säg det till dator byggare i Lego istället xD

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

hela syftet med bygget var ju att inte använda nåt chassi överhuvud taget. Istället en plexi platta som struktur.. hallå?

Visa signatur

gott o blandat