Shield Controller till PC – men endast med Geforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Funkar inte Mantle i DirectX? Det trodde jag var halva grejen med det. Tycker mig minnas sekvenser av Battlefield 4 där Mantle presenterade storslagna siffror med det aktiverat.

Fast, Battlefield kanske kan köras via OpenGL.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, Battlefield har inte stöd för OpenGL vad jag vet. Mantle är ett separat API som kunde aktiveras som ett alternativ till DirectX i battlefield, förutsatt att drivrutinerna har stöd för det. Detta lämnade väl aldrig alpha-stadiet vad jag vet. Däremot har AMD nu givit utvecklarna i Khronos group tillgång till Mantle-koden, vilket innebär att de förhoppningsvis jobbar på att implementera snarlika förbättringar i OpenGL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Nä, helt fel! AMD har gjort Mantle som "open-source". Det är upp till vem som helst att ta det vidare och utveckla det efter eget behov.. AMD har visat vad Mantle kan på sina grafikkort, men dom har inte sagt att ingen annan får använda koden. Har för mig dom redan levererat hela source-koden till Kronos group som gör OpenGL.

Fel, Mantle är fortfarande under AMD's kontroll så det inget tal om open source.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Segas:

Funkar inte Mantle i DirectX? Det trodde jag var halva grejen med det. Tycker mig minnas sekvenser av Battlefield 4 där Mantle presenterade storslagna siffror med det aktiverat.

Fast, Battlefield kanske kan köras via OpenGL.

Man kör BF4 i antingen Mantle eller DirectX.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Orici:

Fel, Mantle är fortfarande under AMD's kontroll så det inget tal om open source.

Inte helt rätt:
http://www.sweclockers.com/nyhet/19168-amd-ger-khronos-group-...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nästa OpenGl ja men inte just nu. Sen så är frågan hur många som kommer att använda det när DX12 kommer ut.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Funkar inte Mantle i DirectX? Det trodde jag var halva grejen med det. Tycker mig minnas sekvenser av Battlefield 4 där Mantle presenterade storslagna siffror med det aktiverat.

Fast, Battlefield kanske kan köras via OpenGL.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej? Eftersom Mantle är ett helt separat API så fungerar inte Mantle i DirectX. På samma sätt som OpenGL inte går att använda i Direct3D utan måste implementeras som ett separat API.

Skrivet av Segas:

Idiotism? Jag får väl tycka vad jag vill?

Skickades från m.sweclockers.com

När ska folk inse att säga "För jag tycker så.." inte per automatik gör en immun mot kritik?

Skrivet av Orici:

Fel, Mantle är fortfarande under AMD's kontroll så det inget tal om open source.

Glöm inte att lägga till ÄN. Mantle kommer att ges eller har redan givits till Kronos Group.

Skrivet av Orici:

Nästa OpenGl ja men inte just nu. Sen så är frågan hur många som kommer att använda det när DX12 kommer ut.

Beror helt på hur DX12 presterar.. däremot har Mantle skyndat på utvecklingen och det kan inte ens du förneka. Sedan att infon som delats ut om DX12 är ganska motsägande gör ju inte saken bättre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

Fast det var väl helt rätt? Mantle är i dagsläget endast begränsat till AMDs grafikkretsar och open source har det väl aldrig varit tal om?

Open source och att dela med sig av plattformen/kod till valda partners är inte direkt samma sak.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Orici:

Nästa OpenGl ja men inte just nu. Sen så är frågan hur många som kommer att använda det när DX12 kommer ut.

DX av tidigare versioner har varit rätt pinsamt sett till prestanda och inte trippel buffring funkar bra alls på DX(i för sig kommer det delvis lösas i Adaptive-sync i stället).

Sen är man låst till MS. Vill slippa det speciellt efter win 8.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Fast det var väl helt rätt? Mantle är i dagsläget endast begränsat till AMDs grafikkretsar och open source har det väl aldrig varit tal om?

Är inte GL open source?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nästa OpenGl ja men inte just nu. Sen så är frågan hur många som kommer att använda det när DX12 kommer ut.

Det beror på hur bra det nya OpenGL blir, och framförallt vilka developer tools dom tar from för att förenkla för spelutvecklare. Det har varit den största anledningen till att de flesta utvecklare valt DirectX fast OpenGL var mer kraftfullt länge.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är inte GL open source?

Jo! Så verkar det ju vara. Namnet till trots hade detta gått mig helt förbi fram tills nu. Tackar för berikningen!

Edit:
Börjat läsa på lite. Opensource verkar inte vara tillämpbart på OpenGL då det är ett API snarare än en kodbas. Men grundtanken med projektet är väl att vara öppet oavsett hur man vill bolla med orden.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Detta diskuteras ju helt baklänges!

Från början gjorde nVidia en spelkonsol som kallades nVidia Shield.
De har sedan dess gjort steget mot surfplattan istället och valde då att göra handkontrollen separat. Det är den kontrollen vi diskuterar. Den är alltså ett kompliment till nVidia Shield Tablet och därmed inte gjort för att fungera till PC.

Jag personligen gjorde valet att köpa hela kitet när det släpptes, även om handkontrollen inte riktigt behövdes så var den ett trevligt kompliment när man t.ex. vill spela titanfall eller liknande på storbildstvn i rummet utan dator.
Nu berättas det att den här kontrollen kommer att kunna användas direkt till PCn utan att köpa något extra! Var är jublet!?

Jag köpte denna tablet samt kontrollen framförallt eftersom jag har ett nVidia grafikkort som stödjer deras GameStream funktion som förövrigt fungerar utmärkt i rätt nätverksmiljö.

Detta borde framgå tydligare i artikeln, diskussionen startades ju i tankarna om att detta är en ny kontroll vars syfte är att fungera till PC, så är alltså inte fallet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SyHz:

Detta diskuteras ju helt baklänges!

Från början gjorde nVidia en spelkonsol som kallades nVidia Shield.
De har sedan dess gjort steget mot surfplattan istället och valde då att göra handkontrollen separat. Det är den kontrollen vi diskuterar. Den är alltså ett kompliment till nVidia Shield Tablet och därmed inte gjort för att fungera till PC.

Jag personligen gjorde valet att köpa hela kitet när det släpptes, även om handkontrollen inte riktigt behövdes så var den ett trevligt kompliment när man t.ex. vill spela titanfall eller liknande på storbildstvn i rummet utan dator.
Nu berättas det att den här kontrollen kommer att kunna användas direkt till PCn utan att köpa något extra! Var är jublet!?

Jag köpte denna tablet samt kontrollen framförallt eftersom jag har ett nVidia grafikkort som stödjer deras GameStream funktion som förövrigt fungerar utmärkt i rätt nätverksmiljö.

Detta borde framgå tydligare i artikeln, diskussionen startades ju i tankarna om att detta är en ny kontroll vars syfte är att fungera till PC, så är alltså inte fallet.

Shield Controller till PC – men endast med Geforce

Så säger rubriken. Så frågan blir då... Hur kan man lansera något till PC som inte är menat för PC?

Står även på Nvidias hemsida...

IS THE SHIELD CONTROLLER COMPATIBLE WITH WINDOWS?
The SHIELD controller can be used as a wired game controller with Windows® 8 or Windows 7 PCs using the USB cable provided in the box.

Den lanseras till PC och är därför menad för PC. Däremot om den fanns tidigare till surfplattan är helt irrelevant eftersom man gör ju självfallet så att den passar så många kunder som möjligt.. Förutom det faktum att Nvidia som vanligt låser in sina produkter i hopp om att folk ska falla för myten att Nvidia allt är bara kvalite och AMD inte är det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Jo! Så verkar det ju vara. Namnet till trots hade detta gått mig helt förbi fram tills nu. Tackar för berikningen!

Edit:
Börjat läsa på lite. Opensource verkar inte vara tillämpbart på OpenGL då det är ett API snarare än en kodbas. Men grundtanken med projektet är väl att vara öppet oavsett hur man vill bolla med orden.

Lugnt GL är inte helt klart för mig häller visste t.ex inte för något år sen att utvecklarverktygen för spel är rätt dåliga jämfört med DX (fick samtidigt reda på varför DX är populärare trots sämre api).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Shield Controller till PC – men endast med Geforce

Så säger rubriken. Så frågan blir då... Hur kan man lansera något till PC som inte är menat för PC?

Står även på Nvidias hemsida...

IS THE SHIELD CONTROLLER COMPATIBLE WITH WINDOWS?
The SHIELD controller can be used as a wired game controller with Windows® 8 or Windows 7 PCs using the USB cable provided in the box.

Den lanseras till PC och är därför menad för PC. Däremot om den fanns tidigare till surfplattan är helt irrelevant eftersom man gör ju självfallet så att den passar så många kunder som möjligt.. Förutom det faktum att Nvidia som vanligt låser in sina produkter i hopp om att folk ska falla för myten att Nvidia allt är bara kvalite och AMD inte är det.

Var läser du att den lanserades till PC? Jag ser bara att den KAN användas till PC, därmed inte bestämt att den endast är till PC. Precis som Xbox kontrollern KAN användas till PC så lanserades den INTE till PC

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rajat:

Var läser du att den lanserades till PC? Jag ser bara att den KAN användas till PC, därmed inte bestämt att den endast är till PC. Precis som Xbox kontrollern KAN användas till PC så lanserades den INTE till PC

Microsoft säljer en version av Xbox-kontrollen specifikt mot PC. Den kommer med drivrutiner men är i övrigt identisk. Den är med andra ord i allra högsta grad lanserad till PC. Vidare har Microsoft ett eget API, DirectInput eller Xinput, som innehåller massa speciella saker specifikt för handkontrollen till Xbox 360. Att då inte påstå att den inte är lanserad för PC är bara trams på påhitt. Handkontrollen till Playstation är däremot inte lanserad till PC för Sony har aldrig släppt drivrutiner till den. Det har skrivits tredjepartsdrivrutiner för att få den att fungera med PC men inga officiella.

På samma sätt släpper nu Nvidia officiellt stöd för sin nya handkontroll specifikt för PC. Hela nyheten går ut på att Nvidia nu släpper drivrutiner för officiellt stöd för PC. Alltså är handkontrollen nu även lanserad för PC.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Var läser du att den lanserades till PC? Jag ser bara att den KAN användas till PC, därmed inte bestämt att den endast är till PC. Precis som Xbox kontrollern KAN användas till PC så lanserades den INTE till PC

Så det faktum att Nvidia har skrivit enkom en drivrutin för kontrollen för PC är inte bevis nog? Sedan endast till PC? När någonsin har någon påstått att den endast var till PC?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Känns gott att jag lyckats hacka nvidia driversarna för att få dom tro min projje är från nvidia för 3d iaf

Får väl hoppas någon kan hacka detta också.. Men vilka spel vill man köra med handkontroll i pcn egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jösses. Övervägde ett Geforce som mitt nästa grafikkort, men med såna här löjliga fasoner blir det ytterligare ett ATI.

Skrivet av Almtom:

Geez nVidia är verkligen vidriga ångrar starkt att jag köpte ett nVidiakort

Alltså, det är ingen nyhet att dom låser in sina kunder, det är ju trots allt nVidia vi talar om.
Men ni gör rätt som satsar på AMD.;) Dock får jag lov att säga att jag lätt skulle ha valt Nvidia om jag skulle köpa GPU idag.
Nu har dom ju 970 980 Titan Black och dom korten är riktigt trevliga.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv

Vad är skilnaden på att använda en sådan här kontroller vs. en Xbox kontroll? antar att xbox kontrollern inte har något specielt man måste använda eller installera för att det ska funkar? (Frågar eftersom jag inte vet, är lite nyfiken, har en "gamer" game kontroll som är till dator som jag kör med till Snes spel just nu)

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Känns gott att jag lyckats hacka nvidia driversarna för att få dom tro min projje är från nvidia för 3d iaf

Får väl hoppas någon kan hacka detta också.. Men vilka spel vill man köra med handkontroll i pcn egentligen?

Jag kör en del bilspel med kontroll smidigare än att släpa fram en ratt.

Men en polare kör FPS spel med kontrollen (förstörd av PS3 ):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hur kan detta vara det bästa nvidia kan åstadkomma? Är det nästan inte bättre då med xbox kontroll som är PnP? Geforce för en handkontroll...

Känns bara som en pryl som är till för att få folk att köpa deras grafikkort...

//Upprörd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Sladd? Den kör wifi direct, det är inte en sladd.

Vi får helt enkelt fortsätta köra xbox-kontroller. De är ju inte dåliga på något sätt i alla fall

Missade du vad som står i artikeln?

"[...] Först och främst kan inte spelkontrollen anslutas trådlöst via Wifi Direct, istället gäller anslutning med en Micro USB till USB-kabel."

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Missade du vad som står i artikeln?

"[...] Först och främst kan inte spelkontrollen anslutas trådlöst via Wifi Direct, istället gäller anslutning med en Micro USB till USB-kabel."

Vad i... Läste inte så noggrant just detta då jag utgick ifrån att det var samma sak som gällde med kontrollen nu som artikeln för 6 dagar sen.

(http://www.sweclockers.com/nyhet/19330-nvidia-shield-controll...)

Då finns det verkligen 0 anledning att köpa den här.

Permalänk
Medlem

Som en del raljerar kan man luras att tro att något riktigt viktigt inträffat..

Köp nåt annat om den inte duger? Så svårt är det faktiskt inte.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Siken tur man har en trådad xbox360 redan Oavsett om jag har ett Geforce eller inte hade jag kört på xbox kontrollen

Har med en trådad Xbox kontroll, funkar skit bra till både windows och linux till att spela det mesta på förutom bilspel, gillar ratt bättre där

Gillade layouten på nvidias kontroll men vet inte hur bekväm den är, Xbox kontrollen är bekväm men gillar inte riktigt layouten på styrspakarna men det gör varken till eller från för min del!

Visst jag har ett nVidia kort i min dator men denna kontroll kommer jag inte köpa, känns oerhört dumt som koncept...

Nae tillbaka till ritbordet nu nVidia!

.PS nVidia/partner tillverkare, om ni vill ha mig som kund igen så snälla gör inte kort strular för mig, har ägt ett flertalet kort nu som antingen brinner upp, blåskärmar eller dör. det är inte roligt längre! .DS

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av anon150792:

antar att xbox kontrollern inte har något specielt man måste använda eller installera för att det ska funkar?

Japp, bara plug n play och köra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon99565:

Känns gott att jag lyckats hacka nvidia driversarna för att få dom tro min projje är från nvidia för 3d iaf

Får väl hoppas någon kan hacka detta också.. Men vilka spel vill man köra med handkontroll i pcn egentligen?

Jag har använt kryssboxkontroll på pcn till en hel del spel faktiskt.
Skyrim, sleeping dogs, the walking dead, trine 2, giana siters, limbo, fez, braid, gta 4, batman arkam asylum, guacamele och ibland för flygplanen i bf 3 :).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag har använt kryssboxkontroll på pcn till en hel del spel faktiskt.
Skyrim, sleeping dogs, the walking dead, trine 2, giana siters, limbo, fez, braid, gta 4, batman arkam asylum, guacamele och ibland för flygplanen i bf 3 :).

Av de du nämner tycker jag inte att någon blir bättre med kontroller, kan dock förstå att du flyger med kontrollern i bf3.

har tvingat mig till någorlunda koll på kontrollern - pg.a Dark Souls 2 beroendet. Men det är enda spelet som jag föredrar kontroller i. Startade om Sleeping Dogs i går och tänkte att med mina nyvunna kunskaper skulle xrysskontrollern få jobba, men redan i introt blev den bänkad. Tangentbord och mus fungerar grymt bra i Sleeping Dogs. Tror dock att bilfärderna kommer att bli kontroller dock.

Samma med Batman spelen, gillar inte kontrollern. Det är något som är snett i kameran och rörelsen med gubbarna helt enkelt. Sedan så har jag spelat med kb-m så länge att det inte blir en fördel att gå över till kontroller förutom i rena fighting spel och extrema konsoll-portningar som Dark Souls 2.

Borde ju kunna få en drivrutin som känner av den som en Xbox kontroller även för de utan AMD kan man tycka men men - ser den mest som en gimmick till NVidia Shield Tableten...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foolwolf:

Av de du nämner tycker jag inte att någon blir bättre med kontroller, kan dock förstå att du flyger med kontrollern i bf3.

har tvingat mig till någorlunda koll på kontrollern - pg.a Dark Souls 2 beroendet. Men det är enda spelet som jag föredrar kontroller i. Startade om Sleeping Dogs i går och tänkte att med mina nyvunna kunskaper skulle xrysskontrollern få jobba, men redan i introt blev den bänkad. Tangentbord och mus fungerar grymt bra i Sleeping Dogs. Tror dock att bilfärderna kommer att bli kontroller dock.

Samma med Batman spelen, gillar inte kontrollern. Det är något som är snett i kameran och rörelsen med gubbarna helt enkelt. Sedan så har jag spelat med kb-m så länge att det inte blir en fördel att gå över till kontroller förutom i rena fighting spel och extrema konsoll-portningar som Dark Souls 2.

Borde ju kunna få en drivrutin som känner av den som en Xbox kontroller även för de utan AMD kan man tycka men men - ser den mest som en gimmick till NVidia Shield Tableten...

Fifa... Diverse hack n slash. Fighting spel. Denna sortens spel till PCn är ju guld med kontroll (både PS3 och Xbox 360 kontroll).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds