Permalänk
Medlem

Ni har ingen möjlighet att förnya detta erbjudandet: http://cdon.se/hemelektronik/samsung_ue60h7005sqxxe_med_kod/ ?

Om ni har det så skulle jag bli väldigt glad:)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lehto:

Tja CDON.

Har ni möjlighet att ta in följande moderkort?
http://www.asrock.com/mb/AMD/AM1B-ITX/
Ni hade alla prylarna jag planerade beställa utom just detta moderkort

Ser att ni har modellen över: http://cdon.se/search?category=2008&q=ASRock+AM1B-ITX&inDialo...
Så då borde det inte vara omöjligt att få in "snik" varianten av den också.
Tack

Jag har bett vår inköpare se över möjlighet att ta in detta kortet nu.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av iuno:

Ni har ingen möjlighet att förnya detta erbjudandet: http://cdon.se/hemelektronik/samsung_ue60h7005sqxxe_med_kod/ ?

Om ni har det så skulle jag bli väldigt glad:)

Vi har ett nytt erbjudande på gång, men det kommer kanske inte se likadant ut som sist.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har ett nytt erbjudande på gång, men det kommer kanske inte se likadant ut som sist.

Tack för snabbt svar. Då avvaktar jag lite, vet du när i tid detta beräknas komma?

Permalänk
Medlem

Vet att det kommer kampanjer på SSD titt som tätt hos er. Är det något som du kan säga är på G snart igen?

Permalänk
Medlem

Hejsan! Hur har jag snabbast en dialog med er? Sitter med en trasig dator som snart går ut på garantitiden, samt att mitt liv blir väldigt begränsat utan den. Det börjar bli lite frustrerande nu efter att ha suttit och brevväxlar med er i fem dagar och ändå inte kommit någonstans då jag endast får ett svar om dagen av er.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Apman:

Hejsan! Hur har jag snabbast en dialog med er? Sitter med en trasig dator som snart går ut på garantitiden, samt att mitt liv blir väldigt begränsat utan den. Det börjar bli lite frustrerande nu efter att ha suttit och brevväxlar med er i fem dagar och ändå inte kommit någonstans då jag endast får ett svar om dagen av er.

Chatten är det snabbaste sättet att få svar. Annars kryssa i alternativet att du vill bli uppringd så kontaktar kundtjänst dig inom 24h.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av iuno:

Tack för snabbt svar. Då avvaktar jag lite, vet du när i tid detta beräknas komma?

Hade nog hållit ögonen öppna på vår Facebook-sida till helgen..

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av axxe:

Vet att det kommer kampanjer på SSD titt som tätt hos er. Är det något som du kan säga är på G snart igen?

Har tyvärr inget konkret just nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan du inte meddela vidare till ansvarig person att jag önskar få stäng av nyhetsbrev gällande allt utom elektronik/film ?

Man borde får kryssa i vilka kategorier man får nyhetsbrev ifrån.
t.ex jag vill inte ha för skor,kläder,gymngrossisten osv.

slutar med att man stänger av allt istället.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hade nog hållit ögonen öppna på vår Facebook-sida till helgen..

Såg erbjudandet nu, synd att ni inte kunde erbjuda samma pris som för två veckor sedan men jag förstår att det ändras snabbt i elektronikbranschen. Tack iaf, blir dock köp av annan modell på ett annat ställe.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är någon idé att skriva i den här tråden längre. Om man ber er ta in något eller prispressa så säger ni här i tråden och eran support att ni ska göra det, men efter det så händer det ingenting, ni har inte tagit in dom varorna ni har lovat och inte heller prispressat.

Men jag ska göra ett sista försök. Kan ni prispressa MSI GeForce GTX 980 Gaming och kanske till och med hamna under konkurrenterna för en gångs skull?
http://cdon.se/hemelektronik/msi/msi-geforce-gtx-980-gaming-4...

Högsta pris på prisjakt just nu är: 5690 kr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809930

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Vet inte om det är någon idé att skriva i den här tråden längre. Om man ber er ta in något eller prispressa så säger ni här i tråden och eran support att ni ska göra det, men efter det så händer det ingenting, ni har inte tagit in dom varorna ni har lovat och inte heller prispressat.

Men jag ska göra ett sista försök. Kan ni prispressa MSI GeForce GTX 980 Gaming och kanske till och med hamna under konkurrenterna för en gångs skull?
http://cdon.se/hemelektronik/msi/msi-geforce-gtx-980-gaming-4...

Högsta pris på prisjakt just nu är: 5690 kr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809930

Har mött nu. Har inte möjlighet att gå lägre än så, då vi måste följa distributörernas officiella prislista. Men vi tackar för att du uppmärksammar oss på att vi inte hänger med i svängarna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Har mött nu. Har inte möjlighet att gå lägre än så, då vi måste följa distributörernas officiella prislista. Men vi tackar för att du uppmärksammar oss på att vi inte hänger med i svängarna

Trodde vi hade fri prissättning i Sverige.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Trodde vi hade fri prissättning i Sverige.

Jag tror t o m att det är olagligt att centralt sätta tvingande priser, enligt konkurrenslagen. CDON verkar ju mena att de är tvingade att följa distributörens prislista.

http://www.expowera.se/mentor/juridik/juridik_konkurrenslagen...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Jag tror t o m att det är olagligt att centralt sätta tvingande priser, enligt konkurrenslagen. CDON verkar ju mena att de är tvingade att följa distributörens prislista.

http://www.expowera.se/mentor/juridik/juridik_konkurrenslagen...

Förlåt att jag uttryckte mig otydligt. Vid release av produkter har vi på CDON.COM som policy att hålla rekpriserna som sätts av distributör. Självklart KAN vi sätta vilka priser vi vill, annars hade vi aldrig kunnat göra kampanjer och erbjudanden osv. Hoppas det reder ut det hela

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Förlåt att jag uttryckte mig otydligt. Vid release av produkter har vi på CDON.COM som policy att hålla rekpriserna som sätts av distributör. Självklart KAN vi sätta vilka priser vi vill, annars hade vi aldrig kunnat göra kampanjer och erbjudanden osv. Hoppas det reder ut det hela

Varför har ni en sådan policy och är det nytt? Jag hade fått för mig att ett av CDONs främsta konkurrensmedel var just lågt pris. I fortsättningen ska jag alltså räkna med att ni normalt sett håller samma priser som de flesta andra?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Varför har ni en sådan policy och är det nytt? Jag hade fått för mig att ett av CDONs främsta konkurrensmedel var just lågt pris. I fortsättningen ska jag alltså räkna med att ni normalt sett håller samma priser som de flesta andra?

Inget har förändrats, vi jobbar hela tiden mot att ha bästa pris ut mot kund.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Grafikkortet står fortfarande kvar på 6300 kr hos er, så nej ni har inte mött konkurrenterna. Och som det var förut, eftersträvade ni alltid att vara billigast på Prisjakt. Vet inte vad som har hänt på den punkten.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CDON.COM:

Inget har förändrats, vi jobbar hela tiden mot att ha bästa pris ut mot kund.

Hej, varför har ni stängt mitt ärende på en pågående RMA?
Är det ny branschpraktis och varför kan jag inte öppna ärendet igen?

# 91044D9E60 om du är intresserad.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hej CDON - jag är en återkommande kund och handlat hos er väldigt länge. Jag ville mest ge er lite feedback på eran CDON+ kampanj som jag nu efter ett år sett frukterna av. 312 KR tillbaka, nästan inget special erbjudande som CDON+ kund har jag haft anledning att utnyttja. Då ett nytt år som CDON+ kostar 299 kr - och jag lovar - jag köper mycket från er, men det är enbart den fria frakten som varit av intresse för min del. Dock så skickas det titt som tätt vanliga erbjudanden att köpa film och musik fraktfritt och just dessa varor är det som man handlar som inte kommer upp i fraktfritt till vardags.

Jag skulle vilja att ni i framtiden tog till er av detta och försökte att ge mer erbjudanden etc inom kategorier som man handlar. Kläder skor barnböcker mm är inte anledningen till att jag handlar hos CDOn eller började handla hos er - men majoriteten av CDON+ erbjudandena känns som om de handlar om detta (kanske inte stämmer - bara en snabb upplevelse). Hade hellre sett mer erbjudnanden inom musik, film, telfoni och datortillbehör. Speciella förbokningerbjudanden som kanske inte är så stora pengamässigt men som kund skulle uppskattas. Fler signerade skivor te.x metal case filmer och sådant. Kanske rabatter på snyggare collections av filmserier etc - saker som JAG handlar hos er - inte på sådant som ni förmodligen redan har stora marginaler på.

Kommer nog att fortsätta ändå med förhoppning att ni tar till er av feedbacken

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Grafikkortet står fortfarande kvar på 6300 kr hos er, så nej ni har inte mött konkurrenterna. Och som det var förut, eftersträvade ni alltid att vara billigast på Prisjakt. Vet inte vad som har hänt på den punkten.

Sorry, måste blivit en bugg i systemet för vi ändrade verkligen priset igår. Har uppdaterat igen nu

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Foolwolf:

Hej CDON - jag är en återkommande kund och handlat hos er väldigt länge. Jag ville mest ge er lite feedback på eran CDON+ kampanj som jag nu efter ett år sett frukterna av. 312 KR tillbaka, nästan inget special erbjudande som CDON+ kund har jag haft anledning att utnyttja. Då ett nytt år som CDON+ kostar 299 kr - och jag lovar - jag köper mycket från er, men det är enbart den fria frakten som varit av intresse för min del. Dock så skickas det titt som tätt vanliga erbjudanden att köpa film och musik fraktfritt och just dessa varor är det som man handlar som inte kommer upp i fraktfritt till vardags.

Jag skulle vilja att ni i framtiden tog till er av detta och försökte att ge mer erbjudanden etc inom kategorier som man handlar. Kläder skor barnböcker mm är inte anledningen till att jag handlar hos CDOn eller började handla hos er - men majoriteten av CDON+ erbjudandena känns som om de handlar om detta (kanske inte stämmer - bara en snabb upplevelse). Hade hellre sett mer erbjudnanden inom musik, film, telfoni och datortillbehör. Speciella förbokningerbjudanden som kanske inte är så stora pengamässigt men som kund skulle uppskattas. Fler signerade skivor te.x metal case filmer och sådant. Kanske rabatter på snyggare collections av filmserier etc - saker som JAG handlar hos er - inte på sådant som ni förmodligen redan har stora marginaler på.

Kommer nog att fortsätta ändå med förhoppning att ni tar till er av feedbacken

Tackar för konstruktiv feedback. Jag kommer lyfta detta till ansvariga. Ha en trevlig helg!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Sorry, måste blivit en bugg i systemet för vi ändrade verkligen priset igår. Har uppdaterat igen nu

Nu funkar det, tråkigt dock att ni la er 200 kr över konkurrenterna. Förr eftersträvade ni alltid som sagt att vara billigaste.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej, varför har ni stängt mitt ärende på en pågående RMA?
Är det ny branschpraktis och varför kan jag inte öppna ärendet igen?

# 91044D9E60 om du är intresserad.

Samma sak hände mig, blev vansinnig.
Fick kontakta dem igen, förklara allt på nytt. man får svar via mail nuförtiden.

Handlar det om RMA? då får du vänta länge.. väntat sedan början av augusti nu...:-/

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hardstyler:

Samma sak hände mig, blev vansinnig.
Fick kontakta dem igen, förklara allt på nytt. man får svar via mail nuförtiden.

Handlar det om RMA? då får du vänta länge.. väntat sedan början av augusti nu...:-/

Öppnade ärendet för en månad sen, föremålet har varit inne i över 2veckor.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Samma här, 9 aug öppnades mitt ärende och varan tillbaka skickat.
Cdon har kunnat levera varor smärtfritt och utan krångel till mig. Men detta med att reklamera varor till dem ger mig kalla fötter..

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hardstyler:

Cdon har kunnat levera varor smärtfritt och utan krångel till mig. Men detta med att reklamera varor till dem ger mig kalla fötter..

Nja, det jag stör mig mest på är den interna kommunikationen som verkar vara helt efterbliven. Jag blir tillfrågad när jag har skickat mitt paket i första meddelandet. I andra meddelandet så berättar de att de har mottagit mitt paket? Borde inte första frågan bli helt irrelevant med den kunskapen?

Visa signatur

Permalänk

Kommer ni se över era priser på GTX 780Ti:is nu efter att 9 Serien kommit ut?

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av DavidtheDoom:

Skrivet av Hardstyler:

Jag tar vidare detta till vår RMA-avdelning.

Visa signatur