Hjälp med nätverksstreaming m. Philips tv!

Permalänk

Hjälp med nätverksstreaming m. Philips tv!

Hey!

Jag har precis investerat i lite ny teknik hemma, däribland en Philips smart tv och en asus router (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2600737). Mina önskemål med införskaffandet av TVn var framförallt att kunna streama TV, serier och sådant från min stationära dator till TVn vi det trådlösa nätverket.

Det har fungerat sådär. Jag är intresserad av att höra vilka lösningar och åtgärder man kan vidta för att det ska fungera så bra som möjligt.

Symptom:
1. När jag streamar över nätverket så hänger sig uppspelningen ibland, och jag slängs ut till "dum-tv". Det avsnitt eller film som jag såg på "sparas" inte och jag måste börja om från början med att se avsnittet.
2. När jag streamar vissa avsnitt (jag misstänker att det är sådana som kräver en hög bandbredd) fryser och laggar uppspelningen från och till.

Vad jag har gjort:
Provat att koppla in TVn på både 2.4 ghz och 5ghz bandet. Känns som att det funkar något bättre på 5 ghz bandet (Optimala omständigheter. 4 meter, fri luft från TVn till router).

Provat flera olika mediaservrar via DLNA;

Windows Media player (Hittar inte filerna på TVn)
Philips Media Manager (Twonky-variant på avtal från philips. Verkar riktigt B och långsam)
Plex (Min favorit so far. Verkar riktigt bra. Saknar bara en APP för philips, men funkar ganska bra över nätverket också)

Vad tror ni att problemet är? Vad kan jag göra?

Skulle Chromecast vara en möjlighet att nyttja? Jag hoppades att det skulle räcka med min TV som den är nu! :(. Har fortfarande öppetköp ett par dagar till så jag kan byta den om det är Philips som generellt är sega och dåliga. Polaren har en LG som funkar toppen för att göra allt sådant, och den var ett par kkr billigare.

Mvh
Jacob

Permalänk
Medlem

Min Philips gör allt möjligt konstigt. Ibland fungerar allt, medan andra dagar vill den inte alls.
Kolla efter uppdateringar, så kanske löser problemet sig

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |