Kommer ej in i Windows, hur köra startreparation utan dvd-läsare? (Acer aspire 1830t)

Permalänk
Avstängd

Kommer ej in i Windows, hur köra startreparation utan dvd-läsare? (Acer aspire 1830t)

Hej👍

Det är så att min acerapsire timeline x 1830t är konstig...

När jag klickar på den kommer det upp:

Starta startreparation, gör jag det så ska jag klicka in skiva men den har ju ingen cd läsare och är bärbarså det går inte...

Starta windows normalt, då kan jag logga in som vanligt men skärmen blir helt blå, kan röra musen men annars helt ljusblå

Har viktiga grejer på datorn så vill inte förlora allt eller jo om den funkar om allt försvinner så hellre det

Snälla hjälp!

Bärbar 1830t, Acer

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Innan du gör något så bör du plocka ut hårddisken/SSD'n ur laptopen och sätta in i en separat dator för säkerhetskopiering utav allt viktigt du har på den.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, rubrik förtydligad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Tog fel det här är hemma datorn har inget viktigt

Vad göra nu??

Permalänk
Rekordmedlem

Är det en märkesdator har den säkert en återställningspartition du kan starta ifrån om du inte skapar ett usbminne för återställning, sök på modellen och factory recovery så får du nog instruktioner om det inte står i manualen hur du ska göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.