Permalänk

Hjälp med delar.

Hej, ska snart beställa en ny dator, skulle gjort det förra månaden men fick för stora utgifter och var tvungen att vänta en månad. Nu är det dock dags om 2 veckor och tänkte jag ska vara ute i god tid denna gång. Anledningen till att jag gör en ny tråd är för att jag har ändrat en hel del jämfört med den förra kundvagnen jag hade. Ville bara kolla så att alla delar är kompitabla samt ifall ni hade några tips på finjusteringar etc. Min nuvarande kundvagn är:
"http://www.inet.se/kundvagn/visa/7196413/2014-09-25". Det finns ingen SSD eller hårddisk i kundvagnen. Har tyvärr inga pengar till ett nytt grafikkort just nu, dock klarar jag mig på mitt nuvarande ett tag, får spela på med/high grafik beroende på spelet. Jag har ett Radeon 6870 HD 1GB.

Är det någon som har lite feedback till bygget? Passar allt, kompitabla med bios etc. Ligger just nu på 6873: -. Jag har ytterligare ca 6-700kr jag kan lägga ned men det är tyvärr max.

EDIT: Glömde lägga till en fråga! Är denna SSD värd att köpa, "http://www.inet.se/produkt/4304402/adata-ssd-sx900-series-128..."? Om den blir positivt rekomenderad försvinner de ytterligare 6-700!
Skulle vara oerhört tacksam för all hjälp ni kan bidra med!

Permalänk
Medlem

Finns det någon särskild anledning till att du väljer ett AMD-bygge? Själv hade jag satsat på en 4690K och ett billigare moderkort, ifall det inte är så att du ska överklocka som tusan. Sedan hade jag satsat på ett XFX 650W istället för det du har valt.

Menar du att du vill ha tips på hårddisk eller att det inte behövs någon?

Permalänk
Skrivet av AndraBullar:

Finns det någon särskild anledning till att du väljer ett AMD-bygge? Själv hade jag satsat på en 4690K och ett billigare moderkort, ifall det inte är så att du ska överklocka som tusan. Sedan hade jag satsat på ett XFX 650W istället för det du har valt.

Menar du att du vill ha tips på hårddisk eller att det inte behövs någon?

I både mitt förra bygge och min brors bygge är det AMD och ingen utav oss har haft ett enda problem med deras produkter. Därför har jag valt AMD
Tanken är att jag ska lägga till delar under tidens gång så jag kan överklocka, därav det dyra moderkortet. Kommer förmodligen byta processor om ett år om jag inte är jätte nöjd med 8350. Är det någon skillnad på dem? Nätagget tänker jag på då.

Jag behöver ingen vanlig hårdisk, dock som jag glömde skriva in (står i edit) så har jag som tanke att lägga till en SSD.

Det jag behöver hjälp med är att verifiera att alla delar är kompitabla, både genom bios och passar samt ifall det finns något med de delarna jag kan förbättra

Permalänk

AMD fungerar väl bra men Intel är bättre.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7239567/2014-10-08

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag personligen gillar AMD bättre då jag aldrig haft problem med dem samtidigt som jag har polare som haft lite problem med Intel. Kommer därför köra med AMD även på detta bygge

Permalänk
Medlem

Håller med, hade personligen satsat på intel. Inte pga intel vs amd bullshit, har haft båda sorterna och de flesta spel är bättre optimiserade för just intel vilket är lite störigt.

vet inte om du såg att fläkten inte skickas förns i slutet av november

Delarna är kompitabla ja. Inga problem på den fronten ^^

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Skrivet av Frexima:

Håller med, hade personligen satsat på intel. Inte pga intel vs amd bullshit, har haft båda sorterna och de flesta spel är bättre optimiserade för just intel vilket är lite störigt.

vet inte om du såg att fläkten inte skickas förns i slutet av november

Delarna är kompitabla ja. Inga problem på den fronten ^^

Är nog ingen stor skillnad då jag inte har märkt något med mina AMD / brorsans AMD. Sen kanske det är som du säger, att Intel har ett litet övertag

Haha såg faktiskt det förut och ändrade den till en annan fläkt, tack ändå!

Tack, allt jag ville veta! Är de kompitabla genom Bios också?

Permalänk

AMD är bra men det är bara så att Intel är bättre när det gäller speldatorer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ja jo, det är absolut inget fel med AMD så sätt har också haft amd förut så ^^

Och bios kompitabla borde inte vara några som helst problem ^^ sålänge sockets stämmer överens samt ddr3 eller ddr4 osv stämmer så är det inga problemz

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

AMD är bra men det är bara så att Intel är bättre när det gäller speldatorer.

Det är möjligt, tycker personligen om AMD då det aldrig krånglat för mig, annars har du säkert rätt

Skrivet av Frexima:

Ja jo, det är absolut inget fel med AMD så sätt har också haft amd förut så ^^

Och bios kompitabla borde inte vara några som helst problem ^^ sålänge sockets stämmer överens samt ddr3 eller ddr4 osv stämmer så är det inga problemz

Haha nu snackar du latin här Stämmer sockets samt ddr3/ddr4 minnet på Internminnet överrens med moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P.levinsson:

Det är möjligt, tycker personligen om AMD då det aldrig krånglat för mig, annars har du säkert rätt

Haha nu snackar du latin här Stämmer sockets samt ddr3/ddr4 minnet på Internminnet överrens med moderkortet?

ja

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Frexima:

Tack så mycket för all hjälp!