Permalänk

sedan senaste patchen kommer jag inte in i options då fryser spelet och måste avslutas.
Någon som vet en fix på detta ?

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

sedan senaste patchen kommer jag inte in i options då fryser spelet och måste avslutas.

provat att gå in i origin och köra en repair på BF4?
Vart tvungen att göra det när jag inte kom in i spelet alls utan bara fastna med svart loadingscreen.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ja grattis alla ni som köpt ett EA-spel.

Vem är förvånad, egentligen?

Många som spelade alfan och betan var förvånade. Spelet var i mycket bättre skick då än vid release.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

provat att gå in i origin och köra en repair på BF4?
Vart tvungen att göra det när jag inte kom in i spelet alls utan bara fastna med svart loadingscreen.

har provat det, funkade dock att byta till x86 versionen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Darkreaver:

Jo vi är iaf två i den här tråden som har det problemet. Kan det va så att du också har grafikkort i 6000-serien eller äldre?
Går att komma in i inställningar om man väljer att starta i 64-bitars läge men då kan du inte ändra grafikinställningar.
Funkade dock för mig i x64 men då stängde jag av crossfire.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lowngcawt:

händer det direkt eller efter ett tag?
För mig så tappar jag sjukt mycket fps efter en timmes spelande eller så (från 150+ till max 50fps) men det verkar inte hjälpa att köra på directx heller, det verkar ju vara ett problem med BF4 och inte mantle (?)

Du sa väl nyss att det fungerade bra? Men jo det är spelet, inte Mantle som buggar. För det fungerade bättre för några patcher sedan vad jag hört.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du sa väl nyss att det fungerade bra? Men jo det är spelet, inte Mantle som buggar. För det fungerade bättre för några patcher sedan vad jag hört.

Det var ju mantle det handlade om eftersom det var det du skrev om först

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lowngcawt:

Det var ju mantle det handlade om eftersom det var det du skrev om först

Skickades från m.sweclockers.com

Okej. Men jo det fungerar riktigt dåligt i BF4, antagligen på grund av dålig kod i spelet.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Blomman1337:

Jo vi är iaf två i den här tråden som har det problemet. Kan det va så att du också har grafikkort i 6000-serien eller äldre?
Går att komma in i inställningar om man väljer att starta i 64-bitars läge men då kan du inte ändra grafikinställningar.
Funkade dock för mig i x64 men då stängde jag av crossfire.

har ett 5850. kommer in i options om jag kör i x86 inte x64 :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Darkreaver:

har ett 5850. kommer in i options om jag kör i x86 inte x64 :/

Fungerade för mig, om än fortfarande lite ostadigt, genom att ta bort filen "PROFSAVE_profile" under C:\Users\Användare\Documents\Battlefield 4\settings.

Du kan ju testa iaf. Nollställer bara inställningarna i själva spelet.

Får dock fortfarande felmeddelande när jag stänger ner spelet så det är inte helt hundra.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Många som spelade alfan och betan var förvånade. Spelet var i mycket bättre skick då än vid release.

Jag kan bara rekommendera den här filmen/sammanfattningen av EA:

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa BF4 nu då? Har en hel del timmar på 3an och hade riktigt kul med det. Tyckte inte dock BF4 var en höjdare från när jag spelade vid release, men har det möjligtvis förändrats?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Är det värt att köpa BF4 nu då? Har en hel del timmar på 3an och hade riktigt kul med det. Tyckte inte dock BF4 var en höjdare från när jag spelade vid release, men har det möjligtvis förändrats?

Ska du köpa på PC kan du ju lämna tillbaka spelet inom 24h om du köper på origin. Du kan alltid ge det ett försök!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Har inte alls köpt bf4 och kändes som jag gjorde rätt val, tanke på hur mycket folk har klagat på det.
Men ja, är det värt att skaffa det nu + prem, efter denna stora patch? Eller är där massa buggar kvar (värre än bf3?)?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk

Är också sugen. Dock undrar jag kring systemkraven...? Har bara 2 st 5870. Räcker dessa?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ska du köpa på PC kan du ju lämna tillbaka spelet inom 24h om du köper på origin. Du kan alltid ge det ett försök!

Köper det såklart till PC isåfall!

Skrivet av WinJi:

Har inte alls köpt bf4 och kändes som jag gjorde rätt val, tanke på hur mycket folk har klagat på det.
Men ja, är det värt att skaffa det nu + prem, efter denna stora patch? Eller är där massa buggar kvar (värre än bf3?)?

Tycker inte folk klagade så mycket på buggar i 3an, så som de gör för 4an. Det är därför jag är så tveksam över att köpa Battlefield. Hade det funnits på Steam hade jag garanterat köpt det, eftersom jag tycker att det är mycket smidigare än vad Origin är.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Jag nötte BF3 från Alpha tills BF4 släpptes. Mycket nöjd med BF3.
Lade ner BF4 efter 25 min spelande. Var mest missnöjd med krascher, att FOV och sikte var helt sönderbuggat.
Har hållit mig undan i ett år nu och prövade BF4 igår igen.
Mycket nöjd med "look&feel" nu, känns mer som BF3 om inte bättre.
Köpte premium på G2A för 299kr.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av Humanisten:

Är också sugen. Dock undrar jag kring systemkraven...? Har bara 2 st 5870. Räcker dessa?

Gissar att det går hur bra som helst att spela det på low för dig.

Skrivet av Conglo:

Köper det såklart till PC isåfall!

Tycker inte folk klagade så mycket på buggar i 3an, så som de gör för 4an. Det är därför jag är så tveksam över att köpa Battlefield. Hade det funnits på Steam hade jag garanterat köpt det, eftersom jag tycker att det är mycket smidigare än vad Origin är.

Folk klagar lite onödigt mycket ibland. Upplever inte alls att det är så pass buggigt längre, kanppt att det ens har varit det. Det enda jag haft problem med, i princip, är att det fryste när jag gick in i inställningar.

Visa signatur

Permalänk
Skribent
Skrivet av Conglo:

Skrivet av WinJi:

Tycker helt klart det är värt det, efter denna patchen är spelet kalas. Och det är 2 till stora patcher på väg som kommer re-worka spelet ännu mer (map-rebalancing och teamwork initative).

Skrivet av Humanisten:

Du bör lätt kunna lira på Medium med stabila 60fps i multiplayer förutsatt att CPU'n din inte flaskar

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Gissar att det går hur bra som helst att spela det på low för dig.

Folk klagar lite onödigt mycket ibland. Upplever inte alls att det är så pass buggigt längre, kanppt att det ens har varit det. Det enda jag haft problem med, i princip, är att det fryste när jag gick in i inställningar.

Krascher har det varit en del, både i början och det som dök upp efter en patch när många inte kunde spela dawnbreaker, operation locker och någon mer bana. Death shield buggen som verkar funnits i spelet sedan början men upptäcktes något halvår efter release måste väl ses som att det förstört spelet oavsett om folk inte visste vad problemet var. Att vapnen gjorde dubbel skada men det tror jag fixades rätt snabbt. "Check your network connection and make sure that port 3659 (UDP) is open" har vissa problem med fortfarande trots att portar är öppna. Jag har säkert glömt bort massa buggar och problem men att det "knappt varit buggigt" är väl inte helt sant. Det har varit en hel del problem och det räcker att gå in och läsa patch notes för att se det.

sen har dom väl fortfarande inte fixat att man har hipfire spread även i ADS när man blivit revivad?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Conglo:

Personligen vart jag medlem i vad som verkade vara en otrolig exclusiv skara efter att BF4 släpptes. Spelet krashade i stort sätt aldrig och funkade stabilt utan buggar. Jag har 350 timmar spelat i BF3 och älskade spelet. Numera då jag nyligen tog upp BF4 igen så älskar jag det. Är nu uppe i 124h medans jag några veckor sedan vart på ungefär 80-90h.

Jag rekomenderar starkt BF4 i dagsläget ifall du älskade BF3. Faktumet att jag dock bara äger BF4 + China Rising lär ju ha räddat mig från mycket trubbel. Läst på flera forum att folk efter nyåret fick en hel del problem men att folk utan expansioner sparades undan många av dessa problem.

Upp till dig att bedöma, men älskar man bf3 så kommer man älska bf4 (under förutsättningen att det inte buggar & krashar).

//MVH Henrik

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Avstängd

du köper bf4 ifall du vill ha en dålig call of duty kopia.
patchen ställde till det med Mantle bla.
dx verkar funka bra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

dx verkar funka bra.

;).... Vet inte vad jag ska svara på ditt uttalande då spelen inte är lika förutom att båda innehåller vapen och soldater i ett First Person View. Har bara GTX kort och köpte spelet ett halvår efter release och enligt min erfarenhet så har det varit stabilare än BF3 och nu efter senaste patchen så känns det mer responsivt än något annan battefield ute idag :). Förstår om folk fortfarande är förbannad på den dåliga releasen men idag finns det inte mycket att klaga på och det är fler stora patcher planerade, T.ex. map-rebalancing och teamwork initative. Kanske är dags att sluta förhandsboka och skaffa sig ett tålamod :P.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight 2, Logitech Powerplay XL mod, Whooting Two HE, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

dx verkar funka bra.

Ok, vi fattar, du gillar inte bf4...

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Krascher har det varit en del, både i början och det som dök upp efter en patch när många inte kunde spela dawnbreaker, operation locker och någon mer bana. Death shield buggen som verkar funnits i spelet sedan början men upptäcktes något halvår efter release måste väl ses som att det förstört spelet oavsett om folk inte visste vad problemet var. Att vapnen gjorde dubbel skada men det tror jag fixades rätt snabbt. "Check your network connection and make sure that port 3659 (UDP) is open" har vissa problem med fortfarande trots att portar är öppna. Jag har säkert glömt bort massa buggar och problem men att det "knappt varit buggigt" är väl inte helt sant. Det har varit en hel del problem och det räcker att gå in och läsa patch notes för att se det.

sen har dom väl fortfarande inte fixat att man har hipfire spread även i ADS när man blivit revivad?

Stämmer säkert, har förmodligen missat eller glömt bort en massa buggar i spelet.
Att vapen gör dubbel skada lät däremot ganska bra! Inget jag hade klagat på.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Blomman1337:

Att vapen gör dubbel skada lät däremot ganska bra! Inget jag hade klagat på.

Nu överdriver större delen av skaran om man jämför Normal med Hardcore. Dock så kan jag säga detta: Kör Hardcore om du känner för det :3

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Skrivet av Container:

Nu överdriver större delen av skaran om man jämför Normal med Hardcore. Dock så kan jag säga detta: Kör Hardcore om du känner för det :3

Gör det men det är inte alltid som kulorna gör tillräckligt med skada. :£

Visa signatur

Permalänk

Hittade Classic läget och älskar det. Men jag undrar varför är det så få som spelar det? :O. Nästan alla ändringar som jag har önskat mig i BF4 finns nu efter den senaste patchen kombinerat med Classic läget. Det är underbart och det känns mer som de gamla BF spelen :). Vad tycker ni andra som har testat Classic läget nu efter patchen?

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight 2, Logitech Powerplay XL mod, Whooting Two HE, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainDrain56:

Hittade Classic läget och älskar det. Men jag undrar varför är det så få som spelar det? :O. Nästan alla ändringar som jag har önskat mig i BF4 finns nu efter den senaste patchen kombinerat med Classic läget. Det är underbart och det känns mer som de gamla BF spelen :). Vad tycker ni andra som har testat Classic läget nu efter patchen?

Spelar mest hardcore sedan innan och har alltid saknat kartan litegrann så Classic kändes ju som något grymt lovande. Tycker dock inte om att man tål mer i Classic vilket förstör upplevelsen för mig litegrann :/ 2D spotting känns dock som #framtiden!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Blomman1337:

Är det någon som har problem med att när man klickar på options/instälningar så fryser spelet?
Funkar bara i x86-läget.
Verkligen skitdrygt eftersom att det är nyinstallerat och inställt på low osv.

Har samma problem..

Visa signatur