VPN -> Netflix -> Chromecast = krasch

Permalänk
Medlem

VPN -> Netflix -> Chromecast = krasch

Hej!

Har på min Android råkat på grund av onykterhet köpt mig en 2 års VPN-tjänst.. Great tänkte jag, för då kan jag ju se det amerikanska Netflix-utbudet!
Och det kan jag, tills jag ska använda Chromecast - där tar det stop. Så fort jag väljer en titel som (jag antar bero på) har engelsk undertext etc så vägrar den spelas upp.

Finns det något sätt att _tvinga_ in en engelsk Netflix på telefonen? Har en S3:a med S5-mjukvara, och allt är i engelska..förutom Netflix då.

Någon som har nån idé?

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk

Chromecast använder googles dns server vilket väljer den som e närmast dig, går att rerouta den till en amerikansk med vissa routrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av snailmagic:

Chromecast använder googles dns server vilket väljer den som e närmast dig, går att rerouta den till en amerikansk med vissa routrar

Så, om jag hade haft en pfSense-FW hade jag kunnat meka om den t.ex? Just nu sitter jag på en 300 kronors-router, så det är väl inte ens lönt att ens gro tanken

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem

Bumpar:

Någon som vet hur (om) man kan konfigurera Chromecasten så den ej nyttjar Googles DNS:er? Vore ju underbart om man kunde casta det amerikanska Netflix-utbudet till TV:n, istället för att stirra ner i telefonen.

Gjorde en "sido-tråd" till denna. Den som har tid och ork kan ju få läsa och ta del av den:
http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem
Skrivet av dev3n:

Bumpar:

Någon som vet hur (om) man kan konfigurera Chromecasten så den ej nyttjar Googles DNS:er? Vore ju underbart om man kunde casta det amerikanska Netflix-utbudet till TV:n, istället för att stirra ner i telefonen.

Gjorde en "sido-tråd" till denna. Den som har tid och ork kan ju få läsa och ta del av den:
http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...

Jag vet inte hurvida detta är möjligt, men enklast vore det om du kunde sätta någon linuxburk som router mellan stickan och internet (rasberry kanske?).
De flesta routerdistrobutioner bör ha ett webbinterface för inställningar, men med hjälp av iptables så kan man lätt manipulera trafik bäst man vill.
Kort exempel:
#Maskera lokala IP addresser som publika (NAT/router, eth0 externt)
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE
#Tvinga all trafik på port 53 att gå igenom den lokala DNS servern
iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p tcp -m tcp --dport 53 -j DNAT --to-destination 10.0.0.1:53
iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p udp -m udp --dport 53 -j DNAT --to-destination 10.0.0.1:53

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]