Permalänk
Medlem

Svensk Dayz Epoch server

Vi är ett gäng grabbar som startat en epoch server. Många roliga scripts för att göra allt lite intressantare för er spelare. Många customställen att utforska och en hel del funktioner för att underlätta basbyggandet där Build Vector är något av en "gamechanger".

Aktiva och trevliga admins, inget adminabuse!

Välkomna!

http://nibble.tk

ett axplock om vad vi har att erbjuda:

Build Vector
snap build pro 1.41
Precise base building
PlotManagement
DoorManagement
50m plot pole
JAEM Evac chopper mod
Multiple missions (both hero and bandit-based)
Spawning loot crates
Custom events
Custom trader at kamenka and Kabanino
Added high/low humanity traders at hero and bandit camp
Construction supplies trader south of Novy Sobor
Enhanced TOW script
Deployable bike, motorcycle and mozzie
Indestructable Vehicles (if locked and inside plotpole)
recover skins (AI and players)

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

glömde nämna detta också

The Recommend-a-friend program:

This is created for us to get more people on the server and for you to get free stuff. So if you get:

2 of your friends to join the server - free SUV
3 friends - small donation box
4 friends - medium donation box
5 friends - large donationbox
6 or more to be discussed with admins.

When you want to claim your reward, contact an admin on the server. All player(s) needs to be new to the server, except you of course.

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

Btw

Skriv nibble nibble i side chatten för och få en liten present :).
Kolla att en admin är inne när ni skriver det.
Hoppas att vi ses inne på servern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

bra server! Jag tänker fortsätta spela här! +1

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

Det är åtminstone 15 återkommande spelare nästan varje kväll, fler under helger. Det tycker vi om!

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

Vi är ett gäng som har spelat en del epoch och overpoch tidigare. Ska höra runt lite om folk är sugna på att börja igen.
varje gång vi har slutat har det nämligen berott på att admins/servrar varit oseriösa och så är förmodligen inte fallet här

Trevligt initiativ, återkommer!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Vi är ett gäng som har spelat en del epoch och overpoch tidigare. Ska höra runt lite om folk är sugna på att börja igen.
varje gång vi har slutat har det nämligen berott på att admins/servrar varit oseriösa och så är förmodligen inte fallet här

Trevligt initiativ, återkommer!

Ja det tycker jag ni ska göra! Vi som är admins är seriösa men rättvisa. Kommer ni in som grupp så får ni en bonus med, beroende på hur många ni är så är det allt från en SUV till Materiallådor. Hör gärna av er om ni bestämmer er för att joina servern. Själv är mitt ingame nick Rev.

//brodan

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

Efter ett litet problem, har vi ny IP till servern, 109.124.173.226:2302

Teamspeak: nibblegaming.servegame.com

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

bumpar tråden med en liten changelog:

18 nov 2014: Added animated heli crash site.
---
17 nov 2014: Added Klaus Pawnshop, a trader which sells high end stuff without any humanity requirements, but for a higher price. Also he accepts gems.
17 nov 2014: Adjusted Gem prices to balance the new trader.
---
16 nov 2014: Cleaned up some junk (buildings, debries etc) at balota and NW airfield.
16 nov 2014: Removed custom buildings @ NE airfield (due to campers and bugs in buildings)
16 nov 2014: Removed military bases bor, dichina and novy.
---
12 nov 2014: General performance optimization.
---
7 nov 2014: Lowered cost for maintaining bases, as per player request
7 nov 2014: Tweaked network settings for even less chance of desync
----
6 nov 2014: Added Vehicle locator script, rightclick your key to get either an arrow (<250m from you) or a map marker (250m+) on the vehicle it belongs too.
6 nov 2014: Added script to remove zombies within 30m from a firebarrel. (zombie free bases)
----
5 nov 2014: Added faster trading
5 nov 2014: Added basejumping script, works at 60m above ground
----
4 nov 2014: Added anti-dupe and stronger anti-hack protection
4 nov 2014: Moved the server to dedicated hardware, 4Ghz quad core, dual SSD drives (1 for server files, 1 for database)
----
24 oct 2014: Refilled trader stock as per request from users
24 oct 2014: Added AH6J variants to hero and bandit traders to sort out not being able to add ammo to miniguns.
----
22 oct 2014: Added Sell from Backpack
22 oct 2014: Installed a heavily customized WAI 2.2.0
22 oct 2014: Reduced fontsize of watermark

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk

Fett najs server

Jag undrar dock hur det funkar med dag/natt-cykeln med tanke på att ni restartar servern var 3'e timma och den verkar alltid starta om till dag-tid.

Jag älskar förövrigt att lira dayz/mods under natten, blir läskigare men också lättare att röra på sig (man kan tex gå in i en stad utan att dra på sig 20 zombies)

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem

Är detta till DayZ modden för Arma2?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Är detta till DayZ modden för Arma2?

Japp, det är det.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Japp, det är det.

Nice, blir att komma in en tur imon då!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

När jag försöker ansluta så står det Waiting for Host. Är det något jag gör fel eller är det något med servern?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Ska inte vara något med servern, kan du joina andra servrar utan problem?

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

Fett najs server

Jag undrar dock hur det funkar med dag/natt-cykeln med tanke på att ni restartar servern var 3'e timma och den verkar alltid starta om till dag-tid.

Jag älskar förövrigt att lira dayz/mods under natten, blir läskigare men också lättare att röra på sig (man kan tex gå in i en stad utan att dra på sig 20 zombies)

2 gånger per dag är det nattrestart, svensktid kl 24.00 och 12.00

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem
Skrivet av fivenine:

Ska inte vara något med servern, kan du joina andra servrar utan problem?

Aa, det fungerar att joina andra servrar. Testade först att starta det genom länken på eran sidan genom DayZLauncher, men nu när jag lägger till den manuellt så kommer servern upp!

Men nu kommer det upp ett annat problem, när jag startar spelet så kommer det upp en ruta där det står. "Addon Sauerland requires addon Chernarus". Någon aning vad som kan vara felet?

Fixade det nu! https://community.ourgaming.net/threads/fixing-addon-sauerland-requires-addon-chernarus.1533/ Här är länken om någon har ett liknande problem!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

ah, ja så får jag göra ibland också

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

Bumpar med en liten changelog:

*Lagt till AI kontrollerade taxibilar som kan ta spelare från kusten, de syns på kartan var de befinner sig och stannar vid bushållsplatser.
*Lagt till ett nytt dynamiskt mission, Patrul som tar sig från plats a till b, ditt uppdrag att stoppa dem.
*Lagt till AI bas på Green Mountain med svårare AI. humvee och heli patrulerar runt basen. En riktig utmaning!

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Dayz på ett bra tag men är sugen. Slutade ungefär när Day Zero var som störst precis innan SA kom ut på riktigt. Jag gillade enkelheten och "vanilla-känslan" med Day Zero. Är det värt att sätta sig in i epoch om man skulle börja spela nu? Vill hitta en bra DayZ-server i vilket fall känner jag. Har aldrig riktigt fastnat för SA än så länge, och saknar det gamla grittiga DayZ.

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk
Medlem

Ja det tycker jag, joina servern och fråga så får du garanterat hjälp att komma igång, antingen från någon admin eller av någon hjälpsam spelare.

jag copy-pastar litfe från vär hemsida: (eftersom jag är en lat jävel)
Server IP: 109.124.173.226:2302

To join our server you need Arma 2, Arma2 Operation Arrowhead (latest version) and DayZ Epoch 1.0.5.1.
in steam, rightclick your arma2OA and choose properties and then startup parameters
insert -mod=@DayZ_Epoch as your startup parameter, hit ok.
start arma2OA and then goto multiplayer
click 'remote' and then insert the ip and port above

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

för att utveckla lite; fördelen med Epoch som jag ser det är att du får det "gamla grittiga DayZ", zombie-survival, men har även möjlighet att gå vidare med basbyggande, trading, fordon osv. som epoch erbjuder

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

Update

  • Ny hemsida (lägger fortfarande in lite information) nibble.tk

  • Mindre uppdateringar på vår Teamspeak. (nibble.tk)

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk

Tänkte jag skulle lämna lite feedback;

Jag och mina vänner som lirade på servern var ute efter PvE, under planering PvE vart vi attackerade av andra spelare och massa tråkigheter utbröt, bas raidad, massa bullshit i chat, dessa spelare brydde sig aldrig om PvE och skiter i bottarna de vart endast intresserade av att få ner deras humanity mha vanliga spelare så att de kunde använda Bandit tradern så man vart alltid en måltavla.

Oron av att alltid bli attackerad, bas kampad, dvs då det inte finns någon central hive längre har man inte möjligheten att röra sig fritt, ghosting blir ett extremt uppenbart problem, för oss var alternativet endast att sluta spela precis som så många andra på servern valt att göra.

Det jag och mina vänner var ute efter var PvE jaga zombies och döda AI:n, inte oroa oss över vare sig andra spelare campar objectives eller sitter precis utanför basen varje gång man loggar in eller kör tillbaks för att logga.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

Tänkte jag skulle lämna lite feedback;

Jag och mina vänner som lirade på servern var ute efter PvE, under planering PvE vart vi attackerade av andra spelare och massa tråkigheter utbröt, bas raidad, massa bullshit i chat, dessa spelare brydde sig aldrig om PvE och skiter i bottarna de vart endast intresserade av att få ner deras humanity mha vanliga spelare så att de kunde använda Bandit tradern så man vart alltid en måltavla.

Oron av att alltid bli attackerad, bas kampad, dvs då det inte finns någon central hive längre har man inte möjligheten att röra sig fritt, ghosting blir ett extremt uppenbart problem, för oss var alternativet endast att sluta spela precis som så många andra på servern valt att göra.

Det jag och mina vänner var ute efter var PvE jaga zombies och döda AI:n, inte oroa oss över vare sig andra spelare campar objectives eller sitter precis utanför basen varje gång man loggar in eller kör tillbaks för att logga.

Hej, och tack för feedback. tråkigt att ni råkade ut för vad som verkar som rena "bullies". Tyvärr är ju detta något som man riskerar på alla servrar som tillåter pvp, vilket jag själv tycker är en del av spelet, att man inte ska känna sig riktigt säker någonstans. Men alla gillar vi ju olika.

Servern har tyvärr dött ut lite, mycket på grund av att de flesta på nibblegaming nu gått över till arma 3:epoch och tröttnat lite på dayz epoch. Ni är dock självklart välkomna att spela på servern, den kommer fortsätta ligga uppe ett bra tag framöver. Jag kan, om ni vill, ändra servern till endast PVE om det visar sig att ni som spelar föredrar det.

Nånting som ni kunde ha gjort när dessa bullies höll på är att poka oss på teamspeak och förklara problemet, kick och ban knappen finns nära tillhands om spelare missköter sig och bryter mot reglerna.

Mvh,

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk

Hmm , jag köpte en SUV vid alikampo trader men den har ej dykit upp? 2/20/2015 ca 10.20 pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dromedaren115:

Hmm , jag köpte en SUV vid alikampo trader men den har ej dykit upp? 2/20/2015 ca 10.20 pm

menar du nu våran arma 3 epoch server? Undrar eftersom detta är tråden för våran arma 2 epoch server. Enklaste sättet att få hjälp direkt är att logga in på våran TS och poka någon av våra admins som gladligen kommer att hjälpa dig. TS: nibble.tk

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A