Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem

Det finns väl inte direkt nåt fel val men champion är ett tank spec. Bara att plocka ut de abilities du vill använda, t.ex så skulle du kunna använda färdigheten så du tar 0 skada i typ 8 sekunder och använda en konstant whirwind och typ döda en grupp fiender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Jag spelar 2 hand warrior. Vet att det inte är det bästa men svärd och sköld är tråkigt Nu när man fick välja nästa spec reaver, champion eller templar så tog jag champion. Var detta ett felval om man spelar 2hands? Eller kan man kombinera 2 hand spec och champion på ett bra sätt?

Mvh J

Jag kör 2h och jag tog också Champion. Man får ju sjyssta defensiva buffar och abilities. Är lvl 22 nu och har väldigt svårt för att dö.
Det som fortfarande är en enorm utmaning för mig dock, är Highland Ravager i Emprise du Lion.

För övrigt så älskar jag spelet ju längre jag kommer. Utan tvekan bästa Dragon Age hittills.

(Spelar på Xbox One)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Jag spelar 2 hand warrior. Vet att det inte är det bästa men svärd och sköld är tråkigt Nu när man fick välja nästa spec reaver, champion eller templar så tog jag champion. Var detta ett felval om man spelar 2hands? Eller kan man kombinera 2 hand spec och champion på ett bra sätt?

Du kan alltid respecca om du inte gillade kombon. Den mest dps-inriktade är Reaver tror jag, men har inte spelat Warrior än. Men kör du på svårare nivå så måste du kunna undvika ta skada också. Du har ju redan kommit en bra bit så du vet väl ungefär hur bra det fungerar.

Som dps, kan man också crafta vapen med masterwork och Fade-touched Obsidian som ger +3 Guard för varje attack. Fungerar bra för NPC också.

Länk med bilder på alla skillträd, lite enklare än att kolla i spelet.
http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mrlj5/all_the_ski...

Permalänk
Inaktiv

Köpte nyss spelet till PC

349kr (Digital Nerladdning) (ord. 399kr)

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-digital...

Rabatt Kod: julklapp

Billigaste jag hittade iallafall

(och nej jag har inget med sidan att göra, sökte på prisjakt efter billigaste, sen letade lite till...)

Permalänk
Inaktiv

Hur är det meningen att man ska göra i striderna egentligen? Hålla inne samma knapp, vänta på cooldowns och sen köra igen?

Gillar spelet men får inget flyt alls i striderna, speciellt inte med melee, ser inte ett jota, alla teammates står i en hög och sen dör vi alliihopa. Paussystem utan möjlighet till att köra turbaserat?

Permalänk

Jag körde reaver, crafta en 340dps 2h yxa och då gjorde jag galen skada.

btw, någon som fått multiplayer att funka ? Varenda gång jag försökt så har det laggat nåt så inåt helsike.
Rubbernbanding typ, blev lite bättre om det var jag som skapade sessionen. Ospelbart om jag joinade nån annans.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Hur är det meningen att man ska göra i striderna egentligen? Hålla inne samma knapp, vänta på cooldowns och sen köra igen?

Gillar spelet men får inget flyt alls i striderna, speciellt inte med melee, ser inte ett jota, alla teammates står i en hög och sen dör vi alliihopa. Paussystem utan möjlighet till att köra turbaserat?

Du kan göra target locking, då zoomar den ner mer. I taktiskt läge kan du hålla ned en knapp för att tiden skall gå fram lite och sedan göra nya val. Har du problem med att se vad som händer kan du alltid byta över och spela på t.ex Solas som magiker och låta din primära karaktär köra på AI i striderna.

Jag är på min andra spel omgång just nu med en dagger rogue och tycker det flyter på bra och inga problem i när striderna. Kanske att de skulle bli lite grötigt om du kör för mycket med närstrids karaktärer. Prova med typ dig själv som fighter, cassandra, sera(båge) och solas(magiker).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VexedRelic:

Du kan göra target locking, då zoomar den ner mer. I taktiskt läge kan du hålla ned en knapp för att tiden skall gå fram lite och sedan göra nya val. Har du problem med att se vad som händer kan du alltid byta över och spela på t.ex Solas som magiker och låta din primära karaktär köra på AI i striderna.

Jag är på min andra spel omgång just nu med en dagger rogue och tycker det flyter på bra och inga problem i när striderna. Kanske att de skulle bli lite grötigt om du kör för mycket med närstrids karaktärer. Prova med typ dig själv som fighter, cassandra, sera(båge) och solas(magiker).

Tack det fungerade bättre! Lite röriga strider för min del och synd att det inte går att zooma ut längre, det hade gjort stor skillnad. Det och att AIn agerar självständigt oavsett om den är av eller på (dvs mitt party attackerar i närstrid trots stränga order om att inte tänka själv alls, hoppas det patchas till).

Synd som fan på ett annars så bra spel.

Permalänk
Medlem

Spelet åker i retur i morgon. Klassar det som ospelbart på PC just nu.
Får eventuellt en ny chans efter ett par patchar.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jezper:

Spelet åker i retur i morgon. Klassar det som ospelbart på PC just nu.
Får eventuellt en ny chans efter ett par patchar.

//j

Hur har du tänkt att returnera ett spel som är bundet till origin..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hur har du tänkt att returnera ett spel som är bundet till origin..?

Inte mitt ansvar att lösa. En defekt produkt är en defekt produkt.
Givetvis har säljaren rätt att försöka rätta till felen men klarar de inte av det inom skälig tid så häver jag såklart köpet.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jezper:

Inte mitt ansvar att lösa. En defekt produkt är en defekt produkt.
Givetvis har säljaren rätt att försöka rätta till felen men klarar de inte av det inom skälig tid så häver jag såklart köpet.

//j

tja...det finns säkert EULA och sånt som säger att det inte går att returnera, däremot så borde svensk lag säga att det går...så svårt att säga

Permalänk
Inaktiv

Skulle vara med https://www.origin.com/sv-se/great-game-guarantee möjligen. Men om tiden gått ut samt spelet inte köpts direkt i Origin så gäller ju heller inte detta.

Citat:

Du har rätt att returnera och få återbetalning för kompletta, nedladdade EA-spel (PC/Mac) som köpts via Origin inom 24 timmar från det att du startade spelet första gången, inom sju dagar från inköpstillfället eller inom sju dagar från spelets släppdatum (beroende på vilket som kommer först). Detta är ett komplement till dina vanliga returrättigheter.

Köpt någon annanstans? Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jezper:

Spelet åker i retur i morgon. Klassar det som ospelbart på PC just nu.
Får eventuellt en ny chans efter ett par patchar.

//j

Hur är det ospelbart, det finns fruktansvärt många i världen som lagt ned 100+ timmar på spelet utan några större problem på pc.

Permalänk
Medlem

Ju mer jag spelar ju mer inser jag hur fördummat detta spelet har blivit jämfört med föregångarna. Ai är helt katastrofal. Detta är bara en skugga av forna Dragon Age. Vilket är väldigt synd för i övriga delar så är spelet brilljant! Tråkigt att de falerar på en sådan liten grej som combat och party tactics....

Har sänkt svårighetsgraden nu bara för att concentrera mig på storyn istället då det inte är det minsta rewarding att spela på svårare. Fighterna är kaos och dessa jäkla potions ( Seriöst? Kunde de iinte kommit på något bättre? ) är ett evigt irritationsmoment.

Innan känndes det mer som man kämpade med sina kamrater, nu känns det som man har ett par lobotimerade town drunks med sig.
För er som kanske inte har spelat tidigare spel så såg det ut såhär:

Dragon age inquisition förtjänar så mycket bättre...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av anon128054:

Köpte nyss spelet till PC

349kr (Digital Nerladdning) (ord. 399kr)

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-digital...

Rabatt Kod: julklapp

Billigaste jag hittade iallafall

(och nej jag har inget med sidan att göra, sökte på prisjakt efter billigaste, sen letade lite till...)

Tackar för detta. Suttit och tittat på detta länge men varit så dyrt överallt

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ju mer jag spelar ju mer inser jag hur fördummat detta spelet har blivit jämfört med föregångarna. Ai är helt katastrofal. Detta är bara en skugga av forna Dragon Age. Vilket är väldigt synd för i övriga delar så är spelet brilljant! Tråkigt att de falerar på en sådan liten grej som combat och party tactics....

Har sänkt svårighetsgraden nu bara för att concentrera mig på storyn istället då det inte är det minsta rewarding att spela på svårare. Fighterna är kaos och dessa jäkla potions ( Seriöst? Kunde de iinte kommit på något bättre? ) är ett evigt irritationsmoment.

Innan känndes det mer som man kämpade med sina kamrater, nu känns det som man har ett par lobotimerade town drunks med sig.
För er som kanske inte har spelat tidigare spel så såg det ut såhär:
http://www.quartertothree.com/fp/wp-content/uploads/2011/03/D...

http://static1.gamespot.com/uploads/original/1503/15036700/27...

Dragon age inquisition förtjänar så mycket bättre...

jag håller med dig till 1000% , det är så jääääääääääääääävla frustrerande att man inte ens kan säga HOLD POSITION till någon ranged utan så fort man byter char, så springer de och ställer sig precis brevid fienden även fast de är ranged...WTF Bioware så jävla fail... Finns noll taktik alls kvar , förut som du visar kunde man ju ställa in alla möjliga kombinationer... Det jag saknar är att tex att jag vill att magen alltid ska död ranged först, juste det går inte för att de ta mig fan har tagit bort all AI och taktik som fanns i första spelet... Tragiskt är det, men jag försöker att inte tänka på det så mycket men det förstör verkligen när man vill ha en utmaning och när man vill använda sig av lite taktik, tyvär är det jävligt svårt i dagsläget och det här med potions...dont even start.... hatar det!!!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Ju mer jag spelar ju mer inser jag hur fördummat detta spelet har blivit jämfört med föregångarna. Ai är helt katastrofal. Detta är bara en skugga av forna Dragon Age. Vilket är väldigt synd för i övriga delar så är spelet brilljant! Tråkigt att de falerar på en sådan liten grej som combat och party tactics....

Har sänkt svårighetsgraden nu bara för att concentrera mig på storyn istället då det inte är det minsta rewarding att spela på svårare. Fighterna är kaos och dessa jäkla potions ( Seriöst? Kunde de iinte kommit på något bättre? ) är ett evigt irritationsmoment.

Innan känndes det mer som man kämpade med sina kamrater, nu känns det som man har ett par lobotimerade town drunks med sig.
För er som kanske inte har spelat tidigare spel så såg det ut såhär:
http://www.quartertothree.com/fp/wp-content/uploads/2011/03/D...

http://static1.gamespot.com/uploads/original/1503/15036700/27...

Dragon age inquisition förtjänar så mycket bättre...

De där ai inställningarna saknar jag, älskar å se mina ranged stå två cm från mobsen de attackerar, gärna
i en klump så de tar aoe dmg med. Kanske tur det för imo känns spelet för lätt. Har kört på nightmare sedan lvl sju, har inte speciellt bra gear, men en proper tank plus en mage som support köttar mig igenom det mesta utan att köra tactic view och micro manage, bara pang på. Finns ju några drakar kvar som e svåra och som jag inte klarat ännu men det är en levelfråga mer än taktik,gear osv. Grymt spel dock. Grymt.

Permalänk
Medlem

yay mods!
http://forum.bioware.com/groups/766-dai-modding-and-fan-creat...
http://forum.bioware.com/topic/529048-dai-tools/page-19

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Lagt ner ca 120 timmar, alla på nightmare med först en mage och sedan dw rogue. Båda lvl 18. Pc kontrollerna har man vant sig vid för länge sedan, inga problem alls faktiskt. Att kalla dem defekta är att överdriva i absurdum.
Jag ska dock säga att jag inte använder tactical cam, dessa kontroller är mer eller mindre urusla. Vill man bara använda tac cam HELA tiden, ja då kanske man ska vänta på en patch.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

jag håller med dig till 1000% , det är så jääääääääääääääävla frustrerande att man inte ens kan säga HOLD POSITION till någon ranged utan så fort man byter char, så springer de och ställer sig precis brevid fienden även fast de är ranged...WTF Bioware så jävla fail... Finns noll taktik alls kvar , förut som du visar kunde man ju ställa in alla möjliga kombinationer... Det jag saknar är att tex att jag vill att magen alltid ska död ranged först, juste det går inte för att de ta mig fan har tagit bort all AI och taktik som fanns i första spelet... Tragiskt är det, men jag försöker att inte tänka på det så mycket men det förstör verkligen när man vill ha en utmaning och när man vill använda sig av lite taktik, tyvär är det jävligt svårt i dagsläget och det här med potions...dont even start.... hatar det!!!

Du förklarar det bättre än vad jag gjorde, just det du beskriver som gör att jag kört en refund via Origin.
Så synd, som att dom gjorde combaten sist av allt och inte orkade fixa något vettigt. Väntar på Witcher 3 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

att man inte ens kan säga HOLD POSITION till någon ranged utan så fort man byter char, så springer de och ställer sig precis brevid fienden även fast de är ranged...WTF Bioware så jävla fail...

Faktiskt så går det.... Öppna taktiska meny så du får en markör, sedan klicka på marken dit du vill att karaktären skall gå, då kommer du se ett "move to point" kommando, om du sedan klickar igen så kommer det stå "hold position", då kommer karaktären att gå dit och stanna på den punkten.

Sedan så tror jag att AI föredrar gruppering för att det skall vara enklare att sätta barrier på alla, även i strid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Faktiskt så går det.... Öppna taktiska meny så du får en markör, sedan klicka på marken dit du vill att karaktären skall gå, då kommer du se ett "move to point" kommando, om du sedan klickar igen så kommer det stå "hold position", då kommer karaktären att gå dit och stanna på den punkten.

Sedan så tror jag att AI föredrar gruppering för att det skall vara enklare att sätta barrier på alla, även i strid.

tack ska testa det, dock är ju tactical view så jävla dålig så unviker den.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Patch till PC beräknas komma i morgon

https://twitter.com/BioMarkDarrah/status/541692623111868416

Vet dock inte om jag kommer orka spela om det, spelet var mediokert och nerdummat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Patch till PC beräknas komma i morgon

https://twitter.com/BioMarkDarrah/status/541692623111868416

Vet dock inte om jag kommer orka spela om det, spelet var mediokert och nerdummat.

Tack gode gud... går fan inte spela med crossfire utan krasher vid varje laddningsskärm.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tack ska testa det, dock är ju tactical view så jävla dålig så unviker den.

Du behöver bara göra det när striden börjar, sedan kan du köra helt i real-tid om du vill så kommer de hålla sina positioner, det funkar iaf för mig när jag spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Patch till PC beräknas komma i morgon

https://twitter.com/BioMarkDarrah/status/541692623111868416

Vet dock inte om jag kommer orka spela om det, spelet var mediokert och nerdummat.

vore ju trevligt med patchnotes iaf...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

vore ju trevligt med patchnotes iaf...

Förhoppningsvis så är det mer fixar än vad som får plats att beskriva med 140 tecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förhoppningsvis så är det mer fixar än vad som får plats att beskriva med 140 tecken.

haha ja, men de har ju ett officiellt forum också

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha ja, men de har ju ett officiellt forum också

Har de skrivit ut de där?

Får väldigt starka minnen från Oblivion när man i 40 timmar fick springa runt o stänga Oblivion gates.. lite samma sak med rifts. Sjukt enformigt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"