"Framtidssäker" dator - spel, mediaserver, etc
Har plockat ihop en dator på inet efter att ha läst igenom ett antal trådar här, skulle vilja ha lite synpunkter - om jag har missat nåt, om allt passar ihop, om tankar kring komponenter ffa med hur framtidssäker den är.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7353298/2014-11-13-haswell-e

Först och främst vill jag ha nåt som håller typ 2 år och att det är komponenter som tillåter att man uppgraderar datorn i delar efter hand, inte att man måste byta ut hela alltihopa - skulle alltså vilja ha möjligheten att kunna uppgradera enkelt genom att köpa mer ram-minne, byta ut CPU'n, byta ut grafikkort etc. Som jag fattar det ska man köra på X99-moderkort som kommande Intel CPU'er funkar med (Broadwell), därför jag kör på det och Haswell-E - är det tokigt tänkt? Vettigare att nöja sig med i7 4790K och nåt moderkort för det?
GTX 970 ska ju vara bra, prisvärt för prestandan, inte riktigt säker på modell med tanke på coilwhine-problemen men såg nån youtube-video där de jämförde ljudnivån på ett gäng 970-kort och tyckte Asus-kortet verkade låta minst. Vill även köra Nvidia-kort för att ha möjlighet att köra Gamestream så småningom.
Ingen större koll på fläktar och grejer utan bara tagit sånt som folk verkar ha föreslagit i andra trådar.
Kommer användas till spel i viss mån (behöver dock inget gtx 980, borde räcka bra med 970), sen ska datorn funka som mediaserver med Plex (med filmer på befintlig NAS), också viss bild- & videoredigering (inget överdrivet avancerat), ev också Gamestream som sagt. Ska även användas till att köra virtuella maskiner (systemutveckling i olika miljöer) men troligen bara i mindre omfattning. Inga speciella tillbehör - en skärm (Dell U2414H), mus & tangentbord (ev nån xbox-kontroll). Kommer köras trådlöst (AC).
Alla tips och kommentarer mottages tacksamt!