Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Är skärmen i sin originalkartong?
Dom är byggda för att tåla frakt, och det är totalt onödigt att sedan stoppa dessa kartonger i ytterligare en kartong.
Det som skramlar lär vara kablar eller manuler.

Jag har inte velat öppna och kolla men det antar jag väl. Klart de skall tåla frakt men det tål garanterat inte att slängas runt av folk på posten som hanterar det som om det vore ett paket med handdukar. Står det inte en enda klisterlapp om det är ömtåligt innehåll så lär de ju knappast bry sig om det väl? Det lär inte vara kablar eller manualer för det känner man. Det är skärmen som rör sig garanterat.

Edit: Räknas den som godkänd om man bara tar bort emballaget? Eller får man öppna och testa så att den fungerar?

Permalänk
Skrivet av Songless:

Jag har inte velat öppna och kolla men det antar jag väl. Klart de skall tåla frakt men det tål garanterat inte att slängas runt av folk på posten som hanterar det som om det vore ett paket med handdukar. Står det inte en enda klisterlapp om det är ömtåligt innehåll så lär de ju knappast bry sig om det väl? Det lär inte vara kablar eller manualer för det känner man. Det är skärmen som rör sig garanterat.

Edit: Räknas den som godkänd om man bara tar bort emballaget? Eller får man öppna och testa så att den fungerar?

Altså, frakt är frakt.
Att du har fått för dig att posten har nån personlig aggression mot just din skärm påverkar inte det.

Är den i sin originalkartong så är det packad och klar för frakt. Frakt innebär bland annat just hantering av posten.

Och nej, en skärm i sin förpackning är verkligen inte speciellt ömtåligt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Altså, frakt är frakt.
Att du har fått för dig att posten har nån personlig aggression mot just din skärm påverkar inte det.

Är den i sin originalkartong så är det packad och klar för frakt. Frakt innebär bland annat just hantering av posten.

Och nej, en skärm i sin förpackning är verkligen inte speciellt ömtåligt.

Då har du uppenbarligen inte sett hur vissa hanterar paket. Har nu öppnat paketet och som tur var, antar jag iaf, var skärmen horisontellt packad i kartongen och inte vertikalt som de brukar vara. Kanske kan ha minskat rörelser i viss mån i alla fall. Dock så satt dvi-kabeln direkt i skärmen ifrån början och böjd i lite konstig vinkel. Är det vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Jag har inte velat öppna och kolla men det antar jag väl. Klart de skall tåla frakt men det tål garanterat inte att slängas runt av folk på posten som hanterar det som om det vore ett paket med handdukar. Står det inte en enda klisterlapp om det är ömtåligt innehåll så lär de ju knappast bry sig om det väl? Det lär inte vara kablar eller manualer för det känner man. Det är skärmen som rör sig garanterat.

Edit: Räknas den som godkänd om man bara tar bort emballaget? Eller får man öppna och testa så att den fungerar?

Aktas/ömtåligt/glas/etc/etc gör ingeting, paketet ska vara förpackat så att det klarar att tappas i ett betogngolv från 1,5m heller vilken höjd det nu var posten kör på oavsett om det inehåller en sten heller riktigt tunnt glas.
I bästa fall när aktas/etc sitter/står på så kanske personen tar ett kliv/böjer sig lite istället för att kasta paketet, i värsta fall så har dom en dålig dag och är extra hårda med paketet istället, men i 99% av fallen gör varningen absolut inte ett skit!

Skrivet av Songless:

Då har du uppenbarligen inte sett hur vissa hanterar paket. Har nu öppnat paketet och som tur var, antar jag iaf, var skärmen horisontellt packad i kartongen och inte vertikalt som de brukar vara. Kanske kan ha minskat rörelser i viss mån i alla fall. Dock så satt dvi-kabeln direkt i skärmen ifrån början och böjd i lite konstig vinkel. Är det vanligt?

Tycker det låter som en skärm som troligen varit ute hos kund redan heller åtminstonde uppackad och provad heller en demo produkt.
Så kolla skärmen NOGA finns det repor/etc funkar den som den ska på ALLA portar dvs hdmi,dvi,vga,displayport finns det clouding, inga döda/lysande pixlar finns repor/clouding/döda pixlar/etc heller nåt inte funkar kan du tänka dig att behålla den så gör det annars skicka tillbaks.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av Songless:

Då har du uppenbarligen inte sett hur vissa hanterar paket. Har nu öppnat paketet och som tur var, antar jag iaf, var skärmen horisontellt packad i kartongen och inte vertikalt som de brukar vara. Kanske kan ha minskat rörelser i viss mån i alla fall. Dock så satt dvi-kabeln direkt i skärmen ifrån början och böjd i lite konstig vinkel. Är det vanligt?

Du verkar fortfarande tro att dina specifikt oakstamma postgubbar bara finns hos dig.
Som sagt. Pakethantering = frakt. Det är ingen varsam historia nånstans, och det är precis det som varor packas för.

Dina postkillar måste kasta paketen till varandra från andra våningen, och sedan missa att ta emot för att förstöra en vettigt paketerad elektronikprodukt.

Att kabeln sitter i från fabrik är däremot inte ett dugg vanligt, det känns del. Ser det ut som att någon packat upp skärmen tidigare?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Aktas/ömtåligt/glas/etc/etc gör ingeting, paketet ska vara förpackat så att det klarar att tappas i ett betogngolv från 1,5m heller vilken höjd det nu var posten kör på oavsett om det inehåller en sten heller riktigt tunnt glas.
I bästa fall när aktas/etc sitter/står på så kanske personen tar ett kliv/böjer sig lite istället för att kasta paketet, i värsta fall så har dom en dålig dag och är extra hårda med paketet istället, men i 99% av fallen gör varningen absolut inte ett skit!

Tycker det låter som en skärm som troligen varit ute hos kund redan heller åtminstonde uppackad och provad heller en demo produkt.
Så kolla skärmen NOGA finns det repor/etc funkar den som den ska på ALLA portar dvs hdmi,dvi,vga,displayport finns det clouding, inga döda/lysande pixlar finns repor/clouding/döda pixlar/etc heller nåt inte funkar kan du tänka dig att behålla den så gör det annars skicka tillbaks.

Skrivet av n_sandstrom:

Du verkar fortfarande tro att dina specifikt oakstamma postgubbar bara finns hos dig.
Som sagt. Pakethantering = frakt. Det är ingen varsam historia nånstans, och det är precis det som varor packas för.

Dina postkillar måste kasta paketen till varandra från andra våningen, och sedan missa att ta emot för att förstöra en vettigt paketerad elektronikprodukt.

Att kabeln sitter i från fabrik är däremot inte ett dugg vanligt, det känns del. Ser det ut som att någon packat upp skärmen tidigare?

Jag har inspekterat allt noga och jag tycker det ser oanvänt ut men det är svårt att säga. Den som packade ner varan igen måste ha varit väldigt noga i sådana fall eller bara packat upp väldigt få grejer. Tycker också det kändes väldigt konstigt att kontakten satt i men det fanns ett ganska stort hål där kabeln gick upp och sedan låg så det kanske är möjligt att det skall vara så men vinkeln på kabeln såg lite suspekt ut. Känns ju otroligt klantigt att glömma en kabel i skärmen om man vill låtsas att den är ny. Kanske skall skriva och fråga Benq om man nu får något svar där?

Skärmen är en Benq 2430T och jag tycker att text är ganska jobbigt att läsa. Det känns som att den får skuggor och särskilt mot vissa bakgrunder som text vit text mot grå bakgrund. De gör reklam för att denna skärmen skall vara snäll mot ögonen på olika sätt och ha mindre blue light men jag får mer ont i ögonen av denna skärmen än av min gamla som inte skall ha en massa lull lull. Den gamla är även blank/har glas med reflektioner vilket visserligen kanske ger bättre skärpa men borde vara hårdare för ögonen pga reflexer? Sedan tycker jag muspekaren släpar väldigt vid snabba rörelser trots att jag har på 144 hz. Trodde att saker skulle bli mer följsamt då? Funderar på om något är skumt med skärmen ändå.

Permalänk

Vad gör man om man skickat en garanti retur och er leverantör har mottagit varan men EJ registrerat den. Har kontaktat er support nu 8ggr och alla säger att dem fixar det och återkommer. Jag skickade in returen 4/11 nu är det 31/12 alltså för 2mån sedan. Vad ska jag göra? min stubin har brunnit för länge sedan men jag håller ändå god ton. Har fått påminnelse från klarna som förfaller om 4 dagar (fakturan är redan uppskjuten en månad)

MVH

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sushikocken:

Vad gör man om man skickat en garanti retur och er leverantör har mottagit varan men EJ registrerat den. Har kontaktat er support nu 8ggr och alla säger att dem fixar det och återkommer. Jag skickade in returen 4/11 nu är det 31/12 alltså för 2mån sedan. Vad ska jag göra? min stubin har brunnit för länge sedan men jag håller ändå god ton. Har fått påminnelse från klarna som förfaller om 4 dagar (fakturan är redan uppskjuten en månad)

MVH

Jag raderade ett dubbelinlägg du råkat göra.

4/11? 8ggr? Jag beundrar ditt tålamod och sansade inlägg. Det är ju riktigt, riktigt illa att det inte verkar hänt något på två månader. Även om det inte är CDON direkt som mottagit varan är det deras ansvar gentemot dig eftersom de är säljaren. För din skull hoppas jag verkligen att CDON ordnar detta omedelbart.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

ang om det är ett demo ex : Kolla om skärmen har några drifttimmar, ev får du gå in i någon service menu för att hitta antal timmar den använts innan du fick den.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av n_sandstrom:

Altså, frakt är frakt.
Att du har fått för dig att posten har nån personlig aggression mot just din skärm påverkar inte det.

Är den i sin originalkartong så är det packad och klar för frakt. Frakt innebär bland annat just hantering av posten.

Och nej, en skärm i sin förpackning är verkligen inte speciellt ömtåligt.

Det är skillnad på frakt och frakt.

Så som förpackningen är konstruerad så är den designad att klara av det leveransflöde som är det vanligaste. Detta behöver inte vara e-handel = alltså Posten, TNT, DHL etc. Det är säljaren, alltså CDON i detta fallet, som måste säkerställa sig om att varan klarar av den hantering som krävs för att få varan till kund. Detta kan mycket väl innefatta extra skydd. Man kan inte ta för givet att tillverkaren har tagit i åtanke e-handeltransport för det är väldigt sällan fallet då det är en väldigt dyr historia och om majoriteten av försäljningen inte sker genom den kanalen så är det inte ens vettigt.

Källa? Förpackningsingenjör på IKEA.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

ang om det är ett demo ex : Kolla om skärmen har några drifttimmar, ev får du gå in i någon service menu för att hitta antal timmar den använts innan du fick den.

Hmm, det hade varit en smart grej. Nu har jag ju testkört den x antal timmar själv men hade ändå varit intressant. Frågan är bara vart man kan hitta det. Hittade det inte i den vanliga systemmenyn i alla fall men det kanske finns en extra systemmeny som jag vet tidigare modeller hade? Synd att jag inte tänkte på det tidigare så hade man kunnat kolla direkt jag startade igång den.

Permalänk

”Elektronisk förhandsinformation har mottagits" står det sedan söndag kväll. Fick ett mail samma kväll att varorna har lämnat lagret och att jag ska få dem om 1-2 dagar. Har nu gått tre dagar.

Dessutom är en av varorna nu tillfälligt slut. Börjar misstänka att den var slut redan innan jag la beställningen. Dock vore det ju konstigt att skicka förhandsinformation till posten innan ordern är packad, så antagligen beställde väl jag den sista.

Brukar det ta så här lång tid?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kangarooster:

”Elektronisk förhandsinformation har mottagits" står det sedan söndag kväll. Fick ett mail samma kväll att varorna har lämnat lagret och att jag ska få dem om 1-2 dagar. Har nu gått tre dagar.

Dessutom är en av varorna nu tillfälligt slut. Börjar misstänka att den var slut redan innan jag la beställningen. Dock vore det ju konstigt att skicka förhandsinformation till posten innan ordern är packad, så antagligen beställde väl jag den sista.

Brukar det ta så här lång tid?

EXAKT samma står för mig. Beställde en Benq xl2430T den 23:e som skickades i söndags, när jag kollar kolli numret står det att elektronisk förhandsinformation är skickad.

Var i kontakt med deras live support och denna jävla mattias säger att min betalning ej gått igenom och han vill att jag ska beställa en till, ringer sedan qliro då jag tog på faktura och fick då svaret att betalningen visst gått igenom och faktura var påväg. Pratade senare igen med en annan på support som sa att min betalning gått igenom och varan hade skickats. När jag frågade varför Mattias sa som han gjorde så sa han bara tack och adjö.

Sista gången jag beställer från cdon med denna jäkla inkompotenta personalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

EXAKT samma står för mig. Beställde en Benq xl2430T den 23:e som skickades i söndags, när jag kollar kolli numret står det att elektronisk förhandsinformation är skickad.

Var i kontakt med deras live support och denna jävla mattias säger att min betalning ej gått igenom och han vill att jag ska beställa en till, ringer sedan qliro då jag tog på faktura och fick då svaret att betalningen visst gått igenom och faktura var påväg. Pratade senare igen med en annan på support som sa att min betalning gått igenom och varan hade skickats. När jag frågade varför Mattias sa som han gjorde så sa han bara tack och adjö.

Sista gången jag beställer från cdon med denna jäkla inkompotenta personalen.

Förstår dig! De har bra priser och ett schysst rabattsystem, särskilt om man har cdon+, men deras kundservice är rena lottodragningen och snabba leveranser, på annat än film, är bara att glömma. Hade varit nice om tex inet hade haft ett bonussystem som belönade sina trogna kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

”Elektronisk förhandsinformation har mottagits" står det sedan söndag kväll. Fick ett mail samma kväll att varorna har lämnat lagret och att jag ska få dem om 1-2 dagar. Har nu gått tre dagar.

Dessutom är en av varorna nu tillfälligt slut. Börjar misstänka att den var slut redan innan jag la beställningen. Dock vore det ju konstigt att skicka förhandsinformation till posten innan ordern är packad, så antagligen beställde väl jag den sista.

Brukar det ta så här lång tid?

Det är förmodligen posten som är slö har beställt lite små saker från Inet den 25/12 och inte ännu fått de ifall varorna inte dyker upp på måndag så skulle jag blivit lite orolig.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

@Danne_485
Har oxå CDON+ och tycker att det ger klart mervärde, gratis frakt och bra erbjudanden - ibland.

Så, håller med dig: - HALLÅÅÅ INET, VI VÄNTAR!!?

Permalänk

Vad tusan har hänt med CDON:s egna uppsättning stationära speldatorer "Thor", har dem lagt av med dem helt?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F | i9-9990K | Corsair Hydro H150i PRO | Corsair Vengeance 32GB DDR4 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC V2 | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Seasonic PRIME Ultra 1000W Platinum | Fractal Design Define R6 USB-C | Xtrfy H1 Headset |VORTEX TAB 75 PBT, Cherry MX Brown| ASUS ROG Swift PG279Q 165hz IPS 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det är skillnad på frakt och frakt.

Så som förpackningen är konstruerad så är den designad att klara av det leveransflöde som är det vanligaste. Detta behöver inte vara e-handel = alltså Posten, TNT, DHL etc. Det är säljaren, alltså CDON i detta fallet, som måste säkerställa sig om att varan klarar av den hantering som krävs för att få varan till kund. Detta kan mycket väl innefatta extra skydd. Man kan inte ta för givet att tillverkaren har tagit i åtanke e-handeltransport för det är väldigt sällan fallet då det är en väldigt dyr historia och om majoriteten av försäljningen inte sker genom den kanalen så är det inte ens vettigt.

Källa? Förpackningsingenjör på IKEA.

Instämmer, tycker inte heller det låter särskilt funtat att tillstå att en originalförpackning skulle framstå som tillräcklig.

Man kan undra vad som ligger bakom till varför affärsetiken ligger på denna låga nivån i branschen som den uttryckligen gör om man läser här i tråden och på andra ställen om butiker som CDON och även Netonnet för ta ett annat exempel gällande detta med paketering och logistikhantering. När man läser om skärmar inlindade med tunn plast och marknadsförande tejp, man hissnar verkligen.

Sen är det ju skrämmande inte bara det här med hur ett paket skickats på det här sättet. Om man ser det som godtyckligt att lämna något sånt efter sig till en kund på de sättet så liksom varför inte tumma lite på andra ställen i kedjan också. Värst av allt, det verkar ha tendens att sprida sig. Om dem kan göra sådär så kan väl vi göra det vi också, här finns ju en anledning till spara in på omkostnader m.m

Om vi ser till logistikföretagen som ombesörjer transporterna, vad är det som gör att inte Posten kan gå in och hjälpa till mer än vad man gör och engagera sig? Det är ju vanligt nuförtiden med ansluta sig till olika typer av certifieringslösningar. Något som kunde reglera hur saker & ting får se ut med hänsyn till dem själva som ansvar till kunden. T.ex med insyn i hur grejerna hanteras. Kanske inspektera och följa upp om det behövs. Kanske införa någon slags utb av personalen som utför själva arbetet med krav på någon sorts certifikat till överhuvudtaget få komma i kontakt med den här typen av uppgifter, som många andra har det och jobbar i andra yrken, chefer och arbetsledare allra mest kanske. Något som hade kunnat stötta, sett till allas intressen. Trygg e-handel vad har vi dem till egentligen när kunder får ta emot sina dyrt förvärvade varor i billiga tunna vadderade kuvert? Som Prisjakt mfl, en gång i tiden avsedda till bistå kundens intressen, idag bakbundna och konsekvent utnyttjade som reklampelare. Om det finns något skydd kvar så ligger mesta av vikten på transaktioner och bedrägerier men vad spelar det för roll när det framstår såhär verkningslöst och tandlöst i övrigt mot saker som människor i alla tider sett som en självklarhet att man vårdar sina kundrelationer, från beställning till mottagandet, byte m.m om oturen skulle va framme. Det behövs andra metoder när det blir såhär, någonting som klarar styra upp dem verkliga problemen med målsättning på gemensamma lösningar med bättre samarbete där alla som kan hjälps åt innan det får gå hur långt som helst och fortgå såhär länge som det nu gjort. Inte såhär så kommunikationen och samspelet stelnar mellan ledande butiker och dess kunder. Fullständigt oacceptabelt. Tycker det är tragiskt både för alla som skrivit om missöden och råkat ut för besvikelser och inte vågar handla i samma utsträckning som killarna & tjejerna som ska behöva jobba i ett klimat där man får ta emot ifrågasättanden och klagomål på löpande band. Samtidigt leva upp till allas förväntningar som ständiga nya bud som gäller.

Verkligen inte det minsta avis.

Permalänk
Inaktiv

En fråga/kommentar till cdon hur det fungerar med logistiken?

Den 27e kl 13 beställde jag ett pc-spel, pc-handkontroll samt batterier. Därefter skickas allt separat tydligen.

Undrar varför det inte sampackas? Automatiskt lager som bara skickar på enligt något kösystem eller hur funkar det?
Skapar iaf långa leveranstider, och varorna skickades den 28e, 29e och 30e. Och endast paketet som skickades den 29e har kommit fram, vilket är lite lojt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon4992:

En fråga/kommentar till cdon hur det fungerar med logistiken?

Den 27e kl 13 beställde jag ett pc-spel, pc-handkontroll samt batterier. Därefter skickas allt separat tydligen.

Undrar varför det inte sampackas? Automatiskt lager som bara skickar på enligt något kösystem eller hur funkar det?
Skapar iaf långa leveranstider, och varorna skickades den 28e, 29e och 30e. Och endast paketet som skickades den 29e har kommit fram, vilket är lite lojt.

Du som varit medlem så länge borde sett alla inlägg genom åren från CDON om att de har många olika separata lager, på helt olika platser i landet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

En fråga/kommentar till cdon hur det fungerar med logistiken?

Den 27e kl 13 beställde jag ett pc-spel, pc-handkontroll samt batterier. Därefter skickas allt separat tydligen.

Undrar varför det inte sampackas? Automatiskt lager som bara skickar på enligt något kösystem eller hur funkar det?
Skapar iaf långa leveranstider, och varorna skickades den 28e, 29e och 30e. Och endast paketet som skickades den 29e har kommit fram, vilket är lite lojt.

Cdon har 11 olika lager.

Men i år kommer det att bli ett.

http://www.stralfors.se/Om-oss/Nyheter/2014/Ljungby-blir-Sver...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Cdon har 11 olika lager.

Men i år kommer det att bli ett.

http://www.stralfors.se/Om-oss/Nyheter/2014/Ljungby-blir-Sver...

11st, pga alla uppköp eller var tanken att ha så många igång?

Men gött för framtiden då kanske allt styrs upp lite bättre, dom verkar ju satsa på att bli något amazon.

Skrivet av MultiMan:

Du som varit medlem så länge borde sett alla inlägg genom åren från CDON om att de har många olika separata lager, på helt olika platser i landet.

Det har jag missat trots mina ärorika år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Service meny

Det jag hittade om service meny på benc 2430t var detta.
Holding down the menu button (until the led's flash once) while powering on the monitor is usually how you enter the service menu; you know you did it correctly if the eye care logo does NOT appear.

Jag hittade även denna http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=1704 länk och en hel del fler på samma forum om just 2430t.
En hel del av dom handlade om "single/double strobe" vad jag såg lite snabbt och det är ju troligen nåt som kan ha med syntrötthet att göra så kanske kan vara nåt att pilla med lite o se om det blir bättre.
I vilket fall så finns det säkert en hel del info i den tråden och övriga på blurbusters forum som du kan ha nytta av.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det jag hittade om service meny på benc 2430t var detta.
Holding down the menu button (until the led's flash once) while powering on the monitor is usually how you enter the service menu; you know you did it correctly if the eye care logo does NOT appear.

Jag hittade även denna http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=1704 länk och en hel del fler på samma forum om just 2430t.
En hel del av dom handlade om "single/double strobe" vad jag såg lite snabbt och det är ju troligen nåt som kan ha med syntrötthet att göra så kanske kan vara nåt att pilla med lite o se om det blir bättre.
I vilket fall så finns det säkert en hel del info i den tråden och övriga på blurbusters forum som du kan ha nytta av.

Hej!
Jag snubblade faktiskt över den tråden idag och det har tillkommit några trådar sedan sist jag var inne och kollade eller så har jag bara missat tidigare. Men tacl för att du tog dig tid att hjälpa mig. Ska göra en djupdykning i detta när jag flyttat till nya lägenheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Venke:

Instämmer, tycker inte heller det låter särskilt funtat att tillstå att en originalförpackning skulle framstå som tillräcklig.

Man kan undra vad som ligger bakom till varför affärsetiken ligger på denna låga nivån i branschen som den uttryckligen gör om man läser här i tråden och på andra ställen om butiker som CDON och även Netonnet för ta ett annat exempel gällande detta med paketering och logistikhantering. När man läser om skärmar inlindade med tunn plast och marknadsförande tejp, man hissnar verkligen.

Sen är det ju skrämmande inte bara det här med hur ett paket skickats på det här sättet. Om man ser det som godtyckligt att lämna något sånt efter sig till en kund på de sättet så liksom varför inte tumma lite på andra ställen i kedjan också. Värst av allt, det verkar ha tendens att sprida sig. Om dem kan göra sådär så kan väl vi göra det vi också, här finns ju en anledning till spara in på omkostnader m.m

Om vi ser till logistikföretagen som ombesörjer transporterna, vad är det som gör att inte Posten kan gå in och hjälpa till mer än vad man gör och engagera sig? Det är ju vanligt nuförtiden med ansluta sig till olika typer av certifieringslösningar. Något som kunde reglera hur saker & ting får se ut med hänsyn till dem själva som ansvar till kunden. T.ex med insyn i hur grejerna hanteras. Kanske inspektera och följa upp om det behövs. Kanske införa någon slags utb av personalen som utför själva arbetet med krav på någon sorts certifikat till överhuvudtaget få komma i kontakt med den här typen av uppgifter, som många andra har det och jobbar i andra yrken, chefer och arbetsledare allra mest kanske. Något som hade kunnat stötta, sett till allas intressen. Trygg e-handel vad har vi dem till egentligen när kunder får ta emot sina dyrt förvärvade varor i billiga tunna vadderade kuvert? Som Prisjakt mfl, en gång i tiden avsedda till bistå kundens intressen, idag bakbundna och konsekvent utnyttjade som reklampelare. Om det finns något skydd kvar så ligger mesta av vikten på transaktioner och bedrägerier men vad spelar det för roll när det framstår såhär verkningslöst och tandlöst i övrigt mot saker som människor i alla tider sett som en självklarhet att man vårdar sina kundrelationer, från beställning till mottagandet, byte m.m om oturen skulle va framme. Det behövs andra metoder när det blir såhär, någonting som klarar styra upp dem verkliga problemen med målsättning på gemensamma lösningar med bättre samarbete där alla som kan hjälps åt innan det får gå hur långt som helst och fortgå såhär länge som det nu gjort. Inte såhär så kommunikationen och samspelet stelnar mellan ledande butiker och dess kunder. Fullständigt oacceptabelt. Tycker det är tragiskt både för alla som skrivit om missöden och råkat ut för besvikelser och inte vågar handla i samma utsträckning som killarna & tjejerna som ska behöva jobba i ett klimat där man får ta emot ifrågasättanden och klagomål på löpande band. Samtidigt leva upp till allas förväntningar som ständiga nya bud som gäller.

Verkligen inte det minsta avis.

Ville bara säga mycket bra skrivet! Hoppas att åtminstone något av det når fram till dem som bara ser stålar framför ögongluggarna.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fortsätter med exempel från CDONs beställningsvärld:

Leveranstid vid beställning 2015-01-01:

Dagen efter:

Kommer jag få skivan efter de 1-3 dagar som stod vid beställning, efter 5-20 som det av okänd anledning blev efter beställningen eller möjligen inte alls? Spännande! :D;):(

PS. Det är en otroligt bra skiva som varit svår att få tag i, så gissa hur glad jag blev när CDON angav 1-3 dagar, dvs i lager, men säg den glädje som varar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag fortsätter med exempel från CDONs beställningsvärld:

Leveranstid vid beställning 2015-01-01:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/Patti...

Dagen efter:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/PA2_z...

Kommer jag få skivan efter de 1-3 dagar som stod vid beställning, efter 5-20 som det av okänd anledning blev efter beställningen eller möjligen inte alls? Spännande! :D;):(

PS. Det är en otroligt bra skiva som varit svår att få tag i, så gissa hur glad jag blev när CDON angav 1-3 dagar, dvs i lager, men säg den glädje som varar.

Anledningen till ändringen kan ju vara att dom efter din beställning sett att leveranstiden inte stämmer och korrigerat det ?

Långsökt att dom skulle rätta till lev.tid men mirakel händer väl runt juletid sägs det

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15125205']Anledningen till ändringen kan ju vara att dom efter din beställning sett att leveranstiden inte stämmer och korrigerat det ?

Långsökt att dom skulle rätta till lev.tid men mirakel händer väl runt juletid sägs det

Jovisst, men när det händer allt oftare vid beställningar så börjar man undra. Det är därför jag tänker börja följa upp detta eftersom en gång är ingen gång (eller kanske 2-3 om man är på gott humör), men när var och varannan beställning ser ut så här så blir det jobbigt.

Du anar nog inte hur många felaktiga leveransdatum som angetts av CDON de senaste två åren. Det är inte rättvist varken mot konkurrenter som anger leveransdatum i överensstämmelse med verkligheten eller mot kunderna som inte får sina produkter i tid, eller som i mitt fall alltför ofta inte alls. Om du sett mitt tidigare inlägg kan skivor strykas efter 30 dagar men ändå ligga kvar som 3-6 dagar. Gång på gång. En skiva beställde jag om två eller tre gånger, däför att den ströks flera gånger men låg ändå kvar. Först efter ett par strykningar gick den över i 15-30 dagar, men är alltså fortfarande beställningsbar!

Edit: De koder man brukar få som plåster på såren sägs gälla 6 månader, men min senaste batch (3 st) slutade fungera efter någon månad (eller var aldrig giltiga, svårt att veta). Efter påtryckningar via den älskade chatten och elevering högre upp så fick jag giltiga koder, men bara 2 av 3, trots att allt var mycket tydligt förklarat och beskrivet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Då fortsätter vi:

Beställt 2014-12-03, detta kom idag 2015-01-05:

Skivor går att beställa fortfarande, två med 3-6 dagar:

Joey Tempest har jag försökt beställa upprepade gånger sedan 2014-02-25, och den har strukits varenda gång, men har gått att beställa hela tiden.

Några kommentarer, CDON, till dessa och tidigare exempel?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Beställde skärm, musmatta och ficklampa från cdon förra veckan, fick en öppnad och ihoptejpad skärmlåda som dom stoppat ficklampan i, sedan plastat in kartongen istället för att vänta med ficklampan tills dom skickat musmattan, som förövrigt inte kommit fram även då deras hemsida sagt att den varit postad i en vecka nu.

Visst att jag beställt under jultid etc men varför uppdaterar dom ordern och säger att allt är postat även fast det inte är sant? Fick min order i fredags, musmattan skickades i fredags ser det ut som

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b