FreeNas med Plex och ytterliggare en nas

Permalänk

FreeNas med Plex och ytterliggare en nas

Hejsan!

Testar på okänt område och försöker installera FreeNAS och Plex på en server. Har dock en annan nas-enhet som jag vill länka till istället för att flytta över allt innehåll. Kan någon ge en fingervisning om detta går och i sådana fall hur?

MVH Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Hejsan!

Testar på okänt område och försöker installera FreeNAS och Plex på en server. Har dock en annan nas-enhet som jag vill länka till istället för att flytta över allt innehåll. Kan någon ge en fingervisning om detta går och i sådana fall hur?

MVH Daniel

Sätt upp en NFS share på din "annan nas enhet" som du sedan mountar på din freenas server och sedan lägger till i Plex.

EDIT: glömde bort att nämna FSTAB som gör att dina shares mountas automatiskt vid omstart, kan vara bra att känna till

Permalänk

Funkade kanon! Tackar!

Permalänk

Sånär som att efter varje omstart är alla ändringar borttagna. Såväl diverse skapade mappar och inställningen i fstab....

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Sånär som att efter varje omstart är alla ändringar borttagna. Såväl diverse skapade mappar och inställningen i fstab....

Är inställningarna i fstab korrekta?

Permalänk

Ja, det ska de vara- Men monteringen fungerar inte. Monteringen skall göras till en mapp som jag testat skapa både via terminal och winscp. Inga mappar finns kvar och fstabfilen har sina ursprungsinställningar så snart jag bootar om.