Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

"One Click Root" seriöst?

Permalänk
Medlem

"One Click Root" seriöst?

Hej!

Undrar bara hurvida seriöst detta är? http://www.oneclickroot.com/ Och om det fungerar? Någon som använt det här?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Hej!

Undrar bara hurvida seriöst detta är? http://www.oneclickroot.com/ Och om det fungerar? Någon som använt det här?

Aldrig använt men personligen skulle jag aldrig använda ett verktyg från en sida som ser ut som ett företag som egentligen inte själva ens vet vad dom gör. Ser för "seriöst" ut. Typ betala 300kr så rootar vi din telefon.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Sötast

Ur den texten jag läser så står det i princip i klartext att de har full kontroll över din mobil och kan "hjälpa dig" från avstånd... låter jättebra och säkert! Backdoors är alltid fint!

Permalänk

Bättre att läsa på och roota själv

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Bättre att läsa på och roota själv

Jag vet hur man gör, det är bara lite tidsödande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Kan jag väl inte påstå, om man vet hur man ska göra. Både CWM och TWRP har väl inbyggt one-click-root (fixa root och installera supersu) i recovery-menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kan jag väl inte påstå, om man vet hur man ska göra. Både CWM och TWRP har väl inbyggt one-click-root (fixa root och installera supersu) i recovery-menyn.

Beror väl på modell och om man vill göra mer än att bara få root på befintlig installation.

På min z2 var det lite meck. Då man vill spara drm nycklar innan man låser upp bootloadern o det inte finns något enkelt sätt att roota sista 4.4.4.

Enklaste jag haft var lg g2.
Tovelroot (root) + autorec (twrp)
Behövdes inte ens pluggas in i en dator.

Jag skulle dock aldrig nyttja någon tjänst likt den ovan.

Permalänk
Medlem

Bra att de fortfarande tror att "Sony Ericsson" är ett företag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har använt Kingo root med framgång ett flertal gånger, aldrig haft problem med en telefon rootad med det programmet iaf. Vissa telefoner har varit lite känsliga att roota som tex min galaxy mega när den fick den där förbannade Knox-uppdateringen men förutom det har det varit problemfritt.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

www.donttrack.us

Ungefär lika meningsfullt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

www.donttrack.us

Ungefär lika meningsfullt.

Har ju inte med saken och göra men men. Själv kör man enbart Waterfox och DuckDuckGo, men tycker att man ofta får vända sig till google ändå för man inte hittar rätt med DuckDuckGo.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Sitter på en note 4 och vill ha cyanogenmod eller android L. Hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Guide i sign.

Skrivet av NodCommander:

Om man vet vad man håller på med går det på minuter. (förutsatt att det inte är en Sony och man bryr sig om TA-partitionen)

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Swagger McJagger:

http://beta.download.cyanogenmod.org/install- Ruggigt enkelt

Permalänk
Skrivet av LessGifted:

Note 4 är inte supported. Det står att man kan fortsätta. Funkar det ändå?