Vilket ljudkort ska jag köpa?

Permalänk

Vilket ljudkort ska jag köpa?

Moderkortet som jag har nu har "integrerat ljudkort". Eftersom jag har stött på problem med ljudet för vissa spel så tänker jag nu köpa ett ljudkort.
Vill ha ett så billigt, men bra kort som möjligt.

Vilket ljudkort rekomenderar ni, och varifrån?

Visa signatur

/ AMD64 3000+ Whinchester, ABIT AV8, 2x256Mb Twinmos DDR PC3200, Radeon 9800Pro, Windows XP

Permalänk
Medlem

varför inte köpa ett C SB live 5.1 DD??

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Hedersmedlem

Creative gör spel- och filmtittarkort.
Fördelar: Billiga och mycket features, dessutom THE standard för spel.
Nackdelar: Instabila och låter inte helt tiptop i alla sammanhang. Musikerovänliga.

Permalänk
Medlem

Kan inte hålla med!!Jag har det kortet,tycer det är fet bra har ej haft problem me det!!.Men de e min åsikt...=)=)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Precis. Kanske ska förtydliga: De funkar för det mesta fint i spel. Andra användningsområden brukar kunna strula till det lite.

Permalänk
Medlem

jag sitter i samma sits och funderar oxå på ett nytt ljudkort. Det ska inte va allt för dyrt och ska ha utgång för minidisc, tos-link alltså så att jag får ut mp3:er ill min Minidisc. Jag har planer på ett TerraTec ljudkort PCI Aureon 5.1 Fun Retail. Det kostar 370 spänn vilket är otroligt billigt. Nån som vet om det är nåt att ha?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Nej,tycker du fortfarande har fel!!Har somsgt aldrig haft problem,o i mina öron låter det bra,Jag lyssnar all musik på datan...osv,klart det finns måndas ex juh=)=)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SB kort kan vara som en dröm _MEN_ om dom börjar krångla så e dom inte det.. dvs instabila jävlar, Live är då mitt personliga hatarkort # ett.. *känna för att elda upp det*

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk

inget av mina soundblaster kort sm jag haft har gormat nånsin! de har funkat perffa

det kanske beror på vem som sitter vid datorn.....=)

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.