S: Kontors och bildredigeringsdator (enklare gaming)

Permalänk
Medlem

Säljer en av datorerna som har gått som kontors och bildredigeringsdator. Garanti och kvitto finns SSD, chassi, nätagg, grafikkort och processorkylning. Kvitto finns även på skärmen men där tror jag att gartanti tiden gått ut. Eventuellt är det 5års garanti från tillverkaren då finns tid kvar. Datorn och dess komponenter funkar helt felfritt. Allting är i gott skick och pedantskött. Original emballage finns kvar till nästan allt.

Skärmen där emot har sedan en lång tid tillbaka haft ett fel som innebär att med ojämna mellanrum när man antingen startar datorn eller varit inne i bios och sedan ska boota om så blir skärmen full av ränder. Det man gör är att stänga av skärmen i 2sec och sedan slår på den igen så försvinner det. Detta skulle ha blivit åtgärdat men har helt enkelt inte blivit av. Det kan dröja 2-3 månader mellan gångerna men sedan kan det hända med 2 dagars mellanrum helt plötslig. Det har varit så oavsett vilken dator jag haft kopplat till skärmen så felet ligger där. Därav det låga priset på den.

Komponenter enligt förljande:

Skärm: HPZR2740w (IPS-panel med upplösning 2560x1440)

Chassi: Fractal Desing Arc Midi (Thor Edition)
Nätagg: Zalman ZM700-GLX 700w
Moderkort: Gigabyte Z77X-UP4 TH
CPU: Intel i7 2700K
Cpukylning: Cooler Master Hyper 412S
Minne: Corsair Vengance 2x4GB 1866mhz CL 9-10-9-27
Grafikkort: MSI Geforce GTX 750Ti 2GB OC
SSD: Crucial MX100 256GB

--------------------------------------------------------------

Pris för datorn: Bud (utropspris 2000kr, slå till 4000kr)

Pris för skärm: Köper man den i paket med datorn så kan man få den för 500kr extra annars vill jag ha 1000kr eller bud om det blir fler intressenter.

----------------------------------------------------------------

Jag ser helst att sakerna hämtas då frakten blir dyr och blir krångligt att släpa runt till serviceställe e.t.c. Men i värsta fall så kan jag skicka datorn, som jag sa tidigare så finns originalemballage kvar så det kan skickas säkert. Men då står köparen för frakten. Ska det skickas så är det förskottsbetalning som gäller.

Visa signatur

AMD…the way it was meant to be