Värt att köpa Wii U för nintendo spelen?

Permalänk
Medlem

Ok, men har de meddelat att de kommer skapa en ny WII konsol? Det är inte direkt nöjesfullt att köpa en konsol som sedan förlorar sin support för det mestadels genom att den nya konsolen kanske släpps.

Borde jag vänta tills en ny wii konsol släpps eller köpa den aktuella?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mulz:

Ok, men har de meddelat att de kommer skapa en ny WII konsol? Det är inte direkt nöjesfullt att köpa en konsol som sedan förlorar sin support för det mestadels genom att den nya konsolen kanske släpps.

Borde jag vänta tills en ny wii konsol släpps eller köpa den aktuella?

Bara rykten, finns inget bekräftat alls. Och det ska isåfall vara 2016 som gäller, troligen höst/vinter lagom till julhandeln. Värt att vänta två år?

Så länge inget är officiellt så finns det ingen konsoll. Dock arbetar Nintendos R&D avdelning såklart med prototyper, många som aldrig allmänheten får veta något om. Wii U kommer ersättas med en ny konsoll någon gång, men det är förmodligen något år kvar. Wii U har varit ute i två år nu och två år till lär den rimligtvis få.

Permalänk
Medlem

Känns ju lite tidigt med en ny Wii redan, men samtidigt så skulle väl Nintendo vinna på att få ut en konsol som kan mäta sig med XBONE och PS4 prestandamässigt så dom inte förlorar alla multiplatform titlar bara för att det inte håller prestandamässigt att porta. Om de nu bestämmer sig för att släppa en ny konsol så snart så hoppas jag att de har vett till att vänta in lite starka launch titlar den här gången.

Annars tycker jag det är en smaksak. Själv tycker jag att Wii U var det självklara valet, men då så spelar jag ju egentligen bara på konsol när jag har kompisar över och Nintendos spel (Mario Kart, Super Smash Bros, Mario party) fungerar riktigt bra då. Spelar mycket på PC annars och känner att de flesta spelen som släpps till PS4 och XBONE kan jag oftast lika gärna köra på datorn.

Permalänk

Om du vill spela online och har telia, måste jag höja ett finger.
Tydligen har mario kart 8 problem med telias portar. Dom finns inte i vissa (eller alla) modeller utav deras routrar.
Så man behöver köpa en egen och brygga. Sen i vissa fall är inte telia direkt samarbetsvilliga med att brygga.

Detta har jag läst på stora internet ifrån flera ställen. Anledningen till att jag inte skaffade Wii U, då jag har Felia.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Jag köpte wiiu för ca en månad sedan och jag kan inte få nog, trodde inte jag skulle tycka det var så kul som det var! Mario Kart och super mario 3d world rekommenderas!

Senaste nintendot jag hade var snes så det var mååååånga år sedan, känner mig som en gammal gubbe när jag spelar och tänker "denna grafiken fanns inte när jag var ung" :'D (28år)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

grejjen är att d släpps så mkt showelware och skräpspel till ps4 och one. men på wii u får man spel lite mer sällan , tex 1 g varannan månad, men spelen är så galet mkt bättre. tex

mk8
bayonetta 2
ssb4
captain toad dkfreeze.

ps4 saknar local co op som nintendo har som standard och har inga bra spel detta året som inte samtidigt finns på pc. wii u har s
pelglädje som får en att känna sig som ett barn på julafton

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Om du vill spela online och har telia, måste jag höja ett finger.
Tydligen har mario kart 8 problem med telias portar. Dom finns inte i vissa (eller alla) modeller utav deras routrar.
Så man behöver köpa en egen och brygga. Sen i vissa fall är inte telia direkt samarbetsvilliga med att brygga.

Detta har jag läst på stora internet ifrån flera ställen. Anledningen till att jag inte skaffade Wii U, då jag har Felia.

Det där är lite fel. Visst finns det problem, men det är inget unikt för varken Wii U eller MK8, utan det gäller alla konsolerna. Har inte routernamnet i huvet, men det är bara att kolla i den andra Wii U tråden och sen namnet + PS3/PS4/XBox så ser du att folk har problem där med. Telia verkar f.ö. vara den leverantör där det är enklast att få igång det, man skaffar helt enkelt en egen router och ber dom brygga sin router. Om andra leverantörer har den tjänsten vet jag inte.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Ok, men har de meddelat att de kommer skapa en ny WII konsol? Det är inte direkt nöjesfullt att köpa en konsol som sedan förlorar sin support för det mestadels genom att den nya konsolen kanske släpps.

Borde jag vänta tills en ny wii konsol släpps eller köpa den aktuella?

Nintendo har sagt är att dom jobbar på något nytt, men det gör dom nog alltid

Permalänk
Medlem

En bra PC + Wii U, då har du allt utom Halo :'(

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att köpa en konsol är väl för att man gillar spelen som släpps till konsolen.
Jag hade bestämt mig för att köpa en konsol för inte så länge sedan, då stod valet mellan xbox one och ps4. Men efter att ha suttit och läst lite på forum gällande vilket som skulle passa mig bäst så föll valet på Wii U.

Det var en kommentar som fick mig att ändra mig. En person som skrev en lista på de exklusiva spel som fanns för xbox och ps. Mer eller mindre alla spel som jag ändå var intresserad av släpps till PC också. Förutom då alla godbitar från Nintendo. Så efter att ha tänkt på det så föll valet rätt naturligt på Wii U. Visst det är en begränsad konsol jämfört med xbox och ps. Men samtidigt, du köper inte ett Wii U för något annat än att spela just Nintendos spel och det klarar konsolen av helt utan problem.
Är mer än nöjd med mitt köp och det har blivit många trevliga kvällar både med vänner och familj men även ensam framför konsolen med alla klassiker.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, men är det värt att köpa ifall jag inte har någon att spela med? Jag kan bara inklinera mig åt online sidan men jag vet ingenting om det. Är singleplayer bra i de flesta spelen?

Permalänk

är man bara ute efter singleplayerspel är konsollen inte mycket bättre än de andra konsollerna. beror ju på vad för slags spel man gillar dock.

skulle rekommendera att kolla lite trailers på wii u spel innan jag bestämmde mig. nya zelda kommer ju vara ett episkt must play spel

yoshis wooly world
dkc freeze
3d world
c toad
bayonetta 2
pikmin

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

Jag hade gärna velat se ett Nintendo som vågat satsa på mer nytt IP. Visst Splatoon lär komma men man skulle vilja se mycket mer. Sen förstår jag att Nintendo är nostalgi för många och därför kommer samma titlar om och om igen i ny förpackning men något helt nytt vid sidan om detta samt tredjepartsstöd hade varit något.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

super mario galaxy maker.

bygg dina egna 3d mariobanor. lite åt minecrafthållet.
hade blivit megasucce

nintendo har börjat med bangörare med smashbros och 2d mario maker. hoppas de tar maker till 3d nivån. de har sagt d ska satsa på mer makers om första mariomaker blir bra

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

Zelda och Mario är tidslösa klassiker för alla åldrar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Finns det några release datum för Zelda, Yoshis Wolly World eller Mario Maker ??

Mighty No. 9 -- April 2015 (Mega Man med annat namn ungefär) väntar jag också på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Finns det några release datum för Zelda, Yoshis Wolly World eller Mario Maker ??

Mighty No. 9 -- April 2015 (Mega Man med annat namn ungefär) väntar jag också på.

Om man ska tro Komplett:
Yoshis Wolly World: Releasedatum: 11. april 2015 (inleveransdatum satt till den 10:e)
Legend of Zelda: Releasedatum: 15. juli 2015 (inleveransdatum "kommer snart")
Mario Maker: Releasedatum: 20. augusti 2015

Sen kan ju datumen vara lite flytande ju längre bort i tiden dom ligger och det har ju hänt förr att sånt har flyttats, men Yoshi tror jag nog dyker upp i April och om Zelda dyker upp i Juni/Juli så vet jag vad jag ska ta med på semestern

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Tack för datumen Hurtigbullen!

Permalänk

mario vs donkey kong 5e mars!!!!!!!!

inklusive en ban maker

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Om man ska tro Komplett:
Yoshis Wolly World: Releasedatum: 11. april 2015 (inleveransdatum satt till den 10:e)
Legend of Zelda: Releasedatum: 15. juli 2015 (inleveransdatum "kommer snart")
Mario Maker: Releasedatum: 20. augusti 2015

Sen kan ju datumen vara lite flytande ju längre bort i tiden dom ligger och det har ju hänt förr att sånt har flyttats, men Yoshi tror jag nog dyker upp i April och om Zelda dyker upp i Juni/Juli så vet jag vad jag ska ta med på semestern

Baserat på det jag har läst ska LoZ komma ut 15e juni och Yoshi's Woolly World 15e mars. Men jag vet inte vilket av det som stämmer.

Permalänk
Medlem

Gick ihop med ett par polare och la in lite pengar var och köpte en WiiU med Mario Kart, Smash Bros och lite annat smått! Money well spent kan jag bara säga! Många kvällar som har spenderats med att testa varandras vänskap i dessa partyspelen

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Skrivet av Sebskiii:

Gick ihop med ett par polare och la in lite pengar var och köpte en WiiU med Mario Kart, Smash Bros och lite annat smått! Money well spent kan jag bara säga! Många kvällar som har spenderats med att testa varandras vänskap i dessa partyspelen

Låter som en riktigt bra ideé, hoppas bara inte det blir någon tjafs om var konsolen ska vara

Permalänk

mario vs kong 5e mars
wolly world och mario party slutet på mars.

mars blir en riktigt supernintendo månad. börja spara stålar xD

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

mario vs kong 5e mars
wolly world och mario party slutet på mars.

mars blir en riktigt supernintendo månad. börja spara stålar xD

Verkligen, jag vet att Yoshi's Woolly World och Xenoblade Chronicles X kommer våldta plånboken.. x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Tack för svaren, men är det värt att köpa ifall jag inte har någon att spela med? Jag kan bara inklinera mig åt online sidan men jag vet ingenting om det. Är singleplayer bra i de flesta spelen?

Smash och MK8 är givetvis bäst med ett par polare i soffan men online är fortfarande skoj. Jag lirar mest singleplayer spel och tycker det är toppen.

Rekommenderar starkt

  • The Wonderful 101, tar en stund att komma in i. Om du vill ha "over the top" action med ett avancerat och djupt combat system så är det ett måste. Va me på att det är fördjävla svårt första gången. Det är perfekt om du gillar power rangers lr liknande, kolla upp directors edition trailern

  • Bayonetta 1&2, samma veva som W101 men mycket lättare att komma in i.

  • DKC Tropical Freeze, klockrent plattforms spel med bra utmaning

  • Pikmin 3, väldigt bra RTS. Ser skumt ut men väldigt underhållande

  • Wind Waker HD, det är Zelda. finns inte mycket mer att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Legend of Zelda: Releasedatum: 15. juli 2015

Finns inte en chans. Det första vi kommer att se från Star Fox är högst sannolikt på E3 och det ska släppas före Zelda

Permalänk
Medlem

Zelda för Wii U är årets stora jul-titel. Finns inte en chans de släpper sin största titel på sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Zelda för Wii U är årets stora jul-titel. Finns inte en chans de släpper sin största titel på sommaren.

That makes sense.

Permalänk
Skrivet av Mulz:

Tack för svaren, men är det värt att köpa ifall jag inte har någon att spela med? Jag kan bara inklinera mig åt online sidan men jag vet ingenting om det. Är singleplayer bra i de flesta spelen?

Ja det är definitivt värt att köra på Wii U trots att man inte har någon att spela med, faktum är att även om jag gillar multiplayer föredrar jag faktiskt att spela själv då det ger en helt annan känsla. De spel som jag faktiskt rekommenderar är;
New Super Mario Bros, ett väldigt underskattat spel och ett spel man inte borde glömma bort. Sedan är ju The Legend of Zelda: Wind Waker HD ett underbart spel att lira själv, grafiken är fantastiskt och det bjuder på massa roliga timmar. Och självklart, så har vi Ninja Gaiden 3: Razor's Edge, om du vill ha utmaning, riktigt kul det med. Om du inte har något emot att lira gamla klassiker från Wii utbudet, så rekommenderar jag även Super Mario Galaxy, Donkey Kong Country Returns, LoZ Twilight Princess och självklart Skyward Sword!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Finns inte en chans. Det första vi kommer att se från Star Fox är högst sannolikt på E3 och det ska släppas före Zelda

Skrivet av ozo64:

Zelda för Wii U är årets stora jul-titel. Finns inte en chans de släpper sin största titel på sommaren.

Håller nog med, jag bara citerade det datum Komplett hade. Kollade runt lite mer och det är inte så många butiker som listar releasedatum, men t.ex. Spelbutiken säger 20 November, vilket kanske är lite mer troligt.

Hur som haver så verkar det bli ett bra spelår för Wii U ägare

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"