Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Alla spel utvecklas på PC, så det är väl ingen nyhet.

Till PCn då då Skrev i ren frustration.

Skrivet av ReZZiE:

Du vet vad han menade... eller hur?

Jag hoppades ju det

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Åt helvete med rockstar och deras bullshit.. spelet är säkert ett optimerat skit vid det här laget om 2 månader försening behövs..

Permalänk
Medlem

Läste precis och skrattade nästan lite för mig själv..... Komiskt och inte speciellt oväntat

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag har tagit ut semester vid det ursprungliga releasedatumet...

Får hoppas att jag kan ställa in den, samt att de håller 24/3 åtminstone.

Permalänk
Medlem

http://www.rockstargames.com/newswire/article/52374/gtav-pc-n...
Det verkar innehålla en del DRM i alla fall.

Citat:

Other requirements:
Installation and online play requires log-in to Rockstar Games Social Club (13+) network; internet connection required for activation, online play, and periodic entitlement verification; software installations required including Rockstar Games Social Club platform, DirectX, Chromium, and Microsoft Visual C++ 2008 sp1 Redistributable Package, and authentication software that recognizes certain hardware attributes for entitlement, digital rights management, system, and other support purposes. Single use serial code registration via internet required; registration is limited to one Rockstar Games Social Club Account (13+) per serial code; only one log-in allowed per Social Club account at any time; serial code(s) are non-transferable once used; Social Club accounts are non-transferrable.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimonMattila:

Fast idag bekräftade dem tvärt om, where is your god now?

Jag är ateist.

Måste tagit hårt att inte förstå vad som menades om du kommer flera dagar efteråt och måste anmärka på detta.

Dom har idag sagt att det blir försenat. Hade dom sagt det tidigare? Nej.

So what?

Permalänk
Medlem

Fan va drygt att de ska försena spelet så saftigt. De försenar spelet med över 500 % från utlovat släppdatum om man jämför med de 14 dagar vi skulle ha fått vänta om de inte försenat spelet..... SKIT

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

.....

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av anon42512:

Jag är ateist.

Måste tagit hårt att inte förstå vad som menades om du kommer flera dagar efteråt och måste anmärka på detta.

Dom har idag sagt att det blir försenat. Hade dom sagt det tidigare? Nej.

So what?

Förstod var du menade hela tiden, är också rätt så säker att jag svarade samma dag.

Är också ateist, och det var inte ett fullt seriöst meddelande som jag verkligen hoppas att du förstod..

Din poäng var att dem bekräftade att det inte blir försenat <-- Vilket dem aldrig gjorde
Och sedan någon dag efter bytte datum..

Bevisar ju bara om vem som hade rätt, dock så hade båda egentligen tekniskt sett fel då ingen påpeka att ett nytt datum kanske kommer, även fast du höll fast vid att jag var "trög" för att jag inte förstod att dem "bekräftat" något de inte hade bekräftat.

Men skit i att svara, bara läs vad jag skrev.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Måste börja kolla på vad jag kan ta bort ifrån SSDn också.

Om man nån gång måste ta bort porr så är det nu!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Gillar inte alla skydd spelet kommer ha, blir säkert strul om man har problem med sitt internet eller inte kan ansluta till deras tjänst.. räcker liksom inte steam eller? deras social club är rena bajset..

Other requirements: Installation and online play requires log-in to Rockstar Games Social Club (13+) network; internet connection required for activation, online play, and periodic entitlement verification; software installations required including Rockstar Games Social Club platform, DirectX, Chromium, and Microsoft Visual C++ 2008 sp1 Redistributable Package, and authentication software that recognizes certain hardware attributes for entitlement, digital rights management, system, and other support purposes. Single use serial code registration via internet required; registration is limited to one Rockstar Games Social Club Account (13+) per serial code; only one log-in allowed per Social Club account at any time; serial code(s) are non-transferable once used; Social Club accounts are non-transferrable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av HazZarD:

Gillar inte alla skydd spelet kommer ha, blir säkert strul om man har problem med sitt internet eller inte kan ansluta till deras tjänst.. räcker liksom inte steam eller? deras social club är rena bajset..

Other requirements: Installation and online play requires log-in to Rockstar Games Social Club (13+) network; internet connection required for activation, online play, and periodic entitlement verification; software installations required including Rockstar Games Social Club platform, DirectX, Chromium, and Microsoft Visual C++ 2008 sp1 Redistributable Package, and authentication software that recognizes certain hardware attributes for entitlement, digital rights management, system, and other support purposes. Single use serial code registration via internet required; registration is limited to one Rockstar Games Social Club Account (13+) per serial code; only one log-in allowed per Social Club account at any time; serial code(s) are non-transferable once used; Social Club accounts are non-transferrable.

Ja, exakt de där sakerna gör alltså t.ex. Steam redan.

Står det någonting som ens kan tolkas som "always-on DRM" för singleplayer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimonMattila:

Förstod var du menade hela tiden, är också rätt så säker att jag svarade samma dag.

Är också ateist, och det var inte ett fullt seriöst meddelande som jag verkligen hoppas att du förstod..

Din poäng var att dem bekräftade att det inte blir försenat <-- Vilket dem aldrig gjorde
Och sedan någon dag efter bytte datum..

Bevisar ju bara om vem som hade rätt, dock så hade båda egentligen tekniskt sett fel då ingen påpeka att ett nytt datum kanske kommer, även fast du höll fast vid att jag var "trög" för att jag inte förstod att dem "bekräftat" något de inte hade bekräftat.

Men skit i att svara, bara läs vad jag skrev.

Jag hade inte fel när jag sa det, eftersom dom då inte hade sagt nåt om det, utan tvärt om.

Jag har aldrig påstått att du är trög.

Jag förstår inte vad du ville ha ut med "where is your god now?"
Högst fånigt.

Om du inte vill ha svar, sluta skriva. Det här är ett diskussionsforum.

Enda jag kan komma på att jag haft fel i är när dom sa det, jag trodde det var nytt, men det var då typ en vecka gamla uppgifter.

Men jag förstår inte varför det är så viktigt att ha rätt, har du så dåligt självöftroende?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ja, exakt de där sakerna gör alltså t.ex. Steam redan.
Står det någonting som ens kan tolkas som "always-on DRM" för singleplayer?

Man kan inte säga att Steam gör det generellt. De har möjlighet för "Day-0" skydd och Steamworks som kräver klienten, men det finns spel på Steam som är utan DRM och går att köra utan Steam-klienten. Det är upp till utgivaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Faktiskt... var och en har ju sina prios/intressen, en del tycker ju faktiskt jag är knäpp som betalar massa pengar för att åka skidor en vecka i massa minusgrader! Och jag skulle ju aldrig tex köpa en mc för flera hundra papp bara för att använda några månader om året, och bara vid bra väder.:P
Va inte meningen att se klanka på dig för den sakens skull, hoppas du kan ställa in semestern..? Annars börjar ju handbolls VM snart iaf.

Det här med DRM, är väl ingen nackdel för dom som köper spelen... eller är det..? :unsure:

Det är betalande kunder som kan få problem med spelet pga DRM medans folk som kör crackade versioner slipper det. Sedan kan det väl dra ner på prestanda såvitt jag förstått också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

När tror ni att GTA kommer att släppas då? Har personligen ingen brådska, men det får ju gärna släppas snart, haha

#Mod bort#

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd rensad från otrevligheter#

Återigen är det tydligen svårt att hålla diskussionen på en lagom nivå!

De som känner sig träffade få försöka rannsaka sig och börja skriva om det som är intressant för tråden.
Om inte så får vi stänga den och/eller vidta åtgärder, så skärpning nu!

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Finns en rätt fet preorder bonus som offentliggjorts:
http://www.vg247.com/2015/01/16/gta-5-pc-preorder-free-game/

¤ Man får 1 miljon in-game dollar (hälften i spelet, hälften i GTA Online)
¤ 300k in-game dollar som bonus
¤ Ett gratis spel

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Finns en rätt fet preorder bonus som offentliggjorts:
http://www.vg247.com/2015/01/16/gta-5-pc-preorder-free-game/

¤ Man får 1 miljon in-game dollar (hälften i spelet, hälften i GTA Online)
¤ 300k in-game dollar som bonus
¤ Ett gratis spel

Citat:

The free games to choose from are:

Max Payne 3
L.A. Noire: The Complete Edition
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City
Grand Theft Auto 4
Bully: Scholarship Edition
Grand Theft Auto San Andreas
Manhunt
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
Grand Theft Auto: Vice City
Midnight Club 2
Grand Theft Auto 3

Är inte lite utav grejen med spel att börja från scratch och samla ihop sina pengar själv? :/

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Är inte lite utav grejen med spel att börja från scratch och samla ihop sina pengar själv? :/

Precis min åsikt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Skrivet av Rajat:

Precis min åsikt

Skickades från m.sweclockers.com

Aktivera inte pengarna då bara, problemet löst.

Permalänk

Bättre att det är försenat, så spelet inte har många problem när det släpps. Annars hade folket whinat över att det inte funkar som det skall. *host* Som det inte GTA4 gjorde för W7 *host*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Som jag har förstått det så har man möjligheten o välja... och sedan så är det väl helt upp till var och en?

Vill man inte ha en hjälpstart så struntar man i erbjudandet? Problemet?

EDIT: GTA-spelen är ju för många ett "sandlåde-spel". Har själv kört GTA IV med "trainer" just för att kunna leka runt i spelet obegränsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skrivet av Verminator:

Som jag har förstått det så har man möjligheten o välja... och sedan så är det väl helt upp till var och en?

Vill man inte ha en hjälpstart så struntar man i erbjudandet? Problemet?

EDIT: GTA-spelen är ju för många ett "sandlåde-spel". Har själv kört GTA IV med "trainer" just för att kunna leka runt i spelet obegränsat.

Visste inte att det gick att skita i att aktivera pengarna.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Verkar som att det går att boka på Steam nu, och står inte early 2015 längre, istället 24:e mars, så man får hoppas att det betyder att 24:e mars verkligen gäller den här gången.

http://store.steampowered.com/app/271590/

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jo, det känns som att man tar bort en stor del av spelet när grejen med att skrapa ihop pengar i starten försvinner.

Sen är det väl tyvärr så att ganska många inte är hardcore nog för att uppskatta att börja på noll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

redan löst problemet sedan innan, jag förhandsbokar inte, så viktigt är inte ett spel, har jag väntat så här länge så kan jag vänta i 6 månader till, jag kan t.o.m vänta tills de rear ut det, har annat att göra som är viktigare.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hade redan kört rätt långt på PS3, så var rätt skönt att få lite cash att börja med igen i single player. Samma i online(där jag gjorde ny gubbe). Det är ändå inte så mycket pengar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Hade redan kört rätt långt på PS3, så var rätt skönt att få lite cash att börja med igen i single player. Samma i online(där jag gjorde ny gubbe). Det är ändå inte så mycket pengar.

Jo, så klart att alla är olika och vissa vill ha pengar och i vissa fall som dig, där man spelat det tidigare.

Men är inte det en rätt dum grej att locka förbokningar på när spelaren bara kan dra på något fusk för att få mer pengar?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Eller så pre-orderar man inte ett spel där det förra releasen hade MASSIVA problem med DRM och prestanda. Problem som var så pass vanliga att en stor del av spelarbasen knappt kan spela det om man ens lyckas starta. Bara att kolla Steam recensionerna för GTA IV, det är väldigt många som har problem och det finns inte en chans att få refunds när det inte funkar.