Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Spelet är försenat till mars för alla som undrar

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150113/gta-v-forsenat-til...

Vad är detta för skit? Ska man behöva vänta ännu längre. I så fall så får det banne-mig vara en extremt bra release med minimalt med buggar och inga prestandaproblem eller kraschar för då blir man besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad är detta för skit? Ska man behöva vänta ännu längre. I så fall så får det banne-mig vara en extremt bra release med minimalt med buggar och inga prestandaproblem eller kraschar för då blir man besviken

bättre det tycker jag än att vi PC gamers får lida av en kass port eller liknande, hoppas på en polerad produkt nu i mars istället!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hellre en försening än en tokbuggig release.

Permalänk
Medlem

"HDD Space: 65GB
DVD Drive"

Hmm, hur många skivor säger vi?
Min 120GB ssd började dessutom precis att gråta.

Permalänk
Medlem

Jävla tomtar som går ut med detta 2 veckor innan det förra officiella releasedatumet. Blir till att köpa GTA V olagligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

DVD Drive"

Är i samma situation som du.

Fast med min 512 SSD, funderar på att köpa 1TB SSD framtill GTA V kanske.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk

Ja inte direkt oväntat att det blir försenat när det varit så tyst om spelet såhär ganska kort innan det skulle släppts. Att det kräver 65GB på HDD var också rejält mycket får man säga.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Synd men inte helt oväntat.

Men har jag förstått det rätt att man inte kan köra det på 32 bitars Windows? Jag tror att de flesta har 64 bitars ändå, men en lite oväntad begränsning.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oneone:

Spelet är försenat till mars för alla som undrar

Satfläsk, tur att jag inte hann hypa alltför mycket i alla fall...
Men men, jag har väntat i 16 månader och kan glatt vänta 2 månader till.

PC ska det vara på ett sådant stort spel och för mig har spelet egentligen bara varit ute i 3 månader för Xbox 360/PS3-versionerna gjorde inte spelet rättvisa på många sätt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Helt åt helvete tycker jag, jag har vant mig vid Ubisoft-standard på spelen. Vem fan vill vänta en månad och få ett spel som fungerar? Jag vill ha blinkande texturer, risig prestanda och frekventa crasher. Det är 2015, vakna R*!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

bättre det tycker jag än att vi PC gamers får lida av en kass port eller liknande, hoppas på en polerad produkt nu i mars istället!

Skrivet av johej:

Självklart jag håller med till 100% men det har försenats ganska mycket och då gäller det verkligen att GTA V till PC blir fullt funktionerande vid launch. Ubisoft har skjutit upp launch på flera av deras spel väldigt mycket och så har det ändå blivit sjukt buggit, kraschar med mera.

Skrivet av trickysaer:

Helt åt helvete tycker jag, jag har vant mig vid Ubisoft-standard på spelen. Vem fan vill vänta en månad och få ett spel som fungerar? Jag vill ha blinkande texturer, risig prestanda och frekventa crasher. Det är 2015, vakna R*!

Läs ovan ^

Permalänk

För mig är gör det inte så mycket , kommer också att köpa ett SSD under tiden för utrymmet på min befinliga SSD börjar ta slut.
Kommer att köpa ett par andra spel medans jag väntar på GTA.

Permalänk
Medlem

Grafikkraven samt processorkraven var ändå relativt låga. Skönt, då kanske detta kan bli en bra port.

Permalänk
Medlem

Problemet för min del är inte att spelet försenas utan det är väl bara bra att dom inser att det inte är värt att släppas och arbetar mer på det. Vad jag däremot ser som ett problem är att det är helt klart att dom hade koll på detta, en sånhär grej inser man inte 2 veckor före release.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Synd men inte helt oväntat.

Men har jag förstått det rätt att man inte kan köra det på 32 bitars Windows? Jag tror att de flesta har 64 bitars ändå, men en lite oväntad begränsning.

Den är inte oväntat. De flesta stora spelen kräver 64-bitars Windows. Annars så kan de ju inte nyttja mer än typ 3 GB RAM för spelen vilket är väldigt lite. GTA V vill ju ha 4 GB som minst så då kan man inte ha 32-bitars OS. Så tack och lov så har de flesta insett att 32-bitars är dött.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Avstängd

Känns skönt att veta att man klarar av spelet iallafall men jag som var redo för 27 januari men men!

Permalänk
Skrivet av exroz:

DVD Drive"

Haha hade köpt en ny Samsung 850 pro 256GB SSD :P. Min ssd grät med :).

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem

Men för helvete, vänta gärna två veckor innan release för att meddela sånt här, jävla puckon.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zodiam:

Men för helvete, vänta gärna två veckor innan release för att meddela sånt här, jävla puckon.

Hehe, med tanke på hur lite info som kommit ut så kändes det inte alltför oväntat. Trist för alla de som inte har spelat spelet ännu och fortfarande väntar på PC-lanseringen.

Permalänk
Medlem

Vafan! Det är ju nu man har tid å spela när det är vinter. 24 mars är våran på ingång och då har man annat å göra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av johej:

De har nog lyckats klämma in en hel del buggar ändå ska du se.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Suger att det är försenat men min magkänsla säger att spelet blir riktigt bra optimerat med tanke på hur system kraven ser ut. Kanske det blir värt väntan.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Får mig att än en gång tvivla på deras jävla tjöt om att det varit utvecklat på PCn sen dag 1.
Har sån lust att avboka och skita i det totalt nu. Bäst för rockstar att det blir en historiskt fin och bra release blir total bojkott från min sida annars, kommer aldrig röra en enda rockstar produkt om dom ställer till det här nu.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Systemkraven bådar gott men blir lite orolig. De borde ju haft gott om tid att polera PC-versionen och så kommer en mycket sen framflyttning av release-datum. Betyder det att spelet är alldeles för buggigt/ooptimerat nu för att släppas? Hinner de i så fall fixa till det på två månader eller kommer detta att bli ännu en misslyckad release av ett PC-spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pope:

Får mig att än en gång tvivla på deras jävla tjöt om att det varit utvecklat på PCn sen dag 1.
Har sån lust att avboka och skita i det totalt nu. Bäst för rockstar att det blir en historiskt fin och bra release blir total bojkott från min sida annars, kommer aldrig röra en enda rockstar produkt om dom ställer till det här nu.

Alla spel utvecklas på PC, så det är väl ingen nyhet.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Kan någon som är insatt i CPU arkitektur och Intel vs AMD förklara åt mig hur, på recommended specifications, de klarar sig med en i5 (4 kärnor) på 3.2GHz medan de kräver en 8 kärnig 4GHz AMD processor på AMD-sidan?

I övrigt är jag ganska glad över system kraven. Jag bör kunna spela det iaf med datorn i signatur, även fast processorn och RAM-minnena (DDR2) har några år på nacken Hoppas på att kunna köra minst Medium inställningar i 60 fps, upplösningen är inte helt noga men åtminstone 1366x768 vore trevligt.

Måste börja kolla på vad jag kan ta bort ifrån SSDn också.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Kan någon som är insatt i CPU arkitektur och Intel vs AMD förklara åt mig hur, på recommended specifications, de klarar sig med en i5 (4 kärnor) på 3.2GHz medan de kräver en 8 kärnig 4GHz AMD processor på AMD-sidan?

I övrigt är jag ganska glad över system kraven. Jag bör kunna spela det iaf med datorn i signatur, även fast processorn och RAM-minnena (DDR2) har några år på nacken Hoppas på att kunna köra minst Medium inställningar i 60 fps, upplösningen är inte helt noga men åtminstone 1366x768 vore trevligt.

Måste börja kolla på vad jag kan ta bort ifrån SSDn också.

Spelet kommer inte (precis som alla andra) stödja 8 kärnor, annars hade AMD varit långt före i prestanda. Anledning att man tar en 8xxx cpu är för att det är AMDs bästa grejer (9xxx är ju bara överklockade 8xxx). Intel har även mycket högre prestanda per MHz och kärna.

Permalänk

Det här var dagens mest väntade nyhet!

Utom nivån på systemkraven dock. Om detta är baserat på PS4/XBONE-versionen, och faktiskt ser ut som dagens screenshots på kapablare system, då är jag fan glatt imponerad, och är beredd att ignorera den lilla förseningen helt.

När första utgåvan släpptes kändes det som att "PC får vänta till 2014 för ett 2013-spel, men konsol är fast med en 2008-version"
Nu börjar det kännas som att vi väntat till 2015 på ett 2015-spel.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Du vet vad han menade... eller hur?

Var det?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av anon42512:

Dom har idag bekräftat att datumet fortfarande gäller. Förstår du bättre då?

Fast idag bekräftade dem tvärt om, where is your god now?

Visa signatur