Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Skrivet av Hyperträd:

Kanske ni kan hjälpa mig här. Det har gått en vecka sedan jag la min beställning och jag har inte sett röken av några varor trots att ni säger att ni skickar det inom 24h om det finns i lager, vilket jag dubbelkollade att allting gjorde. Nu har jag precis spenderat en hel timma i telefonkö hos er. Trots att jag var nummer 10 i kön så kom jag aldrig fram. När jag stod som nummer 1 i kön så kom det plötsligt en röst som säger "just nu är det många som ringer, försök igen senare". Och sedan blir jag utsparkad från kön! Är det så ni behandlar era kunder? Visste jag inte bättre så skulle jag tro att jag har blivit lurad.

Jag tycker du som läser detta för Webhallens sida ska ta och skriva ut det och leverera det till din chef på lämpligt sätt. För det här är bland det sämsta jag har sett. Varför kommunicerar ni inte med era kunder? Jag har även skrivit ett mejl som ni påstår er besvara inom 48h, men varför jag jag tro på det när inget annat fungerar? 48h svarstid är förresten ett skämt, det är 2015 nu, kom igen!

Kan ju tillägga att ni i alla fall lyckades ta pengarna från mitt konto, men det känns inte helt rätt att ge beröm för det med tanke på omständigheterna.
Nåväl, det är som sagt inte dig personligen jag är arg på. Det är viktigt att poängtera. Kan du se vad som har hänt med min beställning:

Ordernummer 6411014
Orderdatum 2014-12-30 06:54

Tack på förhand.

Ta det lugnt, det har varit 2 arbetsdagar sedan din beställning lades, 31, 1, 3, 4, och idag 6:e är inte arbetsdagar där post osv. fungerar. Jag skulle tro att de skickade tidigast i fredags helt enkelt för att ingen jobbade på helgdagarna kring nyår. Troligtvis är lagret belastat sedan jul också, det har inte varit många arbetsdagar att hinna ta igen strömmen av beställningar som kom under de 5 helgdagarna som var i rad i år.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Ta det lugnt, det har varit 2 arbetsdagar sedan din beställning lades, 31, 1, 3, 4, och idag 6:e är inte arbetsdagar där post osv. fungerar.

Beställningen lades tisdag morgon den 30 dec. Det var en vanligt arbetsdag. Fredag 2 januari likaså, och måndag 5 januari. Plus nu tisdag den 6 januari.

Så nej, det har gått 3,5 arbetsdagar vilket garanterat är mer än 24 timmar. Posten har inget med saken att göra, beställningen har inte rört sig en millimeter sedan pengarna drogs från kontot.

Om nu belastningen är extra hög (precis som antagligen varje år den här tiden...) så kanske man borde ta in mer folk? Och är det ändå så att man ligger efter med att skicka ut ordrarna så KOMMUNICERA DETTA TILL KUNDERNA, ffs. Det är inte hjärnkirurgi.

Permalänk
Skrivet av Hyperträd:

Beställningen lades tisdag morgon den 30 dec. Det var en vanligt arbetsdag. Fredag 2 januari likaså, och måndag 5 januari. Plus nu tisdag den 6 januari.

Så nej, det har gått 3,5 arbetsdagar vilket garanterat är mer än 24 timmar. Posten har inget med saken att göra, beställningen har inte rört sig en millimeter sedan pengarna drogs från kontot.

Tisdag den 6:e är trettondagen dvs inte en vanlig arbetsdag utan en allmän helgdag. Det kommer inte komma och troligen inte skickas något alls idag. 3 arbetsdagar kan jag köpa men räkna inte med idag i dina beräkningar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Tisdag den 6:e är trettondagen dvs inte en vanlig arbetsdag utan en allmän helgdag. Det kommer inte komma och troligen inte skickas något alls idag. 3 arbetsdagar kan jag köpa men räkna inte med idag i dina beräkningar.

Det har du rätt i! Nu känns det lite bättre att jag satt i telefonen en dryg timma utan att få prata med någon. Eller inte. Uppenbarligen jobbar det någon där, annars hade det inte funnits en telefonkö idag. Såvida dom inte ljög om det också.

EDIT: Ja, jag är bitter.

Permalänk
Skrivet av Hyperträd:

Det har du rätt i! Nu känns det lite bättre att jag satt i telefonen en dryg timma utan att få prata med någon. Eller inte. Uppenbarligen jobbar det någon där, annars hade det inte funnits en telefonkö idag.

Webhalen skriver själva på sin hemsida att kundtjänsten inte är bemannad helger och röda dagar så något måste ha blivit fel där.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen

Hej, tyvärr var det en av produkterna som visade sig diffa i vårat lagersaldo vilket upptäcktes först den 2:a.
Alla varor förutom pop-tartsen skickas idag.
Jag ber om ursäkt för fördröjningen, jag ser inte riktigt varför det varit så segt att reagera, även under ovanstående förutsättningar borde det absolut senast ha skickats i måndags men just nu ser jag som sagt inte varför det inte skedde.

Angående telefonväxeln så har vi tyvärr haft problem under julhelgen med att systemet kopplat ner samtal. Driftteknikerna på det företag som vi köpt växeln av har inte kunnat lokalisera eller lösa felen ännu men vi hoppas på att det ska ske innan helgen i alla fall.

Angående 48 timmar så är det ett worst case scenario. Normalt sätt svarar vi samma dag på inkommande mail, men ibland kör det ihop sig snabbare än vad det går att inkalla extrapersonal så därför skriver vi 48.

Skrivet av Hyperträd:

Kanske ni kan hjälpa mig här. Det har gått en vecka sedan jag la min beställning och jag har inte sett röken av några varor trots att ni säger att ni skickar det inom 24h om det finns i lager, vilket jag dubbelkollade att allting gjorde. Nu har jag precis spenderat en hel timma i telefonkö hos er. Trots att jag var nummer 10 i kön så kom jag aldrig fram. När jag stod som nummer 1 i kön så kom det plötsligt en röst som säger "just nu är det många som ringer, försök igen senare". Och sedan blir jag utsparkad från kön! Är det så ni behandlar era kunder? Visste jag inte bättre så skulle jag tro att jag har blivit lurad.

Jag tycker du som läser detta för Webhallens sida ska ta och skriva ut det och leverera det till din chef på lämpligt sätt. För det här är bland det sämsta jag har sett. Varför kommunicerar ni inte med era kunder? Jag har även skrivit ett mejl som ni påstår er besvara inom 48h, men varför jag jag tro på det när inget annat fungerar? 48h svarstid är förresten ett skämt, det är 2015 nu, kom igen!

Kan ju tillägga att ni i alla fall lyckades ta pengarna från mitt konto, men det känns inte helt rätt att ge beröm för det med tanke på omständigheterna.
Nåväl, det är som sagt inte dig personligen jag är arg på. Det är viktigt att poängtera. Kan du se vad som har hänt med min beställning:

Ordernummer 6411014
Orderdatum 2014-12-30 06:54

Tack på förhand.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ni ändrat något med rankingsystemet?
Står så på min

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Hej!

Har ni ändrat något med rankingsystemet?
Står så på min

http://i.imgur.com/rZs3SOD.png

Hej, vad är det som ändrats tänker du (sorry om jag är trög men jag ser inte något utöver det vanliga där )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, vad är det som ändrats tänker du (sorry om jag är trög men jag ser inte något utöver det vanliga där )

Trenden - Ett Pausmärke

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Trenden - Ett Pausmärke

Paus-märket indikerar att man inte är på väg varken upp eller ner för tillfället utan att man ligger stabilt på den nuvarande medlemsnivån. (Har alltid funnits där så vitt jag vet )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Paus-märket indikerar att man inte är på väg varken upp eller ner för tillfället utan att man ligger stabilt på den nuvarande medlemsnivån. (Har alltid funnits där så vitt jag vet )

Okej då förstår jag. Är det pga. inaktivitet av handel, eller vad är det som påverkar?

Tänker dels på att jag handlat för en hel del under December.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Okej då förstår jag. Är det pga. inaktivitet av handel, eller vad är det som påverkar?

Tänker dels på att jag handlat för en hel del under December.

Systemet baseras på vad andra handlar för också (varje nivå har x antal platser) så du verkar ha handlat "on par" med andra som ligge rpå white-nivå och därmed står du hyffsat stilla i systemet för tillfället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När man går in på eran sweclockers kampanj januari så är det tomt idag igår fanns det prylar där men idag finns det inga är kampanjen slut eller har det blivit någon bug?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/kampanjer/swe...

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

När man går in på eran sweclockers kampanj januari så är det tomt idag igår fanns det prylar där men idag finns det inga är kampanjen slut eller har det blivit någon bug?

Samma här, inne igår och det funkade men idag funkar inte webhallens annonser eller snarare vissa!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av vinylens:

Skrivet av xSWEDEx:

Samma här, inne igår och det funkade men idag funkar inte webhallens annonser eller snarare vissa!

Vi hade lite problem med ett nytt kampanjverktyg men nu ska allt vara ok igen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi hade lite problem med ett nytt kampanjverktyg men nu ska allt vara ok igen!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/kampanjer/asu...
Fungerar ej..

Permalänk
Webhallen

Aha du hittade länken bland textlänkarna ("Kampanjer" i kategoriträdet va)?
hde glömt ta bort den när vi tog bort bannersen bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Aha du hittade länken bland textlänkarna ("Kampanjer" i kategoriträdet va)?
hde glömt ta bort den när vi tog bort bannersen bara.

Där finns även "Sweclockers Januari".
Ska det vara så? Blir väl inte så "exklusivt för Swec:are" då?

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Max.021:

Där finns även "Sweclockers Januari".
Ska det vara så? Blir väl inte så "exklusivt för Swec:are" då?

Aktiva kampanjer listas per automatik om man inte tar bort dem. normalt sett driver just dessa textlänkar inte så värst mycket trafik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Er funktion "Produkter för dig", fungerar den som den ska?

Verkar inte som att den kollar vad som är inköpt eller inte.
Snarare vad jag sökt på/tittat på bara. Vill inte påstå att en DVD som heter "Jag hatar hundar" är så intressant för mig

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Er funktion "Produkter för dig", fungerar den som den ska?

Verkar inte som att den kollar vad som är inköpt eller inte.
Snarare vad jag sökt på/tittat på bara. Vill inte påstå att en DVD som heter "Jag hatar hundar" är så intressant för mig

Tror inte den är mer intelligent än att den visar vad man senast tittat på om jag ska vara ärlig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.

Söker med ljus och lykta efter ett agg med runt 500W och såg ert erbjudande på detta agg när det idag var nere på 275:-
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/179013-be_qui...

Var på väg till Solna och hinner inte ens fram utan ser på mobilen att standardpriset är tillbaka.
Med sjukt mycket folk i butiken så valde jag att åka tillbaka till jobbet.

Nu till mitt förslag.
Om ni vill ha min röst i årets datorbutik så får ni fan ta och sänka priset på det agget igen då det bara finns 6st kvar hos er och ett av dessa kommer jag köpa om priset sänks. Även de resterande kommer försvinna fort.

Vad säger ni? Ska vi kompromissa?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorgo_:

Hej Webhallen.

Söker med ljus och lykta efter ett agg med runt 500W och såg ert erbjudande på detta agg när det idag var nere på 275:-
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/179013-be_qui...

Var på väg till Solna och hinner inte ens fram utan ser på mobilen att standardpriset är tillbaka.
Med sjukt mycket folk i butiken så valde jag att åka tillbaka till jobbet.

Nu till mitt förslag.
Om ni vill ha min röst i årets datorbutik så får ni fan ta och sänka priset på det agget igen då det bara finns 6st kvar hos er och ett av dessa kommer jag köpa om priset sänks. Även de resterande kommer försvinna fort.

Vad säger ni? Ska vi kompromissa?

Alla är tyvärr redan sålda, systemet laggade bara lite med flyttarna mellan butikerna jag tryckte genom dem manuellt nu dock (annars sker det nån gång i timmen normalt sett)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Alla är tyvärr redan sålda, systemet laggade bara lite med flyttarna mellan butikerna jag tryckte genom dem manuellt nu dock (annars sker det nån gång i timmen normalt sett)

Där ser man. ha en fin kväll då !

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Jag såg att ni har lagerrensning på en hel del komponenter, bland annat R9 270X från AMD.
Det finns ännu ett kort kvar i Sisjön, och precis när jag skulle till att beställa ett så ökades priset med 700kr, jag har råkat spana in just detta kort i flera månader, men nu var det verkligen ett guldtillfälle. Finns det någon möjlighet att kunna beställa kortet för samma pris igen?

Mvh,
P

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonssown:

Hej!

Jag såg att ni har lagerrensning på en hel del komponenter, bland annat R9 270X från AMD.
Det finns ännu ett kort kvar i Sisjön, och precis när jag skulle till att beställa ett så ökades priset med 700kr, jag har råkat spana in just detta kort i flera månader, men nu var det verkligen ett guldtillfälle. Finns det någon möjlighet att kunna beställa kortet för samma pris igen?

Mvh,
P

hej, vilken produkt mer exakt är det du syftar på? (länk eller artnr)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jawbone UP3: http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/211964-jawbone_up3_blac...
Är datumet som står det som fortfarande är mest aktuellt? Eller är det flaggat för förseningar el liknande?
Är det priset som står (1690:-) det som verkar bli aktuellt eller är det en "höftning"?

Tack

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lehto:

Hejsan!

Jawbone UP3: http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/211964-jawbone_up3_blac...
Är datumet som står det som fortfarande är mest aktuellt? Eller är det flaggat för förseningar el liknande?
Är det priset som står (1690:-) det som verkar bli aktuellt eller är det en "höftning"?

Tack

31:a är releasedatumet, dvs den dag då vi tidigast får börja sälja dem.
Däremot betyder det inte nödvändigtvis att jawbone kommer hunnit leverera några till oss.

Vi hoppas ha dem i lager då men vi har inte fått det bekräftat.

Priset ska enligt all nuvarande information ligga på 1690.

Normalt sett hedrar vi alltid det pris man förbokat till så skulle det gå upp kommer din bokning ligga kvar på 1690.
Skulle det däremot gå ner så ändrar vi priset på befintliga bokningar till det lägre.
(Dvs man ska aldrig kunna förlora på att boka i tid, bara vinna.)

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

hej, vilken produkt mer exakt är det du syftar på? (länk eller artnr)

Hej!

Sapphire R9 270X 2GB Vapor-X

Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonssown:

Hej, anledningen att den återgick till standardpris var för att vi sålde slut de vi hade på lager så där kan jag tyvärr inte göra något.

Visa signatur