Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Har en Lumia 920.
Det enda jag saknar i app väg är en till SEB.
Vet någon om det kommer en eller skiter SEB i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfieman:

Har en Lumia 920.

jag fikade med en vän som precis fått barn och då kom min väns mor och gjorde oss sällskap. Det visade sig att hon jobbade på SEB it avdelning och hon undrade vad jag hade för konstig telefon. Visade solt upp min Lumia 920 och sade at ni har ingen bank-app till windows telefonerna. Hennes svar var följande;
- Vi har så mycket att göra att vi inte ens har tid att leta efter folk som kan sätta igång en app. Vi har inte tid till någonting sådant.
- Kan ni inte bara anställa någon som jobbet åt er då?, frågade jag.
- Nej, vi har inte ens tid med det.
Sen frågade jag inte mer.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad de har att säga på onsdag den 21!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Ska bli intressant att se vad de har att säga på onsdag den 21!

Ja verkligen. Det är bäst att det kommer något och inte en "snart kanske". Då blir jag besviken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Ja verkligen. Det är bäst att det kommer något och inte en "snart kanske". Då blir jag besviken

Tror bara det blir lite förhandsblickar hur man tänkt sig och knappast några speciella löfte om nånting.
Vi får nog ha lite mer tålamod till framåt hösten innan man kan få nåt riktigt grepp om hur allt ska se ut.
Men spännande ska det bli att följa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Tror bara det blir lite förhandsblickar hur man tänkt sig och knappast några speciella löfte om nånting.
Vi får nog ha lite mer tålamod till framåt hösten innan man kan få nåt riktigt grepp om hur allt ska se ut.
Men spännande ska det bli att följa.

Är knappast bara förhandsblickar på onsdag kan jag lova.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Är knappast bara förhandsblickar på onsdag kan jag lova.

Nej, kanske inte. Kan vi hoppas det finns en del klart att börja ladda in som Phone Insider kanske.
Jag brukar inte förvänta mig så mycket, då blir man bara besviken.

Aja, kommer som det kommer men blir lite kul iaf. oavsett.

Sägs offentliga förhandsvisning av Windows 10 för mobila enheter någon gång i februari.
http://www.windowscentral.com/report-says-microsoft-wont-laun...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Nej, kanske inte. Kan vi hoppas det finns en del klart att börja ladda in som Phone Insider kanske.
Jag brukar inte förvänta mig så mycket, då blir man bara besviken.

Aja, kommer som det kommer men blir lite kul iaf. oavsett.

Sägs offentliga förhandsvisning av Windows 10 för mobila enheter någon gång i februari.
http://www.windowscentral.com/report-says-microsoft-wont-laun...

Preview tycks inte komma fören då om man går efter rykten men det kommer fortfarande inte bara handla om förhandsblickar imorgon utan mer grejer som är närmare ytan.

Office Touch för windowsenheter ryktas visas upp.
Windows 10 consumer preview.
Ryktas också om någon mobil enhet med mera..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Preview tycks inte komma fören då om man går efter rykten men det kommer fortfarande inte bara handla om förhandsblickar imorgon utan mer grejer som är närmare ytan.

Office Touch för windowsenheter ryktas visas upp.
Windows 10 consumer preview.
Ryktas också om någon mobil enhet med mera..

Jo, bara idag har kommit mycket om vad man tror kommer visas upp hur det kommer att se ut, fungera.
Såklart då mest på Windows 10 som man ju redan är en bit på vägen, men vi får nog se lite hur det är tänkt med WP10 också lite närmare ytan som du säger.

Funderar på om man ska gå på och köra W10 preview också. Men man vill ju inte gärna få problem och sabba datorn heller då man är så beroende av att den ska fungera felfritt för jämnan. På telefonen är det inga problem eftersom det finns flera.
Någon här som kör W10 på datorn nu?

Permalänk
Medlem

Någon med bättre googleskills som vet när eventet kör igång svensk tid? Sent eller jättesent ikväll?

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Någon med bättre googleskills som vet när eventet kör igång svensk tid? Sent eller jättesent ikväll?

18.00 enligt Mobil.se

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Passa på och se över eventuella lån och jämför med andra banker. Vem vet, kanske får ni bättre villkor på någon annan bank och de dessutom har en fungerande app. Banker tjänar miljarder så förmodligen är man upptagen med att räkna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Såg det, fast det stod kl 9.00 men det var väl inte Svensk tid då.

Permalänk
Medlem

Preview först i Februari tråkigt nog.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skypes messenger funktion integreras åter igen i meddelandehubben, vad jag har längtat efter detta: http://www.windowscentral.com/skype-windows-10-phone-updatabl...

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

jag fikade med en vän som precis fått barn och då kom min väns mor och gjorde oss sällskap. Det visade sig att hon jobbade på SEB it avdelning och hon undrade vad jag hade för konstig telefon. Visade solt upp min Lumia 920 och sade at ni har ingen bank-app till windows telefonerna. Hennes svar var följande;
- Vi har så mycket att göra att vi inte ens har tid att leta efter folk som kan sätta igång en app. Vi har inte tid till någonting sådant.
- Kan ni inte bara anställa någon som jobbet åt er då?, frågade jag.
- Nej, vi har inte ens tid med det.
Sen frågade jag inte mer.

Tack för svaret.
Blir nog till att byta bank vilket är synd, har företaget och allt där i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfieman:

Har en Lumia 920.

Denna funkar riktigt bra

http://www.windowsphone.com/s?appid=29c61daf-9288-457d-9c8f-a...

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Den där appen är ju till för Swedbank och inte för SEB som frågan gällde.
Men man kanske kan be andrec att utveckla en app för SEB också, nu när han har rutinen inne, det skulle sitta fint.

Permalänk
Medlem

Intressant med mail från Microsoft Devices News idag, med direktlänk till bankappen.

Nu finns det en bankapp för dig som är kund i Swedbank eller Sparbankerna och saknar en officiell app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Intressant med mail från Microsoft Devices News idag, med direktlänk till bankappen.

Nu finns det en bankapp för dig som är kund i Swedbank eller Sparbankerna och saknar en officiell app.

Ja, och nu saknas det bara en till SEB, Nordea och ICA, sen finns det inget att klaga på längre.

Permalänk
Avstängd

Apphysterin fortsätter. Internet Explorer duger gott till bankärenden. Enda som kan vara bra är en OCR-läsare men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Apphysterin fortsätter. Internet Explorer duger gott till bankärenden. Enda som kan vara bra är en OCR-läsare men men.

Håller med, webbläsaren är perfekt till bankärenden. Förstår inte varför man måste ha en app. Gäller inte bara bankerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Håller med, webbläsaren är perfekt till bankärenden. Förstår inte varför man måste ha en app. Gäller inte bara bankerna.

Jo men många sidor kör ju fortfarande Flash-skräpet och då behövs en app

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Bortskämd man är med Handelsbankens app, riktigt grym och har funnits flera år. Uppdateras kontinuerligt också

Saknas bara livetile för nya efakturor...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Ska wordflow funka på svenska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Ska wordflow funka på svenska?

Inte än, tror jag.

Vilken bankapp är det som funkar med Swedbank?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Inte än, tror jag.

Vilken bankapp är det som funkar med Swedbank?

Nej det finns inte till svenska än.

"Bankappen" kort och gott.

Permalänk

Kan man inte ladda telefonen när den är avstängd? Försökte ladda min på det sättet men den startar så fort man stoppat in laddkabeln varje gång.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11