Samsung Galaxy S6 och Edge på bild

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

nja visst jag säger inte att ni har fel, men största anledningen för mig är nog att Samsungs AMOLED displayer är överlägsna resten... men visst förhoppningsvis behåller de åtminstone minneskortet...samt vattentåligheten.

Förstår inte varför folk är så förälskade i samsung AMOLED?
Hade en Galaxy S3 när den var ny, oj vilken kass skärm.
Pentile, usch.

Varför är det så kasst med ips lcd? Tycker det bara är fördelar, oftast högre ljusstyrka, inte pixelfusk etc.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Eh ser inte ut som mycket för ögat.. Copy paste på denna?

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Förstår inte varför folk är så förälskade i samsung AMOLED?
Hade en Galaxy S3 när den var ny, oj vilken kass skärm.
Pentile, usch.

Varför är det så kasst med ips lcd? Tycker det bara är fördelar, oftast högre ljusstyrka, inte pixelfusk etc.

Du sover under en sten, ta en titt på omdömena som S5 samt Note 4 fått på sina överlägsna skärmar så kanske du ändrar uppfattning...

http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

"Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!"

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note4_ShootOut_1.htm

"With the Galaxy Note 4 there are many significant improvements over the Galaxy Note 3 that we tested a year ago, but also with the Galaxy S5 that we tested in March, and the Galaxy Tab S that we tested in June. The most impressive improvements are in the pixels per inch and resolution, the Absolute Color Accuracy, Peak Brightness and screen readability in High Ambient Light, and display Power Efficiency. See the main Display Shoot-Out Comparison Table for all of the measurements and details."

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

UTSTICKANDE KAMERA! OH NO!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Du sover under en sten, ta en titt på omdömena som S5 samt Note 4 fått på sina överlägsna skärmar så kanske du ändrar uppfattning...

http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

"Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!"

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note4_ShootOut_1.htm

"With the Galaxy Note 4 there are many significant improvements over the Galaxy Note 3 that we tested a year ago, but also with the Galaxy S5 that we tested in March, and the Galaxy Tab S that we tested in June. The most impressive improvements are in the pixels per inch and resolution, the Absolute Color Accuracy, Peak Brightness and screen readability in High Ambient Light, and display Power Efficiency. See the main Display Shoot-Out Comparison Table for all of the measurements and details."

Jämförde min iphone 5s med en polares galaxy s4..
Han drog upp sin ljusstyrka på max,
Jag gjorde detsamma.
Vi surfade in på en helvit sida, gissa vad? Hans samsung såg brun ut i jämförelse.

Jag provade även att dra ner mitt ljus till ~25%, där började de båda ha samma nyans av vitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jämförde min iphone 5s med en polares galaxy s4..
Han drog upp sin ljusstyrka på max,
Jag gjorde detsamma.
Vi surfade in på en helvit sida, gissa vad? Hans samsung såg brun ut i jämförelse.

Jag provade även att dra ner mitt ljus till ~25%, där började de båda ha samma nyans av vitt.

Skickades från m.sweclockers.com

vart nämnde jag S4?? det är iom S5 som AMOLED blev överlägset, vilket länkarna bevisar.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Gissa vilka som kommer stämma Samsung för en utstickande kamera/lins .

Skål på er!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Riktigt synd att dom tar bort minnetskortsläsare, batteriet är också skönt om det skulle gå att byta. Nej jag får titta efter annan mobil.

Skulle mer säga att de ÄNTLIGEN har fattat hela grejen med hur bakåtsträvande det är.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Varför folk köper Samsung är för mig obegripligt. Jag provade en och aldrig igen.
En telefon i plast skrapar av färg överallt, och den utstickande kameran är superdryg. Värst av allt är deras toksega Touchwiz. Blä.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Varför folk köper Samsung är för mig obegripligt. Jag provade en och aldrig igen.
En telefon i plast skrapar av färg överallt, och den utstickande kameran är superdryg. Värst av allt är deras toksega Touchwiz. Blä.

Håller helt med. Men jag har absolut inget emot att de skippar minneskort, då jag tycker 64 Gb internminne som är överlägset ist för de snåla 16 Gb som inte ens borde finnas längre då det är helt värdelöst.

Jag tar då hellre en säg Oneplus One 64 Gb än en Samsung/Sony etc med t.ex 7Gb ledigt internminne med ett 128Gb minneskort. Du kan väl typ nu förtiden ändå bara ha musik och filmer på det?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd

Jaha en kamera man kan ringa med alltså?

För de som måste ha en bra kamera är det väl en ok telefon annars går den bort.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Skulle mer säga att de ÄNTLIGEN har fattat hela grejen med hur bakåtsträvande det är.

Och vad ska man göra när interna minnet är fullt?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Jaha en kamera man kan ringa med alltså?

För de som måste ha en bra kamera är det väl en ok telefon annars går den bort.

1. Så har mobiler varit sedan INNAN smartphones.

2. Hur vet du att det är en bra kamera i någon av dessa? De har inte presenterats ännu.

3. Vill man ha en bra kamera så köper man en bra kamera, inte en mobil. I mobiler sitter bara dugliga kameror.

Skrivet av Broken-arrow:

Och vad ska man göra när interna minnet är fullt?

Lära sig hur man gör när man tömmer sin mobil samt molntjänster, finns ingen mening med att spara precis ALLA bilder man tagit i mobilen eller samla på sig mest antal appar som man använder max 10% utav.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Håller helt med. Men jag har absolut inget emot att de skippar minneskort, då jag tycker 64 Gb internminne som är överlägset ist för de snåla 16 Gb som inte ens borde finnas längre då det är helt värdelöst.

Jag tar då hellre en säg Oneplus One 64 Gb än en Samsung/Sony etc med t.ex 7Gb ledigt internminne med ett 128Gb minneskort. Du kan väl typ nu förtiden ändå bara ha musik och filmer på det?

Jag har mitt minneskort för film och foton. Egentligen kan du ha vad du vill på kortet, men det är inte alla appar som har tillstånd att skriva/radera på det.
Så jag håller helt med dig, mer minne i telefonen som alla appar får använda är att föredra!

Permalänk

Enda som kommer skilja iphone och samsung snart är namnet... sen är det bara välja.. android eller iOS!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Rajat:

1. Så har mobiler varit sedan INNAN smartphones.

2. Hur vet du att det är en bra kamera i någon av dessa? De har inte presenterats ännu.

3. Vill man ha en bra kamera så köper man en bra kamera, inte en mobil. I mobiler sitter bara dugliga kameror.

Lära sig hur man gör när man tömmer sin mobil samt molntjänster, finns ingen mening med att spara precis ALLA bilder man tagit i mobilen eller samla på sig mest antal appar som man använder max 10% utav.

Tja, har ett par spel jag kör dagligen och vissa andra nytto appar som till banken. Har runt 120 appar i mobilen och använder någon av dom då och då, vissa går inte häller att ta bort. kalkylatorn ska jag ta bort bara för jag använder den sällan t.ex?

Sen lagt in musik i mobilen och det tar en del (under 10 bilder i mobilen nu). Vet inte vad men tar upp mycket 5Gb ledigt på 16GB (11Gb som går att använda) och 3 Gb ledigt på ett minneskort på 8Gb.

Har bara 3Gb på mobilnätet så moln tjänster är uteslutet.

Förstår inte hur det är omodernt att kunna ha tillgång till musik och eventuella filmer i mobilen utan att behöva tänka på 3G täckning och data begränsningar när man är på språng.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Enda som kommer skilja iphone och samsung snart är namnet... sen är det bara välja.. android eller iOS!

Nja hårdvaran är det som gjorde jag skaffa S3. oled skärm och plast body och att det var en stor skärm:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Binder man sig på 24 månader t.e.x och tänker sälja mobilen efter 24 månader som vi brukar göra så måste batteriet bytas för det är rätt slut efter 24 månaders användning

Samma batteri i 2 år? Ja då skulle den inte hålla många timmar haha.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Och vad ska man göra när interna minnet är fullt?

Tömma kanske?

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte förstår deras "What's next"-bild när man tittar på ritningarna? Är den vik/böjbar eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

vart nämnde jag S4?? det är iom S5 som AMOLED blev överlägset, vilket länkarna bevisar.

Visst, det är Note 4 som anses ha den bästa skärmen på marknaden just nu men överlägsen är ett starkt ord och antyder att den skulle vara mycket bättre än LCD. Och så är ju inte fallet. Läs testet om iPhone 6 LCD skärm så ser du att den också får väldigt högt betyg av displaymate. Så bättre ja, överlägsen nej.

Citat:

The iPhone 6 Plus is only the second Smartphone display (LCD or OLED) to ever get all Green (Very Good to Excellent) Ratings in all test and measurement categories (except for Brightness variation with Viewing Angle, which is the case for all LCDs) since we started the Display Technology Shoot-Out article series in 2006, an impressive achievement for a display.

Länk: http://www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm#Table

Permalänk
Avstängd

Detta är dagen då android fanboys kan sluta klaga på att iPhones har dåliga expansionsmöjligheter Köper man en sån här mobil så kan man lika gärna ha köpt en iPhone. Det som gjorde att android stack ut var just att man kunde byta minneskort och batteri om man så ville.

Permalänk
Inaktiv

Något innovativt och nytänk som kommer i S6? eller bara gamla vanliga "ny" design och förbättrad kamera etc? utan något riktigt nytt? (alla modeler från Galaxy-galaxy s5 har varigt likadana, inget nytt, bara nya apps).

Frågar då jag fortfarande har kvar min Galaxy S2:a och ser inget skäl till att byta ut den eftersom alla telefoner i princip är likadana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Detta är dagen då android fanboys kan sluta klaga på att iPhones har dåliga expansionsmöjligheter Köper man en sån här mobil så kan man lika gärna ha köpt en iPhone. Det som gjorde att android stack ut var just att man kunde byta minneskort och batteri om man så ville.

Nja, det är väl lite större skillnad än så, byta tangentbord har alltid varit en deal breaker för mig, nu kan man ju äntligen det i ios med men köper oftast Android pga öppenheten.

Dock krymper skillnaden hela tiden, Apple lägger till saker från Android och Android plockar bort saker så snart står dom nog i mitten med samma operativsystem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Detta är dagen då android fanboys kan sluta klaga på att iPhones har dåliga expansionsmöjligheter Köper man en sån här mobil så kan man lika gärna ha köpt en iPhone. Det som gjorde att android stack ut var just att man kunde byta minneskort och batteri om man så ville.

Android = valfrihet.
Man köper den telefon med dom spec man vill ha.

Apple = låst
Betala mer för mindre.

Än flyger inte grisarna så jag håller mig till Android.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Everyone is arguing over iOS vs Android... and I'm just standing here smiling with Windows 8.1

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Android = valfrihet.
Man köper den telefon med dom spec man vill ha.

Apple = låst
Betala mer för mindre.

Än flyger inte grisarna så jag håller mig till Android.

Precis, man köper den telefonen med de specs man vill ha. Sony, LG, Samsung, Apple, Nokia (Microsoft) m.m. och vissa väljer Apples specs.
Bara för att man gillar Apples specs så är det inte bra? Löjligt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Bara jag som irriterar mig på ordvalet "mytomspunnen", red använde samma ordval om GM200 och det känns helt mal place. Ordet hör väl hemma i fantasy litteratur, men fakabaserad journalistik?! Vem spinner alla dessa myter och varför lyssnar någon alls till annat än fakta?

OT: Modellutbudet såg väl inte så roligt ut. Kul med finesser men är tveksam pga all Samsung bloat.

/språkpolisen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Precis, man köper den telefonen med de specs man vill ha. Sony, LG, Samsung, Apple, Nokia (Microsoft) m.m. och vissa väljer Apples specs.
Bara för att man gillar Apples specs så är det inte bra? Löjligt.

What? jag skiter i vad du gillar, jag köper det jag själv gillar.
Vill du betala mer för apple? good for you. Du får köpa vad du vill, jag bryr mig faktiskt inte om vilken telefon du har.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jockew1989:

Nja, det är väl lite större skillnad än så, byta tangentbord har alltid varit en deal breaker för mig, nu kan man ju äntligen det i ios med men köper oftast Android pga öppenheten.

Dock krymper skillnaden hela tiden, Apple lägger till saker från Android och Android plockar bort saker så snart står dom nog i mitten med samma operativsystem

Skickades från m.sweclockers.com

Android lägger även till saker från Apple, det har de gjort från scratch, Android skulle inte ens se ut som det gör om det inte vore för att iOS kom ut på marknaden, det såg helt annorlunda ut då.

Skrivet av kaya:

Android = valfrihet.
Man köper den telefon med dom spec man vill ha.

Apple = låst
Betala mer för mindre.

Fast det där är ju en lögn från någon som inte ens har testat Apple's ekosystem och bara ser det högsta siffrorna på specifikationer som i sin tur inte säger ett skit om hur något presterar.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.