Permalänk
Medlem

EVGA Hadron Air

Chassi: EVGA Hadron Air mITX
MB: ASUS ROG Impact VI
CPU: Intel 4770K + Noctua NH-9B SE2
GPU: EVGA Geforce GTX Titan Black
RAM: G.Skill 2x8GB 2133MHz CL9 1.6V
HDD: 2x3TB Seagate Barracuda 7200rpm raid0
SSD: Vertex 460 240GB

Mer bilder kommer. Ska plocka isär och sätta ihop igen då 2st nya 120mm fläktar till toppen inväntas.

EVGA Hadron Air

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

Mermermer bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaULF:

Väntar med spänning.

Skrivet av Since:

Mermermer bilder!

Här kommer lite fler bilder.
Mina fläktar har kommit så tänker riva ner allt idag *woho*

Permalänk
Medlem

blev lite nyfiken på vad det var för fläktar du köpte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

blev lite nyfiken på vad det var för fläktar du köpte?

Noctua NF-F12 PWM. Men funderar på om det blev rätt verkligen. Då dessa verkar vara mer lämpade för kylning av radiatorer och tornkylare än ventilera chassin. Av att döma deras egna förklaring. Ska pröva dessa och köpa in lite andra sorter också. Vill ju ha ett tyst system.

Permalänk
Avstängd

Tror en del har satt det i system att sitta och lägga lågt på alla. Jag antar att det är barn/ungdomar som inte har en egen inkomst så dom kan köpa datordelar och är avundsjuka. Jag la upp min nybyggda dator och fick också skitbetyg direkt.

Visst har jag inte gjort något flashight med datorn men att hamna runt 1.0-1.5 är väl lite väl lågt?

Vad ska ett galleri med en burk av denna typ få i betyg om mitt hamnar på 1.0-1.5?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Hur upplever du nätagget när det gäller ljud, dragning, värme osv? Jag är själv i tankarna på ett Hadron hydro nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willfredo:

Hur upplever du nätagget när det gäller ljud, dragning, värme osv? Jag är själv i tankarna på ett Hadron hydro nämligen.

Ljud och värme är inget problem. Upplever cpu kylaren eller faktiskt grafikkortet som boven när det gäller ljud. Kabeldragning = går INTE få snyggt men enkelt att dra. Bra längd på samtliga kablar och smart uttänkt.

Permalänk

Önskar jag hade ditt grafikkort i min lilla Hadron, juste setup (Y)

Permalänk

1 är väll lite väll lågt för dig. Men räkna inte med högsta betyg bara för att datorn har dyra delar.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

1 är väll lite väll lågt för dig. Men räkna inte med högsta betyg bara för att datorn har dyra delar.

Handlar väl inte om dyra delar. Men hur många Hadron Air finns i galleriet till att börja med? Tycker det är kul med något unikt. Inga konstigheter för mig att bygga en tvelander maskin precis, och snäppet värre. Nu var det väl chassit som var i fokus egentligen. Sen är det väl kul att det går att bygga något så pass kraftfullt i ett så pass litet format också?

Folk som gnäller över dyra komponenter har ju uppenbarligen inte ett intresse för bilsport, vilket också ligger mig väldigt varmt om hjärtat. DÄR kan vi prata dyra delar, och dom syns inte ens..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Handlar väl inte om dyra delar. Men hur många Hadron Air finns i galleriet till att börja med? Tycker det är kul med något unikt. Inga konstigheter för mig att bygga en tvelander maskin precis, och snäppet värre. Nu var det väl chassit som var i fokus egentligen. Sen är det väl kul att det går att bygga något så pass kraftfullt i ett så pass litet format också?

Folk som gnäller över dyra komponenter har ju uppenbarligen inte ett intresse för bilsport, vilket också ligger mig väldigt varmt om hjärtat. DÄR kan vi prata dyra delar, och dom syns inte ens..

Det blir nedröstat p.g.a den kassa kvaliteten på galleriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Medlem

Ha!

I got one of these myself, not sure what's wrong with my build

Visa signatur

MSI Z97 AC - G3258 @ 4.4Ghz - Zotac GTX 970 - EVGA Hadron - KRK Studio Monitors - XP Seven Headset

Permalänk
Medlem

Va säkert ett spännande bygge men håller med någon här ovanför att bilderna kunde varit lite bättre. Blir samma sak om jag surfar in på en bilannons på blocket och varje bild är vriden 90 grader mot hur den ska vara egentligen, det får mig att tappa intresset väldigt snabbt. Någon/några av bilderna verkade dessutom lite griniga typ som att det varit dåligt med ljus när bilden togs. Lite konstruktiv kritik så du får något att tänka på tills någon annan gång

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Va säkert ett spännande bygge men håller med någon här ovanför att bilderna kunde varit lite bättre. Blir samma sak om jag surfar in på en bilannons på blocket och varje bild är vriden 90 grader mot hur den ska vara egentligen, det får mig att tappa intresset väldigt snabbt. Någon/några av bilderna verkade dessutom lite griniga typ som att det varit dåligt med ljus när bilden togs. Lite konstruktiv kritik så du får något att tänka på tills någon annan gång

Ett nytt bygge är på gång med betydligt bättre bilder