GTA V Social club laddar segt

Permalänk
Medlem

GTA V Social club laddar segt

Håller på att tanka Gta V från Social Club men kommer bara upp i ca 5 Kb/s. Och det är dom sista 100 mb kvar.. riktigt frustrerande..

Vet ni något man kan göra åt detta?

Permalänk

"idag, 13:37"

Om det inte har löst sig än så testa att pausa nerladdningen och starta den igen. När jag tankade spelet så höll den sig på 3-5 Mb/s men efter ett tag droppade den till 10-20 Kb/s, genom att pausa och starta fick jag 3-5 igen, fick dock göra det 3-4 gånger eftersom den sjönk ett flertal gånger.

Permalänk
Medlem

Rockstar har nyligen släppt en uppdatering på 352,75 MB. Förmodligen tankar alla ner denna samtidigt vilket påverkar nerladdningstiderna

Visa signatur

Workstation: ROG Strix B660-I Gaming Intel Core i7 12700KF Corsair Dominator Platinum RGB 64GB MSI RTX 4070 Ti 12GB Samsung 990 Pro 2TB NVMe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

"idag, 13:37"

Om det inte har löst sig än så testa att pausa nerladdningen och starta den igen. När jag tankade spelet så höll den sig på 3-5 Mb/s men efter ett tag droppade den till 10-20 Kb/s, genom att pausa och starta fick jag 3-5 igen, fick dock göra det 3-4 gånger eftersom den sjönk ett flertal gånger.

Skrivet av Cetec:

Rockstar har nyligen släppt en uppdatering på 352,75 MB. Förmodligen tankar alla ner denna samtidigt vilket påverkar nerladdningstiderna

Fick till det. Fick pausa och starta det 10-15 ggr innan jag kom tillbaka till min rätta hastighet..

Tack för hjälpen

EDIT: Var nästan klar med updaten på 352 mb och där gick hastigheten ner igen så jag pausa och starta.. tro inte den tappar bort hela uppdateringen så jag är tvungen att börja om.. Ligger för tillfället på väldigt seg lina så är därför jag whinar kan jag tillägga..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cetec:

Är det verkligen en ny uppdatering? Samma storlek som den vi fick vid lanseringen.

Själv noterade jag nu att mitt spel både laddade ner 50 MB och 350 MB-patchen igen. Lite underligt om dessa skulle vara nya men håller (ungefär?) samma storlek som innan. Hoppas skiten fungerar bara, har inte haft några problem alls innan och vore trist om helgen redan är förstörd.

EDIT:
Det kvittar nog nästan vad vi har för uppkopplingar då Rockstars verkar vara rejält överbelastade som vanligt. Jag har 100/10 och har ca 100MB kvar och det sniglar fram i härliga 50KB/s.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Är det verkligen en ny uppdatering? Samma storlek som den vi fick vid lanseringen.

Det är en ny patch, kollar man på versionerna i spelet så är det numera nya (högre) nummer så det måste ha varit en ny patch, skulle dock vara intressant med någon slags patchlog (har inte hittat någon)...

Visa signatur

MB: ASUS TUF X670E-PLUS GAMING | CPU: AMD Ryzen 9 7900X3D | COOLING : Arctic Liquid Freezer II 240 | RAM: Kingston 64GB | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: MSI RTX4070 Ventus 12GB | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: BenQ SW271 | CHASSI: Fractal Design Meshify 2 Compact | OS: Win11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fototoken:

Det är en ny patch, kollar man på versionerna i spelet så är det numera nya (högre) nummer så det måste ha varit en ny patch, skulle dock vara intressant med någon slags patchlog (har inte hittat någon)...

Ah, bra det! Lite oroande om spelet skulle ha börjat patcha om med gamla uppdateringar eller något. Jag har runt 30 MB kvar nu (förutsatt att nedladdningen inte misslyckas då).

Får hoppas vi får se patchloggen med. Själv har jag inte stött på några buggar i SP ännu men det finns säkert en hel del att patcha ändå, speciellt i MP.

EDIT:
Patch nedladdad och installerad, spelet verkar gå att spela igen. Äntligen.

Permalänk
Medlem

Gick segt för mig med, tog totalt nästan 10 timmar för hela installation pga disconnectande samt seg nerladdning och då var det bara 1 timme för alla skivorna (55GB) och resten av tiden för dom sista 5GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ah, bra det! Lite oroande om spelet skulle ha börjat patcha om med gamla uppdateringar eller något. Jag har runt 30 MB kvar nu (förutsatt att nedladdningen inte misslyckas då).

Får hoppas vi får se patchloggen med. Själv har jag inte stött på några buggar i SP ännu men det finns säkert en hel del att patcha ändå, speciellt i MP.

EDIT:
Patch nedladdad och installerad, spelet verkar gå att spela igen. Äntligen.

Samma här kommit in i menyn, men fixar nya Gta V drivrutinerna till graffekortet nu innan jag börjar köra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dassh:

Samma här kommit in i menyn, men fixar nya Gta V drivrutinerna till graffekortet nu innan jag börjar köra.

Mitt spel kraschade efter en stunds spelande och nu går det inte att komma in i spelet igen. Med tanke på hur stabilt spelet var innan så har det tillkommit någon försämring i och med denna uppdatering troligen.

EDIT:
En omstart av datorn senare så gick det att ladda igen.